Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap van een D5100 naar een..?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overstap van een D5100 naar een..?

Vandaag heb ik de aanbieders van deze D800 gesproken maar wat blijkt, het zijn 2 oplichters! Het factuur klopt van geen kant, het serie nummer kon Nikon nergens natrekken, de garantie, kabels en papieren ontbreken allemaal.
    Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky93 Bekijk bericht
      Vandaag heb ik de aanbieders van deze D800 gesproken maar wat blijkt, het zijn 2 oplichters! Het factuur klopt van geen kant, het serie nummer kon Nikon nergens natrekken, de garantie, kabels en papieren ontbreken allemaal.
      Hij trok toch nog foto's ? Ze kwamen het toestel toch tonen?

Comment

ik heb ze gesproken in ''real life'' maar het hele zaakje stinkt aan alle kanten. Geen papierwerk aanwezig, daarbij ontbraken de doos, handleiding, garantie lader, kabels en degelijke. Ook de camera zelf leek intern niet goed in orde. De verkoopster heeft mij verteld de camera 6 maanden in gebruik te hebben gehad dus ik vroeg haar vriendelijk de camera voor mij even op te starten. De SANDISK kaart stopt zij 2x aan toe verkeerd om in de camera waarbij ik zelf nog ben ingegrepen voor de connectie punten beschadigd zouden raken. Vervolgens wist zij niet eens hoe zij de camera aan moest zetten. Erg vreemd als je beweerd maanden met deze camera te hebben gefotografeerd.

Daarbij was haar reden om de D800 te verkopen omdat zij niet snapte hoe de camera werkte. Dus wilde ze een 5D mark3 kopen. Ook een vreemde wending dus.

Ik enkele dingen van de camera getest Buffer, Cardslots, mirror-up. De mirror-up kreeg ik niet voor elkaar maar dat kan zijn omdat ik iets over het hoofd heb gezien.

Gezien ik het niet vertrouwde heb ik het factuur na laten kijken bij de winkel waar de D800 vandaan zou komen. Deze winkel wist niks af van dit factuur. Daarbij is de genoemde verkoper in het factuur ook niet bekend binnen deze winkel. Het factuur welke is vervalst heb ik naar de desbetreffende winkel gestuurd, daar krijg ik nog gehoor van.

Wees gewaarschuwd, een jong koppel van +-25 jaar, donker getint waarbij het meisje de camera verkoopt.
        Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

Comment

Voor het opgegeven doel, bliksemfotografie, vind ik een D800 + 24-70 2.8 een redelijk groot kanon voor een heel klein muggetje.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky93 Bekijk bericht
            ik heb ze gesproken in ''real life'' maar het hele zaakje stinkt aan alle kanten. Geen papierwerk aanwezig, daarbij ontbraken de doos, handleiding, garantie lader, kabels en degelijke. Ook de camera zelf leek intern niet goed in orde. De verkoopster heeft mij verteld de camera 6 maanden in gebruik te hebben gehad dus ik vroeg haar vriendelijk de camera voor mij even op te starten. De SANDISK kaart stopt zij 2x aan toe verkeerd om in de camera waarbij ik zelf nog ben ingegrepen voor de connectie punten beschadigd zouden raken. Vervolgens wist zij niet eens hoe zij de camera aan moest zetten. Erg vreemd als je beweerd maanden met deze camera te hebben gefotografeerd.

Daarbij was haar reden om de D800 te verkopen omdat zij niet snapte hoe de camera werkte. Dus wilde ze een 5D mark3 kopen. Ook een vreemde wending dus.

Ik enkele dingen van de camera getest Buffer, Cardslots, mirror-up. De mirror-up kreeg ik niet voor elkaar maar dat kan zijn omdat ik iets over het hoofd heb gezien.

Gezien ik het niet vertrouwde heb ik het factuur na laten kijken bij de winkel waar de D800 vandaan zou komen. Deze winkel wist niks af van dit factuur. Daarbij is de genoemde verkoper in het factuur ook niet bekend binnen deze winkel. Het factuur welke is vervalst heb ik naar de desbetreffende winkel gestuurd, daar krijg ik nog gehoor van.

Wees gewaarschuwd, een jong koppel van +-25 jaar, donker getint waarbij het meisje de camera verkoopt.
            Dat bedoelde ik dus met "Amai, das snel."
            Maar dat ze al zover gaan dat ze ermee langs gaan wist ik nog niet.
            Wel de vele fake ad's op diverse site's.
            Blijft oppassen geblazen zie je wel.

Ruud
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Waar komt je ruis vandaan? Want dat had ik vroeger zelfs niet met mijn d80... Je zet de iso toch zo laag mogelijk? En je hebt een goeie 16mpix.
              Er wordt meteen gesproken van een d600-800,... Mij niet gelaten, maar je moet in àlles investeren: body, lenzen, evt nieuwe pc, geheugen,...
              Eerder een nieuwe, goeie lens dan andere body
              Ik ga mee met de idee van hjanssen dat een d800 voor bliksemfotografie nogal veel van het goede is...
              Een gigantische investering.
              Of missen mijn 2 neuronen iets?

Groeten en succes
              http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Het is een bizar grote investering daar ben ik het helemaal mee eens. Bliksemfotografie is mijn favoriete vorm van fotografie. Het is uitdagend, het geeft een kick, en je weet nooit wat je op de gevoelige plaat heb gezet tot je het plaatje terugkijkt. dat maakt het voor mij juist zo leuk. Daarnaast fotografeer ik alles wat op mijn pad kom. Ik wil in mijn hobby fors gaan uitbreiden met name in de vorm van Stilleven, landschappen, het weer in extremen, transport,bouwwerkzaamheden & degelijke.

Terugkomend op de bliksemfotografie, Vaak gebeurd het dat ik ver moet gaan uitsnijden. Dan loop je natuurlijk al snel tegen het probleem aan van duidelijker zichtbare ruis/verlies aan kwaliteit (terwijl ik standaard ISO 100/200 schiet) Daarbij is de ruis soms zo hevig zichtbaar dat het totaal plaatje er een stuk minder fraai uit zal komen te zien. in JPG is dit om te huilen, in RAW is er nog mee te werken maar tevreden ben ik niet.

Wat ik nog niet gemeld heb is dat mijn D5100 een tweedehands aankoop geweest. Deze heb ik overgekocht in midden 2011 zonder enige problemen. maar laatste tijd werkt de focus niet goed meer, tenzij ik alleen op LV ga werken. Geen doen dus wil je fijn kunnen fotograferen. Ik wil dit probleem nog laten nakijken in Beverwijk, met de hoop dat de reparatie geen bizar grote bedragen gaat opleveren.

Terugkomend op de D800, gezien de RAW bestanden een dikke 80/100 MB per stuk kunnen bedragen is een goede degelijke PC ook een pré. Mijn oude pc was al lang aan vervanging toe dus de investering in een nieuwe pc was sowieso nodig geweest of ik de D800 zou kopen of niet.

Al met al een flinke smak geld kwijt maar hier heb ik dan ook komende jaren veel plezier van!
                Last edited by Ricky93; 10 november 2012, 12:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                  koop het, alstublieft, dat is spul voor 't leven
                  Spul voor het leven??
                  denk niet dat er ook maar een body is die zolang meegaat? of hij moet in de kast blijven liggen wat niet de bedoelig zal zijn vermoed ik.

Comment

Ondertussen ben ik een week lang de gelukkige eigenaar van de Nikon D800 +24/70 F2.8! Ik heb gisteren het toestel meteen voor een moeilijke taak gezet. Foto's maken zonder externe flitser in een restaurant. ISO moest gezien de bewegingsonscherpte van de gasten al snel richting de 2000. Hier viel nog prima mee te werken, na wat kleine aanpassingen in Lightroom was het kleine beetje ruis welke zichtbaar was ook netjes weggewerkt. Volgende keer toch maar een externe flitser meenemen in zulke situaties. F2.8 is leuk, maar niet als je setting eigenlijk bedoeld is voor +- F10. Volgende keer een flitser dus! Verder is het een schitterend toestel welke mij zeer goed bevalt!

Comment

Gekocht van die louche figuren?
                      Indien zo dan hoop ik dat je toestel niet gestolen werd; ik zou het serienummer toch maar laten controleren bij de politie.
                      Alvast veel geluk met je aankoop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GinoS Bekijk bericht
                        Gekocht van die louche figuren?
                        Indien zo dan hoop ik dat je toestel niet gestolen werd; ik zou het serienummer toch maar laten controleren bij de politie.
                        Alvast veel geluk met je aankoop!
                        Dat had je dan voor de koop moeten doen hé.
                        Als het nu gestolen is ben je en je geld en je toestel kwijt.
                        Ik vermoed aan het verhaal te lezen dat hij niet die gekocht heeft, gezien de missing parts.

Veel plezier met je camera.

Ruud
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ik vertrouwde het zaakje voor geen meter. dan leg ik liever een smak geld bij zodat een eerlijk gekochte camera uit de winkel haal, dan eentje welke gestolen is. Serie nummer van het gestolen toestel heb ik bij de politie laten natrekken maar hij staat nergens geregistreerd.

Ben er blij met mijn (eerlijke) aankoop en zal de komende jaren wel het nodige plezier beleven aan dit toestel

Comment

Working...
                          X