Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online shops

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Online shops

    Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
    Op andere delen van het forum wordt A&C spreekwoordelijk vernoemd als "hofleverancier" van dit forum..... ?!
    Maar het lijkt me omtrent deze naam vrij stil op deze discussie?!
    Wie heeft er ervaring met Art&Craft ?

    ... Of wordt deze winkel net echt bij de online verkopers gerekend?
    Art&Craft heeft een winkel in Mariakerke, maar levert ook online.
    Er werd gevraagd naar een online shop, vandaar dat ik denk dat er weinig reactie op kwam.

    Ik geef alvast mijn stem mee voor Art & Craft !
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: Online shops

      Goede ervaringen met A&C winkel in Mariakerke: zeer deskundige uitleg. Met hun winkel (Selexion ) in St. Denijs Westrem minder goede erveringen: de "stofzuigerverkoopster" weet niet zoveel af over fotografie, wel zeer behulpzaam en vriendelijk: ze belde dan maar om raad naar haar collega in Mariakerke. Onlineprijzen kunnen zeker mee met Konijnenberg, Studio 73 etc.: soms ietsje duurder, op andere items iets goedkoper. Geven op hun website ook aan: "Goedkoper gezien in een andere Belgische webshop - geef het ons aan". Heb gemerkt dat ze er rekening mee houden.

      Ook zeer goede ervaringen met Fotoshop Aalten: vaak producten die je elders moeilijk vindt (minder courante merken die op verschillende sites wel zeer goede recensies halen kun je bij hen wel vinden).
      Bijzonder degelijke uitleg aan de telefoon, zonder tot aankoop van duurder materiaal te pushen.
      Verzending zeer snel en correct.

      Comment


      • #18
        Re: Online shops

        Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
        ja. kan het bewijzen. getuigenissen over tweede hands en import en eigen ervaring aziatische import, die ik dan niet gekocht heb. Zijn nog draadjes hierover geweest op het forum die hetzelfde vertellen. Ik ga niks uit mijn duim zuigen. De drie winkels die ik genoemd heb zijn goed...ook qua prijs. nog lager qua prijs dan ..... je doet maar.
        Hmmm...heb al heel veel aankopen gedaan bij Coolbleu alles van mijn fotomateriaal en huishoudelijke toestellen enz...nooit geen klachten gehad. Steeds zeer goede service gehad. Heb ooit een probleem gehad met een compact die al bijna 2 jaar was en deze kon niet meer hersteld worden had nml. een fabrieksfout wel heb zonder problemen een aankoopbon gekregen voor een nieuwe compact te kopen. Het zijn zeker niet de goedkoopste maar ook niet de duurste...maar wel de snelste die ik al heb geprobeerd. S'avonds bestellen de dag nadien geleverd indien in vooraad natuurlijk.
        En slechte ervaringen kun je overal tegenkomen dat wil niet zeggen dat je na één slechte ervaring een winkel moet afbreken daarop.

        Grtz

        templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #19
          Re: Online shops

          Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er, zeker bij nieuwe produkten, de prijzen over het algemeen overal hetzelfde zijn. Prijsafspraken? Waarschijnlijk opgelegd door de fabrikanten, die de prijs bepalen voor een nieuw produkt. Volgens mij passen de diverse winkels dan de "adviesprijs" van de fabrikant toe uit schrik dat de concurrentie een andere prijs zou hanteren. Vermits ze allemaal deze "truk" hanteren zijn er in België zo weinig onderlinge verschillen.
          De online winkels kunnen hier wel op inspelen omdat er andere factoren een rol spelen (leveringen rechtstreeks uit het buitenland bvb).

          Comment


          • #20
            Re: Online shops

            Als er prijsafspraken zouden zijn, dan zijn er toch wel die zich distangeren.

            Woonachtig in West-Vlaanderen deed ik al bij meerdere winkels een prijsvraag.
            En wat blijkt, om maar iets te zeggen, de 'goedkoopste' die ik vond voor wat ik wilde was "Tuyttens" in Brugge.
            Maar .... dezelfde combinatie ( Niko ; body + 2 lenzen ) staat voor de totaalprijs ongeveer 300€ !!!! goedkoper bij A&C dan bij Tuyttens. En ja, beiden nemen deel aan de cashback van Nikon.

            Ik hoef dus niet te vertellen dat mijn keuze gauw gemaakt is.....
            Voor een minprijs van +/- 300€ rij ik met plezier even naar Mariakerke !! De brandstof in de auto staat wel op een recordprijs, voor 300€ kan ik echt wel even heen-en-weer naar Mariakerke !!

            Ik denk dus dat het eerder de onderlinge concurentie van zaken is, die de prijs al dan niet scherp(er) maakt.

            Comment


            • #21
              Re: Online shops

              Voor heel V-Vlaanderen en ik zou zelfs kunnen stellen en Antwerpen is Art en Craft het adres, en nee ik wordt er niet voor betaald.Bij Coolblue koop ik ook, maar geen foto gerelateerde zaken, hun service en snelle levering is wel een feit.grt
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #22
                Re: Online shops

                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                Voor heel V-Vlaanderen en ik zou zelfs kunnen stellen en Antwerpen is Art en Craft het adres, en nee ik wordt er niet voor betaald.Bij Coolblue koop ik ook, maar geen foto gerelateerde zaken, hun service en snelle levering is wel een feit.grt
                5 jaar geleden heb ik mijn Olympus bij Kamera-express in Nederland nog gaan kopen. Nu, zou ik bij Belgische afdeling online bestellen en hem vervolgens gaan afhalen in de shop, lekker dichtbij.

                Comment


                • #23
                  Re: Online shops

                  De nikon 50mm AF-S f1.8G staat daar nu in mega korting bij A&C!!! 245 naar 159e !!!
                  Net eens gebeld naar Tuyttens, dat ze mijn bestelling van de nikon 50mm AF-D 1.8 niet kunnen veranderen naar de bovenstaande met mooie korting.
                  Want hij blijft maar ''nog niet binnen'', al van 21/08.
                  Meneerke die ik aan de telefoon had ging het eens voorschotelen aan zijn baas si, dank zij dit topic, ging ik eens kijken bij Art en Craft, merci !! Had het anders nooit geweten.
                  Heb dus misschien een mooie korting.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Online shops

                    SimplyElectyronics : NIET DOEN !!!
                    Er zijn veel fraude klachten. Bestelling niet leverbaar, terugbetaling wordt beloofd maar niet of heel laat gedaan. Lijkt een firma uit UK maar is in werkelijkheid een soort van spookfirma in Hong Kong. Ik was er ook op gevallen voor een 7D voor 975 €. Het leek me te mooi om waar te zijn en ben dus gaan zoeken naar klachten. Ik heb niet lang moeten zoeken.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Online shops

                      Oorspronkelijk geplaatst door Isozoom Bekijk bericht
                      SimplyElectyronics : NIET DOEN !!!
                      Er zijn veel fraude klachten. Lijkt een firma uit UK maar is in werkelijkheid een soort van spookfirma in Hong Kong. Ik was er ook op gevallen voor een 7D voor 975 €. Het leek me te mooi om waar te zijn en ben dus gaan zoeken naar klachten. Ik heb niet lang moeten zoeken.
                      Oei dan heb ik een spooklens gekocht bij hen

                      Ik heb er dan weer goede ervaringen mee gehad. Tussen bestellen en leveren zat 1 week. Mails met vragen werden na 2 dagen correct beantwoord.
                      Of ik er nog zou kopen weet ik niet, twijfel enkel omdat je nooit weet of je bestelling uit de UK komt of uit China.

                      Verder ook zeer tevreden met onlineshops coolbue en art&craft.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Online shops

                        Comment


                        • #27
                          Re: Online shops

                          Ik heb mijn materiaal gekocht bij cameranu.nl, foka.nl en studio 73. Heb van alle drie zeker geen klachten.
                          Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

                          Comment


                          • #28
                            Re: Online shops

                            fotokonijnenberg, fotorubens, cameranu, art&craft en cameraexpress...

                            Overal reeds besteld en overal correct geleverd (zelfs op zaterdag wordt er geleverd).
                            Alhoewel art&craft voor mij dichtbij is en ik er meestal zelf naartoe ga.
                            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                            Comment


                            • #29
                              Re: Online shops

                              D5100 met 18-55mm lens hier in een locale winkel gekocht.

                              Nadien, alle andere producten bij coolblue gekocht. Altijd correcte levering en heel snel. Ik heb wel enkel dingen besteld die op stock waren.

                              Als ik hun prijzen vergelijk met alle winkels hier in de buurt, dan zitten zij altijd stukken lager met hun prijs.

                              Ik heb art & craft nu wel opgenomen bij mijn favorieten. Waarschijnlijk zal ik daar ook wel eens iets bestellen als ik hun prijzen zo zie.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Online shops

                                Ik heb ook al 3 zaken bij hen gekocht , waaronder 2 maanden geleden een 7D , en ik heb ook geen problemen .
                                Moet wel toegeven dat er veel mensen zijn die er wel problemen mee hebben.
                                Heb hen zelfs aan de telefoon gehad , en de mevrouw zei tegen me dat er problemen in hun magazijn waren omtrent de leveringen , waarmee ze bedoelde dat ze niet konden volgen met de zendingen.
                                Ik heb mijn toestel na anderhalve week in huis , en werkt zoals het zou moeten
                                Groeten , VDSDigit@l

                                Comment

                                Working...
                                X