Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overgang naar DSLR..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Je kan nooit het verlies van lichtsterkte door een lens compenseren door een hogere ISO-waarde. Hogere ISO-waarden zijn een laatste redmiddel en beïnvloeden altijd in zekere mate de kwaliteit van het beeld ten opzichte van de standaardwaarde.

Ik bedoel daarmee niet dat je geen minder lichtsterke lens mag kopen (de D70 standaard ISO-waarde is 200, dus je wint daar gedwongen een stopje tegenover je 100 ASA films)... ik wilde allen maar zeggen dat de kwaliteiten van een lichtsterke lens niet te compenseren zijn door het elektronisch versterken van het beeld op de sensor.

Comment

Originally posted by MarcFoto
      Hallo Powaqqatsi,
      ik denk je te moeten teleurstellen:
      de batterij aan lenzen die je hebt zijn mechanisch wel compatiebel met de D100, maar daar blijft het dan ook bij: geen belichting (dwz dat je met een manuele lichtmeter zal moeten werken), geen automatische flitsbelichting, geen EXIF-gegevens,... kortom, je kan je lenzen wel op de body plaatsen en op 'het knopje drukken', maar dan hebben we het zo ongeveer gehad.
      Alleen je AF 50/1.8 is 100 % bruikbaar op een digitale body, dat wordt dan een heel interessante 75mm portretlens, maar de andere zijn 'vuilbak' (als je mij deze uitdrukking even toestaat.)
      Daarom zou ik je onmiddellijk de D70 aanraden (die is sowieso beter en goedkoper dan de D100) te samen met de 18-70 kitlens. Maak je niet druk om lichtsterkte, dat kompenseer je door een hogere ISO in te stellen...
      Het is de 85/1.8 die een autofocus D-lens is, mijn 50mm is een manuele en is f1.4. Zou je me kunnen zeggen waarom je me de D70 aanraad tegenover de D100 ? En die kitlens lijkt me een beetje twijfelachtig, ik zou graag een zoom hebben met dezelfde lichtsterkte over heel het zoomgebied, f4.5@70mm lijkt me wat weinig.
      mijn website

Comment

Nu zie ik het, je 85 is een AF-lens. Dat maakt nog altijd een interessant 130mm f/1.8 (top voor portretten of concertfotografie.)

Ik raad je de D70 aan omdat iedereen er het over eens is dat de beeldkwaliteit een stuk beter is dan de D100, zonder dat je aan mogelijkheden inboet (wat wel het geval is bij EOS 300D en EOS 10D.)

Onthoudt dat digitale fotografie niet het zelfde is als filmfotografie: als je ergens komt waar er weinig licht is dan verzet je gewoon de ISO-waard op de camera. Dat de kitlens dus maar f/4.5 bij 70mm is dus niet zo onoverkomelijk, te meer omdat ik totnogtoe niets dan goed heb gehoord over de kitlens (heel scherp, snelle AF, mooi bereik.)

Ik zou daarmee beginnen en afhankelijk van je noden/wensen/portemonnee ( ) later lenzen bijkopen...
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Nu zie ik het, je 85 is een AF-lens. Dat maakt nog altijd een interessant 130mm f/1.8 (top voor portretten of concertfotografie.)

Ik raad je de D70 aan omdat iedereen er het over eens is dat de beeldkwaliteit een stuk beter is dan de D100, zonder dat je aan mogelijkheden inboet (wat wel het geval is bij EOS 300D en EOS 10D.)

Onthoudt dat digitale fotografie niet het zelfde is als filmfotografie: als je ergens komt waar er weinig licht is dan verzet je gewoon de ISO-waard op de camera. Dat de kitlens dus maar f/4.5 bij 70mm is dus niet zo onoverkomelijk, te meer omdat ik totnogtoe niets dan goed heb gehoord over de kitlens (heel scherp, snelle AF, mooi bereik.)

Ik zou daarmee beginnen en afhankelijk van je noden/wensen/portemonnee ( ) later lenzen bijkopen...
          Ik zal eens de D70 en D100 opnieuw vergelijken. En ik ben zo goed als overtuigd over de 17-55 2.8
          mijn website

Comment

ik zelf bezit beide camera's en beiden hebben hun voor- en nadelen.
            Als je graag een idee hebt en de twee eens van naderbij wil bekijken, kan dit best, + een degelijke uitleg over beide toestellen, hun pro en contra ...

Comment

Wie zegt dat de beeldkwaliteit van een D70 een stuk beter is?De JPEGkwaliteit van de D70 is inderdaad beter maar de D100 is een camera om RAW mee te fotograferen.En daar is ie zeer goed in.

Heb je ooit al een D100 in je handen gehad en de sluiter horen klikken?Ik denk het niet.Dan weet je dadelijk waarom er een prijsverschil is (al heeft Nikon met de D70 een prima camera gemaakt!).

Ik zie Rudy zeggen in je topic "Ben ik een idioot" dat ie er moe van wordt van mensen die camera's bekritiseren die ze helemaal niet kennen.Ik kan me voorstellen dat je blij bent met je nieuw speelgoed,maar ik word er ook moe van.En dat op ne zondag,moet ik morgen moe gaan werken

Danny's Photosite

Comment

Working...
              X