Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensor reinigen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sensor reinigen

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Het gebruik van een tape 3M Scotch Magic doet nog steeds zijn wonderen als altijd.
    Als dit echt niet meer helpt dan gebruik ik zuivere isopropanol met een eventuele naclean met gedestilleerd water (is niet gelijk aan gedemineralliseerd water).
    Een omgevormde pannelikker en cellulosevrije papers (opitcien) vormen de veegborstel.
    En hoe werkt dat dan eigenlijk met die 3M Scotch Magic tape?

Zelf heb ik eens mijn sensor getest, en die heeft dus ook heel veel vuil er opzitten. Echter, op mijn foto's duiken ze nog altijd niet op. Maar, ik kan beter niet wachten tot het echt to gortig wordt, vermoed ik.

Ik was eigenlijk van plan om zo een arctic butterfly te kopen. Ik hoor daar toch heel goede dingen over, en indien je dan toch eens een vlekje heb die de butterfly niet kan verwijden, dan gewoon met een swab schoonmaken.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht

Ik was eigenlijk van plan om zo een arctic butterfly te kopen. Ik hoor daar toch heel goede dingen over, en indien je dan toch eens een vlekje heb die de butterfly niet kan verwijden, dan gewoon met een swab schoonmaken.
      Kan je gewoon doen heb hem standaard altijd in mijn tas zitten
      Werkt perfect.

Vriendelijk groet ,
      Jessey

Comment

Daar is tie weer! Al 6 of 7 jaar geleden geplaatst op BD.....

Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

vandaag terug geweest en de man zij, ik heb het geprobeerd maar het stof blijft komen .
          de oplossing zou zijn opsturen naar canon voor te reinigen .
          buiten gekomen en een foto van de lucht genomen op iso100- f22 dit is het resultaat.

Uploaded with ImageShack.us

dus dan maar mijn stoute schoenen aangetrokken en zelf eens geprobeerd .
          dit is het resultaat na een sensor swab en 2 druppels eclipse ook genomen op iso100-f22

ik denk dat de winkel er toch niet veel aan heeft gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door durpie Bekijk bericht
            vandaag terug geweest en de man zij, ik heb het geprobeerd maar het stof blijft komen .
            de oplossing zou zijn opsturen naar canon voor te reinigen .
            buiten gekomen en een foto van de lucht genomen op iso100- f22 dit is het resultaat.

dus dan maar mijn stoute schoenen aangetrokken en zelf eens geprobeerd .
            dit is het resultaat na een sensor swab en 2 druppels eclipse ook genomen op iso100-f22

ik denk dat de winkel er toch niet veel aan heeft gedaan
            zeer mooi resultaat!
            Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

mijn verhaal heeft nog een goed einde ,heb mijn reiniging getoond aan de winkel
              en ik heb onmiddelijk mijn geld terug gekregen
              ze hebben toch een goede service mag ook gezegt worden .

Comment

Kan je daar in de winkel geen bijverdienste krijgen als "sensor reiniger"?.
                Ik denk dat je daar eens moet laten zien hoe ze sensors moeten reinigen.

Om de sensor te reinigen gebruik ik zelf een borsteltje van "The Dust Patrol", dat ik eerst statisch maak door er met een spuitbus "Dust Off" door te blazen.
                Dan ga ik één keer met het borsteltje heel zachtjes over de sensor, en meestal zijn de stofjes dan al weg.
                Als ik dan toch nog stofjes zie, dan ga ik er een tweede keer over (eerst terug door het borsteltje blazen met Dust Off, om de aanwezige stofjes weg te blazen en het borsteltje weer statisch te maken).

En als het dan nog niet lukt, dan kijk ik eerst of de stofjes nog op dezelfde plaats zitten nadat ik het borsteltje heb gebruikt.
                Als dat het geval is, dan is het tijd voor een natte reiniging met Sensor Swabs.
                Maar dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden omdat die Swabs vrij duur zijn.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Dat vind ik ook jouw resultaat was vele maken beter.

vraag me af aan hoeveel mensen ze op die manier geld hebben verdiend.

Én dan nog mensen die mondiger zijn doorsturen naar canon service center.

Vriendelijk groet ,
                  Jessey
                  Last edited by jessey; 2 november 2012, 10:47.

Comment

Working...
                  X