Hallo BD'ers! Sinds 2004 ofzo was ik in het bezit van een D70, maar toch afgelopen week besloten om eindelijk een nieuwe camera aan te schaffen. Heb gekozen voor de D3200 gezien ik gewoon een hobbyfotograaf ben, en dit mooie prijs/kwaliteit verhouding vond, met een 18-105mm lens erbij. (zat erbij). Ben afgelopen dinsdag samen met mijn vriend (die nu de D70 heeft overgenomen) naar Burgers Zoo geweest om van de mooie dieren te genieten. Maar ook vooral om wat mooie plaatjes te schieten. Nu was het druilerig weer, dus eerst maar de Bush en Ocean ingedoken, natuurlijk moeilijke lichtomstandigheden, dus vond het nog niet zo vreemd dat ik niet compleet scherpe foto's kreeg. De camera moest eigenlijk wel op 1600/3200 iso staan anders was uit de hand fotograferen niet te doen (en had geen statief mee). In de middag, toen het zonnetje er ook wat bij kwam en het lichter werd, zijn we ook nog buiten geweest foto's te maken. Op het scherm leken de meeste foto's toch wel redelijk goed gelukt. Maar bij het terug kijken van alle foto's schrok ik toch wel, er zat geen enkele foto bij die echt goed scherp was waarop ik had schergesteld! Dit had ik eigenlijk niet verwacht, eerlijk gezegt waren de foto's die mijn vriend had geschoten soms nog beter als die van mij.
Nu weet ik niet waaraan het heeft kunnen liggen, aan mij dat ik de camera/ het fotografie aspect nog niet goed onder de knie heb, of aan iets anders. Ik weet wel het één en andere over iso, diafragma's en sluitertijden, maar het is ook alweer een hele tijd geleden dat ik er echt mee bezig ben geweest.
Heb enkele foto's geupload, zo vanaf het kaartje zonder bewerking e.d. Heb alles met stand P gefotografeerd, en iso zelf aangepast aan lichtomstandigheden.
Misschien heb ik zelf wel niet iets goed gedaan hoor, dat zal het vast zijn. Maar tips e.d zijn allemaal welkom
Nu weet ik niet waaraan het heeft kunnen liggen, aan mij dat ik de camera/ het fotografie aspect nog niet goed onder de knie heb, of aan iets anders. Ik weet wel het één en andere over iso, diafragma's en sluitertijden, maar het is ook alweer een hele tijd geleden dat ik er echt mee bezig ben geweest.
Heb enkele foto's geupload, zo vanaf het kaartje zonder bewerking e.d. Heb alles met stand P gefotografeerd, en iso zelf aangepast aan lichtomstandigheden.
Misschien heb ik zelf wel niet iets goed gedaan hoor, dat zal het vast zijn. Maar tips e.d zijn allemaal welkom
Comment