Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GX1 of G1X (of Fujifilm X10) ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GX1 of G1X ?

Oorspronkelijk geplaatst door pruimke Bekijk bericht
    Een jaar geleden ben ik beginnen uitkijken naar een opvolger van mijn Canon G11. (kras op de lens + instelwieltje dat zijn eigen goesting deed)

Toen de Panasonic GX1 met 14-42mm power-zoom lens in nov 2011 werd voorgesteld op DPreview, dacht ik "Dat is 'm!".
    Het was nog wel efkes wachten tegen dat hij in de winkel lag. Door de kinderziektes v/d 14-42mm power-zoom heb ik ook nog wat gewacht.

Toen de Canon G1 X begin 2012 werd voorgesteld, dacht ik "Neen, dit is 'm".
    Doordat die ook niet direct in de winkels lag, had ik tijd gehad om die 2 eens langs alle kanten te vergelijken:

Eigenlijk heb je geen camera's maar cijfertjes vergeleken...........maar de werkelijkheid kan heel anders zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb als hoofdtoestel een 5D markII en om dezelfde reden wilde ik ook een compact als tweede toestel, uiteindelijk is het de canon G1X geworden. Prachtig toestel en tot op heden is er nog maar 1 ding dat me regelmatig stoort: Macro, of nog beter.... het ontbreken ervan. Maar zelfs een portretje maken lukt soms niet met dit toestel. voor de rest...een aanrader
      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
      www.ginodepreter.com

Comment

[QUOTE=mel7;3692644]Ik heb als hoofdtoestel een 5D markII en om dezelfde reden wilde ik ook een compact als tweede toestel, uiteindelijk is het de canon G1X geworden. Prachtig toestel en tot op heden is er nog maar 1 ding dat me regelmatig stoort: Macro, of nog beter.... het ontbreken ervan. Maar zelfs een portretje maken lukt soms niet met dit toestel. voor de rest...een aanrader[/QUOTE

Idd, aan het lange eind zit je soms te kort tegen je onderwerp met deze G1X en in dat geval moet je hem in Macro mode zetten.. nogal omslachtig.
        Macro is niet besteed aan dit toestel.
        Video op 1080 kan nogal haperig overkomen.
        Voor de rest uitstekend toestel.
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Eigenlijk heb je geen camera's maar cijfertjes vergeleken...........maar de werkelijkheid kan heel anders zijn.
          Ik heb cijfertjes vergeleken voor:
          - Lens (licht-strekte)
          - Lens (bereik bij 10 MP crop)
          - Scherm (resolutie)
          - Batterij-duur
          - Gewicht (nl. lichter)
          - Grootte (nl. kleiner)

De rest kwam van reviews van foto-websites (oa. dpreview), reviews van eigenaars (oa. amazone), fora als deze en het beoordelen van foto's die met beide toestellen zijn genomen.

Jan

Comment

De kogel is door de kerk. Heb de Panasonic GX1 met 14-42mm power-zoom lens en Viewfinder gekocht.
            Het toestel past perfect in een heuptasje met nog wat gerief erbij dus eerste vereiste is alvast ok.
            Nu de rest nog eens beoordelen. Voorlopig hou ik mijn dsrl nog wat bij.

Comment

Working...
            X