Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe dslr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Toch effe aangeven dat ik helemaal niets buiten het tastgevoel tegen plastiek heb. En ik ben overtuigd dat beide platieken body's stevig genoeg zullen zijn voor normaal gebruik. Maar dat steeds claimen van de D70 zijn ongeloofelijk grote superioriteit tegenover de 300D wel mijn vraag is waar zit dat dan? Ik zou ook een D70 boven een 300D prefereren en er gerust de 100€ extra voor geven. Dus beste deal voor het moment is voor de D70 volgens mij maar het grote verschil in materiaal, kwaliteit, en mogelijkheden wel dat zie ik niet. Maar heeft hier allemaal geen belang. En mijn voorkeur voor de 10D gezien de originele vraag dat heb ik hierboven reeds uitgelegd. En platiek heeft daar maar weinig mee te maken.

    **edit** toch ook nog effe zeggen dat ik ook wel weet dat een kleurke nen body niet beter maakt he. Maar smaak dat telt toch ook in een aankoopbeslissing.

    Comment


    • #17
      Bij mij komt het haar ook op mijn rug van wat ik hier soms lees. Een toestel verkiezen op een kleurke. Of zeggen dat net dát verschil het belangrijkste is bij een aankoopbeslissing... zéér raar.

      Ik zou mij toch baseren op belangrijkere dingen hoor. En die "belangrijkere dingen" deel ik persoonlijk in in 4 categoriën:

      -lenzen
      -body
      -prijs
      -foto-resultaat

      Qua lenzen wint Canon "hands down"; meer keuze, verder in technologie, en iets goedkoper ook.
      Qua body wint Nikon; meer instelmogelijkheden, sneller.
      Qua prijs is het nipt, maar toch wint Canon, zeker als je ook het eerdergenoemde prijsverschil in lenzen (ook 2e-hands) meerekent.
      Qua foto-resultaat is het ook nipt, maar toch verkies ik Canon. De beelden zijn iets softer, maar bevatten minder artifacts.

      Hoe dan ook, Canon komt er bij mij nog steeds uit als winnaar; 3 op 4 in mijn criteria. En het 4e punt waar Nikon op wint (de body) is voor mij het minst belangrijke; bodies verslijten, de vernieuwing is nog volop aan de gang, ze verliezen snel hun waarde, etc...

      Nu, ik weet wel; dit is MIJN mening, en ze kan even gekleurd zijn als "ik haat dat zilver kleurke". Maar toch geef ik deze keer mijn mening omdat ik vind dat in veel threads tegenwoordig een éénzijdig beeld wordt opgehangen. Men pretendeert "neutraal" te zijn, maar wie tussen de regels leest, die leest heelwat anders.

      Twee dingen die ik graag wat meer in perspectief zou willen zetten: het vergelijken van body-materialen en het vergelijken van foto-resultaten:

      Over het body-materiaal: mij stond voor dat het "plastieken bakske" genaamd 300D weldegelijk een metalen frame heeft binnenin, terwijl de "robuustere" D70 helemáál van plastiek is en dus geen metalen frame bevat. Ik kan mis zijn. Heb geen goesting om het uit te zoeken.

      Over de "softness" van Canon beelden. Hier wordt vaak op gehamerd. Men zegt "er is steeds post processing nodig bij Canon". Wel... dat klopt. Maar is Canon iets softer, dan is Nikon iets minder precies in kleuren. En daar hoor ik niks over. Bovendien zijn er dikwijls meer artifacts weg te werken. Waarover hebben we het eigenlijk? Trouwens, iemand die perfectie nastreeft in zijn foto's, die doet zowiezo aan editing. Elke foto kan/moet worden verbeterd. Maakt niet uit of die van Nikon of Canon komt.
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #18
        K'zal mijn grijs bakske toch noch uit de vuilbak gaan halen dan.

        En geluk dat we er nog mee kunnen lachen
        Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

        Comment


        • #19
          Zal mijn mening over een aantal dingetjes ook maar eens spuien

          Over het plastiek : dat interesseert me nu echt niks. Er zit inderdaad een metalen frame onder de 300D maar zelfs als dat niet is gaat zo'n body met mijn gebruik nooit uiteenvallen. Met andere woorden : ik hou nooit rekening over de 'stevigheid' van bodies en/of lenzen, met een normaal gebruik zijn ze allemaal stevig genoeg.

          Heb nog de canon 500N gehad, die had zelfs een plastieke fitting. Heb er zonder problemen een 70-200 f/2.8 op gebruikt (ook met de filosofie de lens maakt de kwaliteit en niet de body). En dat ging perfect. Mijn vader gebruikt die body nog steeds. Maar als je toen het EOS forum erover zou horen? DAn ging mijn 500N waarschijnlijk uiteenvallen, enzovoort, best grappig eigenlijk

          Een beetje analoog is de plastieke fitting van de 50mm F/1.8 tweede versie. Hallo dat ding weegt amper iets, daar is een plastiek fitting meer dan genoeg voor.

          Ook het gevoel dat het 'degelijker' is heb ik dus totaal niet.

          Maar dit alles is een kwestie van gevoel. Voel je je niet goed met een lichtere plastieke body dan moet je hem inderdaad niet kopen. En er is voor ieder wat wils.

          PS: dit is niet geviseerd op 1 of meerdere personen gewoon een extra mening
          Groetjes,
          Arvid


          Reis- en fotowebsite

          Comment


          • #20
            Hihi... Tiens... een discussie D70 - 300D had ik nog niet gezien in dit forum... Erg vernieuwende stellingen Pas op, een forum en meningen, stellingen en verdediging... het hoort er allemaal bij, maar het allemaal al een paar keer gezegd en uiteindelijk blijven er toch verschillende meningen... De discussie is ook echt wel to-the-point, aangezien De vraagsteller allemaal Canon-materiaal heeft liggen, en de D70 niet eens een optie was

            Terzijde: als de D70 een grijs ding was geweest, dan had ik me een tweedehands D100 aangeschaft.

            Comment

            Working...
            X