Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goed(?)Glas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
    Met dat budget en die vooropgestelde onderwerpen lijkt mij een D7000 + 17-55 (tweedehands vlot te vinden wegens ff-overstappers) + 85mm een zeer goed setje.
    Ik denk dat je voor dat budget een nieuwe 7D en 17-55 moet kunnen vinden.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Re: goed(?)Glas

Waarom geen nieuwe D7000 (750€) vs 7d (1350€) en qua sensor is de D7000 veel beter. De 7D is iets steviger en heeft een hogere fps. de 17-55 is van nikon en canon beide prachtig en als je veel portretten wil maken, is een 85mm 1.8G een prachtige lens!

PS: Ik ken zelfs iemand dat van een 7D naar een D7000 is overgeschakeld omdat hij de 7D niet goed genoeg vond voor sport, hij deed vooral voetbalmatchen ('s avonds) en bij zijn 7D kon hij niet ver genoeg gaan in de iso, waardoor hij enorm veel bewegingsonscherpte had, nu gaat hij regelmatig tot iso 6400 met de D7000 (met de 7D ging hij tot max iso 2000 door de chroma noise) en hierdoor zijn zijn foto's toch wel een stuk scherper! Het enige wat hij wat mist is de snelle fps dat de 7D kan doen, maar de meesten zullen hier niet veel last van hebben. De autofocus in af-C vond hij ook iets beter op de 7D.

Maar beide zullen u niet teleurstellen hoor.
      Last edited by playerofwar; 6 oktober 2012, 14:05.

Comment

Persoonlijk vind ik discussie omtrent ISO beetje flauwekul. Aantal jaar terug had men camera's die een heel stuk minder waren met de ISO en toch zijn er veel pracht platen te vinden tijdens grote sport evenementen. Alleen toen was het nog belangrijker om je apparatuur goed te kunnen bedienen !

De techniek maakt het ons nu allemaal wat gemakkelijker. Toen was het nog meer een kwestie van goed kunnen belichten, maar tegenwoordig verwachten we dat de camera dat allemaal maar even doet voor ons.

Wil je zeker geen discussie tussen Nikon en Canon, maar vind de argumenten omtrent de D7000 beetje kul. Evenals het voorbeeld met de 7D (mijn persoonlijke mening)
        Beide erg goede camera's, waar erg goede resultaten mee te behalen zijn. Mits je weet hoe je er mee om te gaan !!

Denk dat we eerst naar onze eigen beperkingen moeten kijken dan die van de apparatuur. Meeste winst zit hem in het goed leren gebruiken van je apparatuur.

Comment

Mijn vraag zoals gesteld is nog steeds wat zijn voor beide camera's goede (lees ook nog betaalbaar) lenzen.
          Ik hoef geen discussie tussen Nikon en Canon.
          Beide camera's worden aangeboden met allerlei (kit-)lenzen. Mijn vraag is welke lens(-zen) zijn aan te raden binnen mijn gesteld budget.

De Sony heeft maar een iso tot 3200, geen wisselende scherpstel mogelijkheid.

Comment

Voor canon is de 17-55 en 15-85 een mooie optie. De 17-55 een goede keuze als je lichtsterkte belangrijk vind. De 15-85 recentelijk een dag mee gehad op een 7D en moet zeggen toch wel een erg fijn objectief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door franske013 Bekijk bericht
              Beide camera's worden aangeboden met allerlei (kit-)lenzen. Mijn vraag is welke lens(-zen) zijn aan te raden binnen mijn gesteld budget.
              Is een 7D + 15-85 + rapportageflitser (2x 430II of 1x 580II) niks? De nodige mm's om precies dat te fotograferen wat TS van plan is en gelijk een flitser die on- en offshoe (7D kan hem draadloos aansturen) te gebruiken is. De eerder genoemde 17-55 f2.8 is beter en lichtgevoeliger maar kwa mm's weer een nadeel.

Comment

Ik ben zelf in het bezit van een 7D en de Canon 17-55 mm f/2.8 past daar perfect mee.
                Kijk anders eens in het forum naar "aangeboden" en je zal er zeker eentje tweedehands vinden.
                Daar bespaar je toch al serieus op.
                Succes met de keuze.
                Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

Comment

Wat is er daar nu flauwekul aan? Iemand met een 7D dat nog niet geïnvesteerd heeft in goede lenzen en dat overschakeld naar een camera met een betere sensor, omdat Canon geen cropframe aanbied met een betere sensor. En ondertussen investeerde hij toch ook wat in Nikon-glas.

Comment

Waarom een DSLR?
                    Deze geeft me de vrijheid volledig automatisch te gaan, of volledig manueel.
                    Ik heb gekeken naar de 5DMII, maar de prijs staat, naar mijn idee, niet in verhouding tot een 7D.
                    Waarom een upgrade?
                    Ik wil een toestel met meer mogelijkheden, een grotere keuze qua instellingen, een toestel wat meer uitdaging vraagt qua instellingen, creativiteit, etc...
                    @Apple, mooie foto's
                    de systeemcamera's als NEX en fuji x-e1 bieden veel meer vrijheid dan 7d en d7000.
                    kunnen volledig manueel werken, hebben betere tot veel beter beeldkwaliteit, meer mogelijkheden, ook betere video mogelijkheden en zijn daarbij veel compacter.
                    zelfde geldt voor sony SLT's (a57,a65,a77) alhoewel dat ze minder compact zijn dan de systeemcamera's en daarom minder aan te raden zijn voor jou doeleinden

Comment

Pak de D7000 in de hand en pak de 7D in de hand...
                      Voor mij persoonlijk voelde de 7D veel beter in de hand,veel steviger,en meer ergonomisch
                      Daar de D7000 (persoonlijke mening) heel goedkoop en klein aanvoelde,niettemin deze idd mischien beter presteert op iso maar dit was niet belangrijk voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
                        Pak de D7000 in de hand en pak de 7D in de hand...
                        Voor mij persoonlijk voelde de 7D veel beter in de hand,veel steviger,en meer ergonomisch
                        Daar de D7000 (persoonlijke mening) heel goedkoop en klein aanvoelde,niettemin deze idd mischien beter presteert op iso maar dit was niet belangrijk voor mij.
                        100% mee eens, maar neem ook de lenzen mee in de beslissing.

Comment

inderdaad beide eens ter hand nemen, kijken en voelen.

lenzen das met het budget iets moeilijker.

D7000 met tokina 11-16 f2.8 (als ik me niet vergis) + tamron 17-50 f2.8 + tamron 70-300 VC + sb 700 of sb910 + eventueel grip, 2de batterij en geheugen.

prijzen ga ik nuj niet opzoeken, maar komt denk ik nipt binnen budget.
                          is een mooie complete set ùet degelijk glas (nikkon 17-55 f2.8 en 70-200 f2.8 liggen buiten bereik als je je budget wil houden)
                          nikon stuff

Comment

Waarom een DSLR?
                            Deze geeft me de vrijheid volledig automatisch te gaan, of volledig manueel.
                            Ik heb gekeken naar de 5DMII, maar de prijs staat, naar mijn idee, niet in verhouding tot een 7D.
                            Waarom een upgrade?
                            Ik wil een toestel met meer mogelijkheden, een grotere keuze qua instellingen, een toestel wat meer uitdaging vraagt qua instellingen, creativiteit, etc...
                            @Apple, mooie foto's
                            Waarom wil je perse een toestel dat meer uitdagingen vraagt qua instellingen? Hoe simpeler hoe beter niet? Hoe professioneler je toestel, hoe minder 'creatieve' functies erop zitten trouwens, creativiteit moet je zelf voor zorgen.
                            succes met de zoektocht.
                            grtz,

Comment

Nou toestel is besteld. Het wordt de D7000.
                              Weet alleen nog niet welke lens.
                              Of de 16-85 van Nikon, of de Sigma 17-70

en

of de nikkor 35mm of de 50mm 1,8

Voorkeur gaat uit naar de 16-85 en naar de 50mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                                Op vlak van dynamisch bereik is het verschil tussen de D7000 en 7D inderdaad heel groot (meer dan 2 stops). Maar qua prestaties op hoge ISO is de D7000 niet "een stuk beter", maar eerder "een beetje beter", meerbepaald ongeveer 1/3de stop beter.
                                Ik lees toch regelmatig ook van canon-fans dat Nikon meer uit de sensoren haalt dan canon en dan vooral op vlak van ruis. De vergelijking van een D7000 met een 7D gaat ook niet volledig op, een consumer-body vs Pro-body. Het is dus wel ergens normaal dat de 7D op vlak van stevigheid, AF en FPS beter scoort maar de prijs is dan ook heel anders.

@Franske013 profi en veel plezier er mee.
                                Sigma en Tamron hebben ook zeer goeie 17-55 f2.8 anders zou ik voor de 16-85 en de 50mm 1.8 gaan.

Comment

Working...
                                X