Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Een sensor heeft denkbeeldige horizontale en vertikale lijnen. Elke kruising van deze lijnen is een pixel dus is het toch simpelweg een kwestie van oppervlakte zoals hjanssen schrijft toch?
    Maar sommigen hebben de volgende cursus gevolgd: "hoe los ik een simpel probleem, zo ingewikkeld mogelijk op."
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

      Ok, het zijn 10.32 MP, omdat je gewoon 3,936 x 2,624 moet doen (dit is de resolutie in dx crop).
      Wat maken we het hier toch weer moeilijk .

      Comment


      • #18
        Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

        Ik zeg: D7000 + 12-24 Tokina & 16-85 Nikon
        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

        Comment


        • #19
          Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

          D600 met 24-120 is toch nog mooier. En je hebt het glas al, dus ik denk dat beide keuzen perfect mogelijk zijn. Weet ook dat velen nooit meer terug willen naar dx nadat ze met FX hebben gewerkt.

          Comment


          • #20
            Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Weet ook dat velen nooit meer terug willen naar dx nadat ze met FX hebben gewerkt.
            Daar heb ik totaal geen last van, werk met wat nodig/nuttig is op dat moment: FX, DX, MFT en compact. Ik werk het liefst met de DX camera, omdat dat een 'echte' pro is en de FX slechts een 'semi' pro, dat geldt voor het werken, niet voor de resultaten(vanwege de ouderdom).
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
              Ik zeg: D7000 + 12-24 Tokina & 16-85 Nikon
              Dat maakt het niet makkelijk, vooral omdat ik die 16-85 al heb, maar je een beetje tegen de stroom van de andere reageerders ingaat

              Ik begin wel sympathie te krijgen voor de D600, maar de prijs blijft toch een drempel... Het moet nog even inwerken ;-)
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

              Comment


              • #22
                Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                Dat maakt het niet makkelijk, vooral omdat ik die 16-85 al heb, maar je een beetje tegen de stroom van de andere reageerders ingaat

                Ik begin wel sympathie te krijgen voor de D600, maar de prijs blijft toch een drempel... Het moet nog even inwerken ;-)

                Hangt er alleen van af hoeveel je wil uitgeven aan je 'hobby'.
                En of je met die €1200 meer navenant betere foto's zal nemen...

                Je vraag om je te overtuigen, gaat vnl over jou overtuigen 1200 lappen meer neer te tellen. No van do.
                Volgens mij ben je er dan nog niet klaar voor om dat uit te geven
                Even laten bezinken?

                ( en dan toch de D600 kopen . )

                Heb zelf een d7000 na d80. Het verschil is fenomenaal. Vnl in hogere iso.
                Maar de d600 is wellicht een 'beter' toestel.
                Last edited by mottiti; 4 oktober 2012, 20:53.
                http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

                Comment


                • #23
                  Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

                  Haha, of de 1200€ in iets anders te steken (een nieuwe mountainbike bvb ;-))

                  De D600 is waarschijnlijk inderdaad beter, maar rationeel gezien denk ik mijn geval z'n meerprijs niet waard. Maar goed, niet alle beslissingen die men neemt zijn rationeel
                  ---
                  Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                  http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

                    Ik blijf bij mijn mening. D600 all the way. Als je nu om de 2j een nieuwe body zou kopen, dan zou je nog eens goed kunnen nadenken erover, maar je huidige body is 6,5j oud. Als deze weer zo lang meegaat, dan bedraagt de extra kostprijs van de D600 t.o.v. de D7000 185 euro per jaar. De sensor van de D600 is trouwens een pak beter dan die van de D7000 en dat zal je zeker merken bij hogere ISO waardes (zie sensorvergelijking DXOMark).
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #25
                      Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

                      Ik zou de beste camera kopen die ik mij kan veroorloven en het meest geschikt is voor mijn doel(en). Op het gebied van de reeds in bezit zijnde lenzen kan dat natuurlijk gevolgen hebben.

                      Comment


                      • #26
                        D600 kopen, D50 houden of verkopen en 16-85 verkopen.

                        24-120 nieuwe versie? Want de oude zou ik toch eens testen op D600 in de winkel

                        Comment


                        • #27
                          Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

                          Als ik dit hier allemaal zo lees, kan Nikon maar beter stoppen met de productie van DX camera's zoals de D3200, D5100, D300S en D7000, want enkel de D600 is nog een optie blijkbaar ...

                          De vraag is niet of die ene camera nu beter is dan die andere. Hier moet de afweging gemaakt worden of fullframe een meerwaarde is voor de TS, en dit in functie van het soort fotografie dat hij uitoefent. Pas als die vraag beantwoord is, kan gekeken worden welke camera het meest geschikt zou zijn.
                          Bij deze afweging zal ongetwijfeld ook het financiële aspect meespelen, want 800 Euro uitgeven voor een camera of 2000 Euro is nu éénmaal een HEEL GROOT verschil!

                          Ik herhaal even wat ik eerder reeds geschreven had, en dat is dat de stap van D50 naar D7000 op zich al enorm is, en ik spreek uit ondervinding! Lichtmeting, scherpstelling, dynamisch bereik en ruiseigenschappen staan allemaal op een VEEL hoger niveau. D7000 is met zijn prijs van 800 Euro enorm veel value for money!

                          Bij de aanschaf van een D7000 hou je misschien nog budget over voor een goede 17-55/2.8 (tweedehands vlot te vinden voor ca. 700 Euro), en dan heb je een pracht van een combinatie!

                          Succes met de keuze!
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment


                          • #28
                            Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                            D600 kopen, D50 houden of verkopen en 16-85 verkopen.

                            24-120 nieuwe versie? Want de oude zou ik toch eens testen op D600 in de winkel
                            De oude, maar als ik de 16-85 en de oude 24-120 verkoop heb ik niet veel extra nodig voor de nieuwe

                            Het makkelijkste zou zijn om ze beide te kopen en dan 1 van beide terug te verkopen, maar dat is budgettair geen optie.

                            Meestal gaat het hem om landschappen, hoewel ik m'n camera ook wel eens meeneem naar een outdoor sport-evenement...
                            ---
                            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lachofikschiet Bekijk bericht
                              Ik zou de beste camera kopen die ik mij kan veroorloven en het meest geschikt is voor mijn doel(en). Op het gebied van de reeds in bezit zijnde lenzen kan dat natuurlijk gevolgen hebben.
                              Ik zou de beste lenzen kopen en van het overgebleven geld een betere camera
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Upgrade Nikon D50: D600 vs D7000

                                Aangezien mijn 24-120 toch minder is dan m'n 16-85, is het de D7000 geworden. Mocht de komende jaren blijken dat FF het helemaal wordt, is het niet ondenkbaar dat de D7000 een korter leven beschoren zal zijn dan de D50, maar mijn glazen bol is momenteel op onderhoud. Ik denk dat een D600 in mijn handen (met m'n huidige glas) niet volledig tot z'n recht zou komen. Dat kan ik zo'n camera niet aandoen
                                ---
                                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                                Comment

                                Working...
                                X