Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon of nikon

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
    Nikon mist dan weer een aantal "goedkope" lenzen, zoals de 70-200mm F4, Nikon 35mm 1.8 (FX), ...
    Patent van een 70-200 f/4 is binnen, maar nog geen rumors over een release datum. De 35mm f/2.0 is wel een goedkope full frame optie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
      Nikon mist dan weer een aantal "goedkope" lenzen, zoals de 70-200mm F4, Nikon 35mm 1.8 (FX), ...
      Zijn hier anderzijds wel aan het bijbenen, 28mm 1.8, 85mm 1.8G, .. En een kwalitatieve 70-210 f4 bestaat trouwens ook, zij het dan enkel op de tweedehandsmarkt.

Comment

Kan hier geen "sticky" van gemaakt worden !?
        OP is niet de eerste, en zal ook niet de laatste zijn.

Vooreerst ... kiezen voor een merk, is kiezen voor een systeem !!!

Niet enkel camera's, maar uiteraard ook objectieven, reportageflitsen ...

In eerste instantie dien je eerst de "ergonomie" van diverse camera's aan den lijve te ondervinden, MAAR ook van de lenzen !!!
        Persoonlijk kan ik de body's van Nikon zeer op prijs stellen, maar de ergonomie van tele's ligt me niet.
        Mocht je al weten welk type objectief je wilt gebruiken, kan je naar de twee merken gaan kijken en vergelijken.
        Niet enkel qua prijs, maar ook of ze uberhaupt in hun gamma zit.
        Je kan stellen dat Canon een iets uitgebreidere collectie objectieven aanbiedt.

Comment

dank u mensen ik zal eens naar een winkel gaan en beide even testen

het is meestal:sport zoals rally of op circuit,landschap,portret enz enz eigenlijk een beetje van alles die met fotografie te maken is zelf macro maar niet zo veel

Comment

We kunnen dat hier betere in één keer sluiten.

Ga naar de winkel, neem verschillende merken en toestellen in handen. Vraag toelichting, zoek informatie via het internet,....
            Waarvoor wil je het gebruiken, wat heb je nodig, wat zijn je eisen, je materiaal,....

Nikon/Canon en andere merken, ...... allen hebben ze hun positieve en negatieve.....
            EMBLEMATA.BE
            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferre- Bekijk bericht
              het is meestal:sport zoals rally of op circuit,landschap,portret enz enz eigenlijk een beetje van alles die met fotografie te maken is zelf macro maar niet zo veel
              Dan ben je eigenlijk op zoek naar een allround toestel.
              Voor de rally, circuit ga je waarschijnlijk op telezooms terugvallen.
              Hou er rekening mee dat deze lenzen wat zwaarder wegen en dat een zwaardere body voor meer tegengewicht zorgt wat het hanteren alleen maar ten goede komt.
              Indien de canon 5DMK3 goed in de hand moest liggen dan is dit het toestel naar waar je op zoek bent.
              Snelle af, vlotte fps, zwaar genoeg voor een tele.
              Niet het beste toestel voor landschappen maar, in mijn opinie, wel de beste allrounder.

En of je nu voor nikon of canon kiest. Beide hebben voldoende lenzen in hun gamma om aan je noden te voldoen.

Have fun

Comment

Working...
              X