Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1100D out, 1D Mark 1 in?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

    99,99999999 kansen op de 100 dat het van een professional komt.
    Om dan te concluderen dat het altijd versleten is?

    Ik heb mijn Nikon D3 met 16000 klicks toch gekocht van een particulier hoor, en van dat toestel heb ik er ondertussen heel wat particulier weten te koop staan.

    En zelfs dan nog, ik heb ook al "hobbyfotografen" bezig gezien waar ik niets van wil kopen.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #17
      Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Een 1D kopen is ook een groot risico heh.
      99,99999999 kansen op de 100 dat het van een professional komt.
      En die gasten verslijten hun materiaal wel degelijk hoor.
      Je zou een opgeleefd apparaat kopen.

      Als je wil opstappen naar meer functionaliteit een een goede sensor, dan zou ik ook 50D aanbevelen en dan eerst verder investeren in glas.
      Ik heb een 1DIII gekocht van n vogelaar die n 1DIV kocht. Slechts 1600 euro betaald voor n toptoestel met 30.000 klikjes ! Niks krasjes op de venstertjes of afgebladderde verf ...

      Natuurlijk is het enigszins verouderd en is de ruis op hoge Iso erger dan bij de 5DII (en zeker 5DIII) maar je kan elk jaar iets nieuws kopen ! Uiteindelijk is t het mannetje dat de foto's maakt en niet het toestel !
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #18
        Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

        Hou er wel rekening mee dat je 70-300 de AF van de camera niet kan volgen.
        Wil dat dan meteen zeggen dat ik hem gewoon niet kan gebruiken op de 50D of blijft hij gewoon even traag als op mijn 1100D nu? Want supersnel is hij nu ook niet...
        Bigger aint always better........ Unless you're me!

        Comment


        • #19
          Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

          Ja je kan hem gebruiken, maar je mag geen wonderen verwachten kwa snelheid. Ik zou zelf niet gaan kijken naar nieuwe camera, maar eerst je glaswerk upgraden. Hier is al heel veel winst te behalen. (glas gaat over het algemeen langer mee dan een camera)

          Die 1100D is nog niet zo slecht als men soms doet voorkomen. Nog niet eens zo heel veel jaar geleden maakten men foto's van grote sport evenementen met camera's die mindere specs hadden dan de 1100D.

          Comment


          • #20
            Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

            Hey Apple, ik besef maar al te goed dat ik moet investeren in beter glas. En dat zal ook héél snel gebeuren natuurlijk zodra ik een beter zicht heb op welk glas best is voor mijn fotografie gebieden.
            Maar ik wil vooral een stevige(re) camera die niet als speelgoed aanvoelt. Dit is mijn eerste Canon. Hiervoor was ik een Sony gebruiker. Ik heb een @220 en een @200 gehad gevolgd door de 1100D die ik nu heb. Een tijdje terug met ene 50D van een vriend gespeeld en die ligt mij gewoon véél beter in de hand. Niet dat dit de hoofdreden is voor mij maar ikzelf ben een uit de kluiten gewassen geval (1.90m droog aan de haak) en de 1100Dis vrij moeilijk (vlot & blindelings) te bedienen met mijn berepoten. Overall ben ik tevreden over de 1100D hoor maar ik wil het gewoon iets hogerop zoeken. Als ik dan toch ineens nieuw glas ga aanschaffen wil ik meteen glas kiezen dat op de body van de 50D staat geschreven.
            Komt er ook de overbodige luxe bij van de videofunctie op de 1100D... Nog NOOIT gebruikt, ik hb geen idee waarom ik me toen heb laten overhalen door de verkoper...
            Bigger aint always better........ Unless you're me!

            Comment

            Working...
            X