Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gebruik van lenzen Nikon D5000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gebruik van lenzen Nikon D5000

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
    Dus alhoewel ik ondertussen zelf een Nikkor heb vind ik de Sigma zo afbreken er wat over.
    Sorry, maar ik heb de Sigma totaal niet afgebroken.
    Ik zeg dat de Nikon beter is (denk niet dat er daar discussie over kan bestaan) en dat de Sigma scherper is boven f/11.
    In real life denk ik dat je tussen bijna geen enkele lens met eenzelfde maximale diafragma een verschil zou zien. (tenzij je ze veel cropt of afprint op A3 of groter).
    Ik heb de Sigma zelf niet gehad, door de dingen dat ik zag van voorbeelden.
    @stefan:
    Ik sprak over zooms, primes geven inderdaad prachtige kwaliteit tegen een lagere prijs (heb zelf ook een 35mm en nog enkele andere primes).

Jullie springen wel snel op mensen als ze iets anders verwoorden hoor,
    ik lees:
    Ik denk toch dat het nog steeds aan te raden is om een Nikon 24-70 aan te kopen dan een Sigma 24-70.
    Jullie lezen:
    Sigma is een prul, Nikon is super goed.

Comment

Re: gebruik van lenzen Nikon D5000

Sommige mensen ergeren hun aan opinies hier die gebaseerd zijn op "ik heb gelezen,ik heb foto's gezien" enzovoort.
      Ik ben zo iemand want beginners of mensen die raad nodig hebben gaan hun aankopen misschien baseren op wat men hier schrijft en van zo'n onzin gaan mijn nekharen dan overeind staan.

Je schrijft letterlijk over de Sigma;

(dat enkel een goede lens is voor landschap omdat deze scherper is boven f/11 dan alle andere 24-70's).
      Iedereen die begrijpend leest concludeerd door het woord "enkel" in deze zin dat de Sigma voor niets anders goed is dan voor landschappen.
      Ik vind dat vrij afbrekend...

In real life denk ik dat je tussen bijna geen enkele lens met eenzelfde maximale diafragma een verschil zou zien. (tenzij je ze veel cropt of afprint op A3 of groter).
      En als je ze had gehad, had je geweten dat je op een A4 afdruk van f2.8 het verschil tussen een Nikkor en een Sigma wel zou zien.

Want de Sigma is zoals gezegd minder scherp maar heeft last van overstraling en dat zie je wel degelijk op een foto.

Mijn raad; doe zoals ik en koop tweedehands waar je in interesse in hebt. Dan kan je het uitgebreid testen en als het niet bevalt verkoop je het met weinig tot geen verlies weer door.
      Op die manier weet je echt wat goed (of minder goed) is en kan je het hier met een gerust geweten verder vertellen.
      D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
      X