Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600 DX vs D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D600 DX vs D90

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
    Nikon 1ds heeft 12mp en ik vind het nog altijd echt fantastisch echt veel beter heeft nikon nog niet gemaakt denk ik. Ik gebruikoverigens nooit een nikon
    D3s bedoelt u? (want de 1Ds serie is van canon en de eerste daarvan heeft volgens mij geen 12mp)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      D3s bedoelt u? (want de 1Ds serie is van canon en de eerste daarvan heeft volgens mij geen 12mp)
      Je hebt helemaal gelijk, hij bedoelt waarschijnlijk de Canon en die heeft zoals je zegt geen 12MP maar 11.4MP om precies te zijn.

Nikon 1ds heeft 12mp en ik vind het nog altijd echt fantastisch echt veel beter heeft nikon nog niet gemaakt denk ik. Ik gebruikoverigens nooit een nikon
      Zonder weer eens een Nikon/Canon discussie te starten maar ik denk dat ondertussen zelfs de instapreflexen van beide merken een betere beeldkwaliteit hebben.
      Een digitale camera van 2002 is een fossiel zowel van Nikon als Canon.
      D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        +1, snap ik ook niet
        Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar.

Ik snap dat dit een oude discussie is maar hij is voor mij wel actueel. Ik bezit ook een D90 en wil upgraden. De keuze gaat tussen een D7100 en een D600/610. Beide met z'n voors en tegens. Misschien dat de TS inmiddels ook wat wijzer is geworden. Waar het om gaat is dat de D600/D610 een pak beter gaat zijn de D90. Beter Dynamisch Bereik, betere ISO prestaties en noem maar op. Ook ten opzichte van de D7100 al is die tov de D90 natuurlijk ook al sprongen vooruit.

Wat de D600/610 alleen mist is de cropfactor. Ik ga ook wel eens de natuur in om vogeltjes te fotograferen en dan ga ik die cropfactor natuurlijk wel enorm missen. Maar de D600/610 heeft wel een DX mode (of je cropt later in PS) om meer bereik te behalen. Allen zakt de resolutie onder die van de D90. Maar hij heeft wel weer grotere sensor en de ruimte per pixel zal ook beter zijn. + nieuwere technieken. Dus is de D600/610 in DX mode met minder pixels beter dan de D90. Als dit namelijk zo is dan heb ik op alle dichtbij fotografie fronten voordeel vanwege FX en dan kan ik toch ook het veld in met een camera die de D90 voorbij is en vogeltjes schieten zonder dat ik lenzen moet gaan aanschaffen met 1,5 x mijn huidige brandpuntsafstand om hetzelfde bereik te krijgen als dat ik nu heb.

Nogmaals excuses voor het oprakelen van zo'n oud topic maar ik zou hier toch nog wel wat meer over willen weten.

Met vriendelijke groet,

Remy Snippe
        Last edited by remysnippe; 19 januari 2014, 23:31. Reden: onderschrift
        Remy Snippe
        Nikon D90 + divers glaswerk
        Volg me op Flickr

Comment

Working...
        X