Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies bij keuze tussen systeemcamera of superzoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies bij keuze tussen systeemcamera of superzoom

    Beste kenners,

    graag had ik wat advies bij aankoop van mijn eerste toestel.
    Mijn doelstellingen: Tijdens reizen landschappen/zonsondergangen/wildlife fotograferen. Thuis leuke foto's van mn honden trekken. Beetje filmen ook.
    Alleszins niets geavanceerd en ik ga er ook geen passie van maken (heb andere passies die al genoeg geld kosten ).
    Compactheid is voor mij een troef, en graag wil ik dat de camera lang kan meegaan.

    In de winkel kreeg ik meteen de Canon Powershot SX40 superzoom camera voorgeschoteld. Na wat zoeken vond ik zelf de Panasonic Lumix DMC-GF3 systeemcamera.
    Nu zit ik met volgende vraag: beide toestellen zijn vergelijkbaar qua prijs, van welke zou ik het meeste plezier beleven?

    Ik heb het gevoel dat ik de superzoom niet echt nodig heb. Ik stel me ook vragen bij de kwaliteit van de lens (zo een lens voor zo weinig geld?!). Gaat deze wel lang meegaan?
    Bij de Lumix DMC-GF3 zit een 14-42mm lens, als ik het goed heb is die beter om landschappen te trekken? Echter de wide angle diafragmagrootte (3.5) is wel slechter dan die van de Canon (2.7), en dit is nodig om bij schemering nog degelijke resultaten te hebben?

    Tenslotte: ik stel hier een keuze tussen een superzoom en een systeemcamera. Welk type zou best passen bij mijn doelstellingen?

    Enorm bedankt voor enige expertise!
    Sander

  • #2
    Re: Advies bij keuze tussen systeemcamera of superzoom

    Met die Lumix lens zal je geen wildlife kunnen fotograferen , waarschijnlijk zal de sx40 dus beter zijn, of natuurlijk de Nikon P510 (die heeft nog een paar 100mm extra dan de sx40).
    Ik denk dus beter een superzoom tenzij je natuurlijk ook een extra lens wil meenemen voor je systeemcamera.

    Comment


    • #3
      Re: Advies bij keuze tussen systeemcamera of superzoom

      Wanneer beeldkwaliteit en filmen belangrijk zijn zou mijn keuze op de Canon Powershot SX40 vallen. Met 12MP op de Canon i.p.v. 16MP voor de Nikon op een kleine sensor de betere keuze. Voor Film kan het scherm van de Canon ook nog eens flexibeler gebruikt worden en de lens is iets lichtgevoeliger. In de tests (linkjes) krijgt Nikon een iets hogere waardering maar verliest het op beeldkwaliteit en moet het van de extra mm's en snufjes hebben.

      Expert review of the Canon PowerShot SX40 HS digital camera with sample photos, test shots, videos and more.

      Expert review of the Nikon Coolpix P510 camera with sample photos, test shots, videos and more...

      Comment


      • #4
        Re: Advies bij keuze tussen systeemcamera of superzoom

        Oorspronkelijk geplaatst door Lachofikschiet Bekijk bericht
        Wanneer beeldkwaliteit en filmen belangrijk zijn zou mijn keuze op de Canon Powershot SX40 vallen. Met 12MP op de Canon i.p.v. 16MP voor de Nikon op een kleine sensor de betere keuze. Voor Film kan het scherm van de Canon ook nog eens flexibeler gebruikt worden en de lens is iets lichtgevoeliger. In de tests (linkjes) krijgt Nikon een iets hogere waardering maar verliest het op beeldkwaliteit en moet het van de extra mm's en snufjes hebben.

        Expert review of the Canon PowerShot SX40 HS digital camera with sample photos, test shots, videos and more.

        http://www.photographyblog.com/revie...x_p510_review/
        Het ziet er wel naar uit dat de Canon wat soft is in de hoge iso's en de Nikon blijft scherp en gaat tot iso 6400. Beeldkwaliteit ziet er bij beide goed uit volgens mij.

        Comment


        • #5
          Re: Advies bij keuze tussen systeemcamera of superzoom

          Fuji heeft ook leuk spul in deze categorie: http://www.photographyblog.com/revie...sample_images/

          Comment

          Working...
          X