Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D600

Ziet er als Canon liefhebber uit of we voor een baby full frame naar de
    concurrentie moeten.

Comment

Gaat bij Azerty nu voor 1911,- over de toonbank : http://azerty.nl/producten/product_d...ens-zwart.html
      2x Nikon D3 en wat glas

Comment

Ik heb er gisteren ook mee gespeeld op een stand van Nikon, mooi toestel en vrij compact.
        Maar blijft voorlopig toch boven mijn budget.
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ik heb de mijne hier binnen van Zondag .
          Gaan halen bij Foka in Nederland Rotterdam in combinatie met de afs 24-85 Samen voor 2.345€ (Ondertussen daar de prijs ook al omhoog )
          Na jaren met canon pro materiaal gewerkt te hebben als freelancer over een paar maand terug begonnen na een inactiviteit van een dik jaar .
          Overgestapt naar Nikon de D7000 was ik matig tevreden van , logisch na met pro materiaal te hebben gewerkt.
          Deze de D600 deed me gewoon van verbazing stom staan , gebruiksgemak , handig , alles op de juiste plaats , net genoeg mogelijkheden maar wat een beeldkwaliteit PPFFFFFF gewoon niet te doen .
          Dit word zeker mijn baby ben er helemaal weg van .
          En aan de twijfelaars neem er gerust de 24-85 bij , daarstraks nog getest deze lens tegen de 85mm 1,8 en ik moet zeggen de 24-85 is veel scherper .
          Natuurlijk spreken we hier niet over de licht sterkte , maar ook een superlens .
          Ik had spijt als ik naar FF ging van de 17-55 2.8 dat ik die moest wegdoen want ook dat is een superlens , maar ga ze nu met alle plezier verkopen .
          Ik heb ook van iemand de 24-120 F4 getest , maar ik hou het lekker bij de 24-85
          Zoals hier al eerder vermeld het gras word heel groen aan de Nikon kant
          Dank aan spanjaart voor zijn tip over de lens

Comment

Ik ben me deze namiddag er ook eentje gaan halen. Mijn eerste FF

Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat geven, maar na al die positieve reacties kon ik het gewoon niet laten er ééntje te gaan halen
            www.benbammens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
              Overgestapt naar Nikon de D7000 was ik matig tevreden van , logisch na met pro materiaal te hebben gewerkt.
              Deze de D600 deed me gewoon van verbazing stom staan , gebruiksgemak , handig , alles op de juiste plaats, ....
              Dit snap ik toch even niet.
              Hoewel de D7000 en de D600 hun layout delen ben je meer tevreden van het gebruiksgemak e.d. van de D600?
              Raar

En om deze post niet helemaal onzinnig te maken.
              Hier een (in mijn ogen) eerlijke review:

Some cameras launch with a huge amount of anticipation and fanfare, some are surprises from far left field, and some are simply such poorly kept secrets that the manufacturer might as well just hav…

Hij wordt hier ook goed vergeleken met de D700 & D800(E).
              Last edited by ~B~; 25 september 2012, 23:00.
              flickr
              facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ~B~ Bekijk bericht
                Dit snap ik toch even niet.
                Hoewel de D7000 en de D600 hun layout delen ben je meer tevreden van het gebruiksgemak e.d. van de D600?
                Raar

Ach ja ,

er word altijd zo veel geluld door mensen die hem niet echt in de handen hebben gehad en zonder ervaring, daar lig ik al lang niet meer wakker van
                Ik heb het niet alleen over de menus , hoewel ook gedeeltelijk , nog niet opgevallen dat de D600 meer knoppekes heeft achteraan dus ook andere instelmogelijkheden .
                Wat betreft de body , het is niet omdat hij ONGEVEER hetzelfde formaat heeft als een D7000 dat het de zelfde camera behuizing is .
                Ik vind de D600 veel beter in de hand liggen , grip is anders en veel breder dan die van de D7000, lees veel beter .
                Vergrendelknop op de selectietoets van de programma keuze knop , wat ik bij de D7000 een serieus probleem vond .
                En zo zijn er nog tal van zaken .
                Eerst zelf is vergelijken en dan oordelen

Comment

Gisteren mijn D600 gekocht bij Tecqmenne in Dendermonde :-) eerste testen zijn heel goed ..
                  Jammer dat Lightroom en CS6 de D600 nog niet ondersteund dus moet het even stellen met Capture NX2.
                  Ik heb ook een D7000 (die trouwens te koop staat op BD) en toestel en menu's lijken heel veel op mekaar. Enkele knopjes zijn van plaats verwisseld + en - dus dat zal even wennen worden.
                  D600 weegt iets meer en ligt wat beter in de hand.
                  Heb gisteren test gedaan met 50mm, 70-200 en tokina 11-16 . Deze laatste is perfect bruikbaar (FX formaat) tussen 15-16mm.
                  Ook even getest met ISO 3200 en geeft nog heel mooie foto's met praktisch geen ruis (heb toch geen gezien :-) )
                  Zal dit weekend wel wat verder expirmenteren en je mijn bevindingen meedelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs Bekijk bericht
                    Ik heb de mijne hier binnen van Zondag .

En aan de twijfelaars neem er gerust de 24-85 bij , daarstraks nog getest deze lens tegen de 85mm 1,8 en ik moet zeggen de 24-85 is veel scherper .
                    Natuurlijk spreken we hier niet over de licht sterkte , maar ook een superlens .
                    Voor de rest begrijp ik je enthousiasme, maar stellen dat de nieuwe 24-85 AFs veel scherper is dan de 85/1.8 is toch wel een heel straffe uitspraak.
                    De testen in slrgear http://www.slrgear.com/reviews/index.php lijken dit niet te bevestigen...
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Voor de rest begrijp ik je enthousiasme, maar stellen dat de nieuwe 24-85 AFs veel scherper is dan de 85/1.8 is toch wel een heel straffe uitspraak.
                      De testen in slrgear http://www.slrgear.com/reviews/index.php lijken dit niet te bevestigen...
                      Nee dat klopt inderdaad , ik had ook al vele testen gelezen in die zin en dacht in eerste instantie te gaan voor de 24-120 F4.
                      Mijn zoon die ook een nikon D7000 heeft was in de 24-85 AFS wel geïnteresseerd als allround lens en zou ze dan wel van mij overnemen dus erbij gekocht en
                      zoals reeds gezegd ze gaat niet meer weg .
                      Vanmorgen nog is getest tegen de 85mm 1,8 en kleur , scherpte komt de 24-85 er veel beter uit bij mij .
                      Heb ze vanmorgen ook getest tegen de 70-200 2,8 VR wel versie 1 en ook die lens moet onderdoen kwa scherpte en kleur .
                      Ik zou zeggen laat ze maar reviews maken , ik blijf bij mijn standpunt

Comment

Waar blijven de test-foto's en reviews van de gelukkigen onder ons?
                        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

hier een paar: klik
                          laatste tijd door omstandigheden niet veel tijd gehad, maar da komt er wel
                          nikon stuff

Comment

Hier is er alvast één:

Floor by BenBamm, on Flickr

Ik ben er alvast tevreden van. Heb er dit weekend een huwelijk mee getrokken in combinatie met mijn D90 en heb toch niet te klagen.
                            Helaas kan Lightroom de files nog niet openen ik had hier beter eerder aan gedacht want nu ga ik al die files in ViewNX moeten omzetten naar Tiff. Omslachtig werkje en zeer grote files dus Plus daar komt nog eens bij dat éénzelfde preset in lightroom blijkbaar verschillende uitwerkingen heeft op een NEF en een Tiff file dus zal ik moeite mogen doen om dezelfde look te krijgen in mijn foto's van de D600 dan die uit de D90.

Ik was ook zeer aangenaam verrast over de batterij. Ik had geen reservebatterij gekocht en had dus maar een backup D90 meegenomen voor wanneer de batterij van de D600 het zou begeven maar na 1500 foto's was de batterij nog voor 36% vol! Dus makkelijk 2.000 foto's op één batterij.

De AF lijkt ook veel beter te werken en natuurlijk is het DOF van een FF super!
                            Buiten mijn 85, 50 en 35 mm primes heb ik helaas enkel maar zooms voor DX dus kan ik nog niet steeds de volle 24mp gebruiken, maar ook in DX modus geeft de D600 meer dan 10mp dus zeker bruikbaar. Je hebt dan foto's van ongeveer dezelfde grootte dan de D90 maar wel met een ISO-range die veeeel ruimer is. ISO 2.000 is in ieder geval perfect bruikbaar. Hoger ben ik nog niet gegaan.
                            www.benbammens.be

Comment

Bedankt voor de foto's en informatie!!!
                              Blij te horen dat hij goed presteert in DX-mode.
                              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

owja de wissel van in en uitzoomen drijft me soms tot waanzin!!!!!!

echt ferm lastig! tegen dat dit een gewonte gaat zijn, ...

dank u nikon!!
                                nikon stuff

Comment

Working...
                                X