Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D600

    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
    hier vergelijk tussen 6D en D600 en 5DmkIII op DXO mark

    klik
    En als je dan ziet hoe weinig de D600 nog kost moet je toch niet lang nadenken...
    www.benbammens.be

    Comment


    • Re: Nikon D600

      Oorspronkelijk geplaatst door benbammens Bekijk bericht
      En als je dan ziet hoe weinig de D600 nog kost moet je toch niet lang nadenken...
      Bwa. Ligt eraan hoor. Als je in het bezit bent van veel Canon materiaal, dan switch je niet zomaar. Plus de resultaten van DXOMark moet je met een korrel zout nemen. Ze verkleinen alles naar 8MP voor hun resultaten. Verkleinen (downsizen) vergroot het dynamisch bereik en vermindert de ruis. Als ze elke camera op hun "native" resolutie zouden testen (dus een 20MP camera op 20MP, een 24MP camera op 24MP...), zouden sommige resultaten er compleet anders uitzien. Bovendien vergelijken ze enkel de sensors. Qua autofocus bvb blaast de 5D3 de 6D en D600 omver. Er zijn ook nog andere zaken die van belang zijn zoals bvb ergonomie. Ik was bijna geswitcht naar Nikon, maar na o.a. een D90 en D7000 vast gehad te hebben, wist ik genoeg (ik vond de grip van Canon DSLR's veel beter). Plus het feit dat de D600 zoveel stof aantrekt, schrikt potentiële kopers ook af. Ik wil maar zeggen... Een camera is meer dan enkel en alleen de sensor.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • Re: Nikon D600

        Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        Er zijn ook nog andere zaken die van belang zijn zoals bvb ergonomie. Ik was bijna geswitcht naar Nikon, maar na o.a. een D90 en D7000 vast gehad te hebben, wist ik genoeg (ik vond de grip van Canon DSLR's veel beter).
        Het hangt ook af van wat je gewoon bent, je handen en wat je persoonlijk beter liggen vindt... Er zijn er evenveel die Nikon beter liggen vinden, als dat er zijn die Canon beter liggen vinden .
        Persoonlijk vind ik de ergonomie van de D7000 wel goed en vond ik zelfs een 5D mk2 minder aangenaam zitten in mijn handen, maar als je dan een pro-body vasthebt is dat toch nog een andere koek hoor: die liggen onmiddellijk perfect in de hand (D300(s), D800 en toch ook de D600).

        En dat stofprobleem lijkt verdwenen te zijn hoor...

        Comment


        • Re: Nikon D600

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Het hangt ook af van wat je gewoon bent, je handen en wat je persoonlijk beter liggen vindt... Er zijn er evenveel die Nikon beter liggen vinden, als dat er zijn die Canon beter liggen vinden .
          Persoonlijk vind ik de ergonomie van de D7000 wel goed en vond ik zelfs een 5D mk2 minder aangenaam zitten in mijn handen, maar als je dan een pro-body vasthebt is dat toch nog een andere koek hoor: die liggen onmiddellijk perfect in de hand (D300(s), D800 en toch ook de D600).

          En dat stofprobleem lijkt verdwenen te zijn hoor...
          I know. Hoe een DSLR in de hand ligt, hangt van persoon tot persoon af. De beste die ik tot dusver heb vastgehad, is de EOS 60D. Jammergenoeg nog geen 7D, 6D, 5D2 of 5D3 vast gehad. Is de body van de D600 trouwens niet vrij gelijkaardig aan de body van de D7000?
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

          Comment


          • Re: Nikon D600

            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            I know. Hoe een DSLR in de hand ligt, hangt van persoon tot persoon af. De beste die ik tot dusver heb vastgehad, is de EOS 60D. Jammergenoeg nog geen 7D, 6D, 5D2 of 5D3 vast gehad. Is de body van de D600 trouwens niet vrij gelijkaardig aan de body van de D7000?
            Nee, echt niet. Grip is groter en langer (comfortabeler) en het is ook veel beter rubber dan op D7000 (echt rubber ipv zo'n twijfelgeval). Er is ook een duimgrip op de D600, wat er niet is op de D7000 en wat het veel makkelijker maakt om de D600 met 1 hand en een lange lens als de 70-200 vast te houden zonder dat deze uit je hand zou slippen. D600 voelt meer pro aan dan een D7000, grip op de D800 is nog beter vind ik, maar ik heb wat grote handen dus een persoon met wat kleinere handen zal liever een D600 hebben.

            Comment


            • Re: Nikon D600

              Oorspronkelijk geplaatst door benbammens Bekijk bericht
              En als je dan ziet hoe weinig de D600 nog kost moet je toch niet lang nadenken...
              Jep http://shop.nikonusa.com/store/nikon...0/pgm.81985000 incl een schoudertas van 100$ ...

              Comment

              Working...
              X