Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d of nikon d7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7d of nikon d7000

Voor een professional die werkelijk veel snelle sport fotografeerd is het idd beter om een 7D te nemen, door de 8fps. Maar ik als fan van sportfotografie (doe het slechts 1x per maand) merk ik, dat je geen 8 fps nodig hebt om het goed te doen. Alsnog zijn er velen die de 7D onbruikbaar vinden als sportcamera doordat je (meestal) aan hoge shutterspeeds moet werken, hierdoor moet de iso naar omhoog, wat onhandelbaar is volgens velen (veel paarse noise). Zelfs mijn nonkel geeft toe dat zijn 7D niet zo handig is voor sport hierdoor!
    Ik geef gewoon mijn ervaring met jouw "voordelen" (enkel 8fps is volgens sommigen handiger), heb jij ooit al shutterlag gevoelt met je 550D?
    Probeer de D7000 zelf eens, en klaag dan over shutterlag (de shutter is zo gezet dat als je doordrukt, dat hij al signaal stuurt als je 200ms (dit is hoe lang deze afstand zou duren) van doorgedrukt zit, hierdoor gaat hij af precies op het moment dat hij doorgedrukt is).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
      Voor een professional die werkelijk veel snelle sport fotografeerd is het idd beter om een 7D te nemen, door de 8fps. Maar ik als fan van sportfotografie (doe het slechts 1x per maand) merk ik, dat je geen 8 fps nodig hebt om het goed te doen. Alsnog zijn er velen die de 7D onbruikbaar vinden als sportcamera doordat je (meestal) aan hoge shutterspeeds moet werken, hierdoor moet de iso naar omhoog, wat onhandelbaar is volgens velen (veel paarse noise). Zelfs mijn nonkel geeft toe dat zijn 7D niet zo handig is voor sport hierdoor!
      Ik geef gewoon mijn ervaring met jouw "voordelen" (enkel 8fps is volgens sommigen handiger), heb jij ooit al shutterlag gevoelt met je 550D?
      Probeer de D7000 zelf eens, en klaag dan over shutterlag (de shutter is zo gezet dat als je doordrukt, dat hij al signaal stuurt als je 200ms (dit is hoe lang deze afstand zou duren) van doorgedrukt zit, hierdoor gaat hij af precies op het moment dat hij doorgedrukt is).
      Ik heb een 550D die trouwens dezelfde sensor heeft als een 7D en ik zie geen "paarse noise" tenzij ik mijn (brol) kitlens erop zet (ik vermoed dat je CA bedoelt hiermee). CA is trouwens lensafhankelijk. Met voldoende licht en de juiste ruisreductiesoftware is ISO 1600 trouwens goed doenbaar voor de 7D (afgaande op de prestaties van de 550D in dezelfde situatie). Ikzelf merk niets van shutter lag, maar kan ook niet vergelijken met een andere camera. Ik klaag trouwens ook nergens over shutter lag. Dat maak jij ervan. Ik heb gewoon enkele punten waarin de 7D in het voordeel is, opgesomd (komende van de website die jij opgaf). Ik weet en merk wel dat mijn 550D geen camera is voor sportfotografie. Ja hij kan ervoor gebruikt worden, maar dat kan je ook zeggen van een camera die 1 fps haalt. Je zal daarmee gewoon 99 missers hebben voordat je 1 goede foto hebt.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Hi,

@jocau: wat voor ervaring heb jij zelf met de 7D?

Greetz, Peter
        Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeterGD Bekijk bericht
          Hi,

@jocau: wat voor ervaring heb jij zelf met de 7D?

Greetz, Peter
          8 FPS blijft 8 FPS hoor. Het is niet zo dat als jij een 7D vastneemt je 9 FPS haalt en als ik er eentje vastneem ik 7 FPS haal. M.a.w. daar is geen ervaring met het toestel voor nodig. En niet-aangeraakte RAW bestanden (lang leve het internet) geven je een indruk van de ISO prestaties. Eén van de zaken die je niet op voorhand kunt weten, is of het toestel goed in de hand ligt en je kan wennen aan de bediening.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Wanneer ik ermee gewerkt heb, heb ik enorm veel paarse/gekleurde noise tegengekomen op (relatief) lage iso's (800-3200) en ik denk wel dat ik zo ver gevorderd ben dat ik het verschil tussen CA en noise ken.

Zet de noise reduction eens af van je 550D en kijk dan eens...
            Noisereduction verminderd de kwaliteit van de foto enorm en dit is nog veel extremer als je een kleine crop doet.
            De noisereduction op de 7D is redelijk intens en daardoor zie je duidelijk de vermindering in scherpte op hoge iso's.

Comment

Wanneer ik ermee gewerkt heb, heb ik enorm veel paarse/gekleurde noise tegengekomen op (relatief) lage iso's (800-3200) en ik denk wel dat ik zo ver gevorderd ben dat ik het verschil tussen CA en noise ken.

Zet de noise reduction eens af van je 550D en kijk dan eens...
              Noisereduction verminderd de kwaliteit van de foto enorm en dit is nog veel extremer als je een kleine crop doet.
              De noisereduction op de 7D is redelijk intens en daardoor zie je duidelijk de vermindering in scherpte op hoge iso's.
              Ik schiet enkel in RAW... Probeer Topaz DeNoise dan maar eens. Je zal verwonderd zijn hoe weinig detail je verliest.

Comment

Heb ik al enkele keren gebruikt, idd fantastisch! Zelfs iso 10.000 is bruikbaar!!! Maar sowieso is minder ruis veel beter materiaal om mee te beginnen werken, meer kleur en je hebt meer aan de raw (je kan alles verder trekken). Ook het dynamisch bereik is veel beter op een D7000 (en ja, dat is goed merkbaar tov mijn D80) en wat je uit die schaduwen krijgt is ongelooflijk! Dit wil ook zeggen dat je verder kan gaan met contrast en dat je dus meer contrast kan hebben zonder dat je beeld uit elkaar valt (pikzwarte delen zonder detail).

Comment

Klopt. Dat is wat mij betreft ook het grootste voordeel van de D7000 t.o.v. de 7D (dynamisch bereik).

Comment

ik heb zelf een D7000( maar beginnende beginneling). Ik weet wat CA is want met mijn fuji S100FS kon ik het perfect uitlokken of onder controle houden. Maar nu had ik graag van Henri108 eens een voorbeeld gezien van "paarse/gekleurde noise" niet dat ik twijfel aan je vergevorderdheid maar ik had er nog niet van gehoord.
                    Flickr één
                    Flickr two

Comment

Voorbeeld dat er in camera serieus veel noise reduction wordt toegepast: klik
                      En paarse noise, je moet een beetje naar onder scrollen tot aan de vergelijking tussen 1Dsmk3, 7D en 500D :klik
                      Hier zie je dat er al paarse/gekleurde noise zichtbaar is aan iso 800, 1600 is overduidelijk! Dit waren ook mijn bevindingen met deze camera. (maar heb geen zin om een uur de specifieke foto's te zoeken, te croppen en dan nog te uploaden voor een bekend probleem...

Ter verduidelijking: de noise van iso 800 heb ik (zonder die gekleurde noise) pas aan iso 1600 als ik ze hier vergelijk met 100% crops van mijn D7000.
                      De kleurverschuivingen dat hier al zichtbaar zijn bij iso 800, heb ik pas aan iso 4000 en hoger.
                      Last edited by henri108; 5 september 2012, 07:09.

Comment

Voorbeeld dat er in camera serieus veel noise reduction wordt toegepast: klik
                        En paarse noise, je moet een beetje naar onder scrollen tot aan de vergelijking tussen 1Dsmk3, 7D en 500D :klik
                        Hier zie je dat er al paarse/gekleurde noise zichtbaar is aan iso 800, 1600 is overduidelijk! Dit waren ook mijn bevindingen met deze camera. (maar heb geen zin om een uur de specifieke foto's te zoeken, te croppen en dan nog te uploaden voor een bekend probleem...

Ter verduidelijking: de noise van iso 800 heb ik (zonder die gekleurde noise) pas aan iso 1600 als ik ze hier vergelijk met 100% crops van mijn D7000.
                        De kleurverschuivingen dat hier al zichtbaar zijn bij iso 800, heb ik pas aan iso 4000 en hoger.
                        Die paarse noise waar jij het over hebt, is gewoon normale ruis (noise) hoor
                        En inderdaad .... de D7000 heeft hier veel minder last van!
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Je hebt enorme verschillen in de aard van de noise, gekleurde noise is het irritantst, want dan moet de nr ook foefelen met de kleuren, sommige camera's hebben hier amper last van, maar hebben wel veel ruis (de korrel dan). Een D4/D3s,... Hebben bijna geen last van gekleurde noise, zelfs op hoge iso's.

Comment

Chroma noise (kleur ruis) is inderdaad hatelijker dan luminance noise (kleurloze ruis).

Comment

Voila, de kogel is door de kerk. Gisteren de d7000 gaan halen. Heb er mij meteen als speellens de 35mm 1.8 bijgekocht 😃 ik had verwacht dat het toestel zwaarder zou wegen, maar dat valt goed mee. Vanavond komt er iemand langs met een over te nemen 17-55 2.8 en dan ben ik helemaal vertrokken. 😃😃😃

Comment

Hier se, daarissem, daarsissem. Ik weet zelfs niet wie het is

Allee, kijk hier maar:
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X