Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adres reinigen CCD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by VerSeg
    Neem toch maar een gewone spuitbus, speciaal voor fotografie ...
    Kenair ziet er toch iets veiliger uit, iets van een 12€ voor 360ml en een deftige bus (gevezen stop, ijzeren spuitkop, ...)
    http://www.kenro.co.uk
    Er zit een dubbele ontspanner tussen en 15 meter leiding... Als ik geen groot debiet vraag, lijkt het me wel veilig te doen om zonder ijskristallen en sneeuwmannen wat N te laten ontsnappen

Met spuitbussen had ik vroeger regelmatig (pr)ijs als ik negatiefjes schoonblies om ze te scannen...

Comment

Originally posted by mark911be
      Originally posted by Rudy
      Een goede spuitbus beste mensen, een goede spuitbus!!!!

En wat voor één rudy? En waar te koop.
      Want er mag ook geen vocht inzitten en het mag geen ijsvorming maken.
      Ik vond reeds CO2 flesjes maar nog geen adres in Europa...
      Sorry, even niet gevolgd deze thread, ik koop de bus bij Degreef in Edegem. Hij heeft verschillende systemen, maar het systeem met losse kraan / bus werkt prima.

Comment

Adres reinigen CCD

Ik lees hier vanalles over het reinigen van CCD's maar wat is nu de beste en simpelste manier van werken?

Comment

Re: Adres reinigen CCD

Oorspronkelijk geplaatst door zizou10 Bekijk bericht
          Ik lees hier vanalles over het reinigen van CCD's maar wat is nu de beste en simpelste manier van werken?
          Ik heb het systeem van VisibleDust (Artic Butterfly) aangekocht, Duur, maar werkt heel goed, bij hardnekkig vuil, gewoon afwassen met isopropanol http://nl.wikipedia.org/wiki/2-propanol
          Of de plakband methode
          Ik doe het reeds jaren zo, maar ik moet zeggen dat (voor gewoon stof) de VisibleDust heel snel en efficiënt werkt, en dat zonder vloeistof of iets anders.
          Droge perslucht is ook wel niet slecht, maar je moet wel oppassen dat je niet tussen je open lamellensluiter gaat blazen, anders kan je deze onheroepelijk gaan beschadigen.

Comment

Working...
          X