Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adres reinigen CCD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Een goede spuitbus beste mensen, een goede spuitbus!!!!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Rudy
      Een goede spuitbus beste mensen, een goede spuitbus!!!!

      En wat voor één rudy? En waar te koop.
      Want er mag ook geen vocht inzitten en het mag geen ijsvorming maken.
      Ik vond reeds CO2 flesjes maar nog geen adres in Europa...
      Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
      LidNr. BD0211BE

      Comment


      • #18
        Originally posted by Rudy
        Een goede spuitbus beste mensen, een goede spuitbus!!!!

        en van welk merk is die goede spuitbus Rudy en waar koop je die
        BD0235BE

        http://www.pbase.com/macchap

        We do what we can with what we have and where we are

        Comment


        • #19
          Ik heb ergens stikstof (N) in een cylinder ter beschikking, zou dat OK zijn?

          Comment


          • #20
            Ik heb ergens stikstof (N) in een cylinder ter beschikking, zou dat OK zijn?
            ik zou het niet echt aanraden, is veel te veel risico op bevriezing van de sensor
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #21
              Originally posted by Koen_vervoort
              Ik heb ergens stikstof (N) in een cylinder ter beschikking, zou dat OK zijn?
              Is dat een ernstige vraag? Als stikstof onder druk zit en vrijkomt, gaat het de sensor dan niet vervriezen? dat zou in elk geval niet goed zijn.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #22
                Deze morgen heb ik ook zelf de CCD gereinigt,ik heb er wel een uur mee bezig geweest en vier van die dure sensor swab gebruikt.
                Ik wou het allerlaatste licht vlekje weg kuisen en normaal was het van de eerste keer al goed geweest.
                Leren kost geld hé.
                Amaai in Mechelen kosten die Sensor Swab 84,35 euro voor een doosje van 12 stuks,is dit de normale prijs.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Pieter G.
                  Is dat een ernstige vraag? Als stikstof onder druk zit en vrijkomt, gaat het de sensor dan niet vervriezen? dat zou in elk geval niet goed zijn.
                  Euh... er zit een ontspanner en een drukregulator op. Ik zou eens richting thermometer kunnen proberen... Maar N op zich is waarschijnlijk geen probleem voor een CCD?

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Koen_vervoort
                    Euh... er zit een ontspanner en een drukregulator op. Ik zou eens richting thermometer kunnen proberen... Maar N op zich is waarschijnlijk geen probleem voor een CCD?
                    Toch een ernstige vraag dus - just checking.
                    Ik geloof niet dat stikstof op zich schadelijk kan zijn, maar bij gas dat uitzet, is een sterke temperatuursdaling onvermijdelijk, lijkt me. Toch zeker spelen voordat je zoiets doet, zou ik zeggen.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Pieter G.
                      Ik geloof niet dat stikstof op zich schadelijk kan zijn, maar bij gas dat uitzet, is een sterke temperatuursdaling onvermijdelijk, lijkt me. Toch zeker spelen voordat je zoiets doet, zou ik zeggen.
                      bij ons op het werk wordt een koeler gekoeld tot -80 door vloeibare stikstof te ontspannen ... en geloof me, daar zit geen water in, want anders zouden die leiding 'sofort' dichtvriezen. Maar -80°c is me toch iets te veel van't goede ... ik zou er niet aan beginnen
                      --
                      Play Drakensang - a free online mmorpg

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Perrush
                        bij ons op het werk wordt een koeler gekoeld tot -80 door vloeibare stikstof te ontspannen ... en geloof me, daar zit geen water in, want anders zouden die leiding 'sofort' dichtvriezen. Maar -80°c is me toch iets te veel van't goede ... ik zou er niet aan beginnen
                        Vloeibare stikstof is natuurlijk nog een ander paar mouwen, maar ik neem aan dat het in het geval van Koen al gas is. Niettemin vertelt mijn latente fysica-kennis ( ) mij dat de temperatuur dan nog aanzienlijk kan dalen.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #27
                          Wil niet vervelend zijn.. maar vloeibare stikstof is -196 graden Celcius.

                          (gebruiken het op mijn werk om lagers te krimpen voor draadschijven e.d.) Zelfs in gas-vorm zou ik het nog niet gebruiken!
                          Visit my website

                          Comment


                          • #28
                            Stikstof (gas) is een inert gas en kan dus zeker geen kwaad. De lucht bestaat trouwens voor meer dan 70% uit stikstof. Wanneer je een gas ontspant treed er afkoeling op en bij stikstof is dat niet anders...
                            Dus VOORZICHTIG zijn en op eigen risico net zoals met de andere spuitbussen.
                            Gert 5D mark III

                            Comment


                            • #29
                              Merci voor de terechte waarschuwingen... Ik hoop dat er dan ergens een warmtewisselaar zal tussenstaan... 'k zal eerst grondig checken alvorens te vragen of ik er terechtkan , maar ik bedacht maar dat N is een cilinder wel erg zuiver moet zijn, omdat -zo las ik- het ook gebruikt wordt om een stofwerende overdruk te genereren bij het aanbrengen van dunne beschermende coatings en zo. Enfin... ik zal m'n licht eens opsteken. Jammer dat je niet zo'n overdrukkamertje kan meesleuren om je lens stofvrij te verwisselen

                              Comment


                              • #30
                                Neem toch maar een gewone spuitbus, speciaal voor fotografie ...
                                Kenair ziet er toch iets veiliger uit, iets van een 12€ voor 360ml en een deftige bus (gevezen stop, ijzeren spuitkop, ...)
                                http://www.kenro.co.uk
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X