Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-300 voor d70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by mvdr1
    Hallo


    Heb de lens hedenmiddag per post ontvangen.
    Zoals beloofd, hierbij enkele voorbeeldfoto's genomen met de TAMRON AF 70-300 F/4-5.6 LD MACRO 1:2

    De foto's zijn onbewerkt, recht uit het toestel (NIKON D70)


    http://users.pandora.be/vdrmfotos/vdrmfotos/DSC_0019.JPG
    http://users.pandora.be/vdrmfotos/vdrmfotos/DSC_0020.JPG
    http://users.pandora.be/vdrmfotos/vdrmfotos/DSC_0021.JPG
    http://users.pandora.be/vdrmfotos/vdrmfotos/DSC_0040.JPG

    Toch niet slecht voor een lens van 143 Euro + verzendingskosten ...

    Beklaag mij mijn koop niet.

    Groetjes,

    Marc



    Kijk eens goed naar die vlekken ..hmmm wil nu ook geen roet in eten gooien , maar vind het resultaat toch niet schitterend .Blijkbaar al last van stof ofzoiets ?

    Comment


    • #47

      Kijk eens goed naar die vlekken ..hmmm wil nu ook geen roet in eten gooien , maar vind het resultaat toch niet schitterend .Blijkbaar al last van stof ofzoiets ?

      De vlekken komen inderdaad van stof op de CCD. Niettegenstaande ik een "pietje precies" ben en mijn materiaal altijd héél voorzichtig behandel, is de D70 héél gevoelig voor stof op de CCD sensor. Ik vermoed dat die sensor ergens ook "electrostatisch geladen" moet zijn, want deze trekt het stof blijkbaar als een magneet aan ! En hoe meer lenzen je afwisselend gebruikt, hoe meer stofproblemen natuurlijk.

      Wat de foto's betreft :

      De foto's van het dak van één van mijn buren werden uit de hand getrokken, van 80 mm via een tussenstand tot de volle 300 mm. Ik vind de scherpte niet slecht (bewerk de foto's eens heel lichtjes in photoshop met een klein beetje sharpening enz) natuurlijk rekeninghoudend met het prijskaartje van slechts 143 Euro nieuwprijs. Je moet alles in zijn context plaatsen. Ik zie natuurlijk ook het verschil met een echte F 2.8 lens op het volle bereik, maar die lens kost dan ook (naargelang het merk) het 10-voudige ! Zou die dan ook 10 keer scherper zijn ? Ik blijf een bescheiden amateurtje met een beperkt budjet .....

      Groetjes,

      NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

      Comment


      • #48
        Originally posted by NataliaNL
        Originally posted by monsi
        @Natalia . Als Adorama het verstuurd als een 2ehands pakketje, dan zullen er geen extra kosten bij komen !
        Dus ze neppen de boel voor de douane? Da's mooi!
        Ja, ja, sinterklaas op 6 december. Tweedehands of niet. Adorama levert bij zijn paketten een invoice, met de waarde en portkosten. Daarop betaal je in geval van lenzen 6.7% invoer en voor Nederland 19% btw + 8 a 10 euro inklaringskosten. Als ze op de invoice een waarde zetten van 20 euro, betaal je geen heffing - als je pakket dan verloren gaat krijg je dan ook maar 20 euro. (Ze kunnen moeilijk een pakket van 20 euro verzekeren voor 1000 euro )
        Wie mocht twijfelen aan de frequentie waarmee de douane controleert: ik heb op 3 weken tijd 5 paketten gekregen uit hongkong (batterijen) opgestuurd als "gift". 4 van de 5 werden geopend en gecontroleerd op inhoud, en nadien dichtgekleefd met die mooie witte "douane-tape".

        Oli.

        Comment


        • #49
          Originally posted by Oliver
          Originally posted by NataliaNL
          Originally posted by monsi
          @Natalia . Als Adorama het verstuurd als een 2ehands pakketje, dan zullen er geen extra kosten bij komen !
          Dus ze neppen de boel voor de douane? Da's mooi!
          Ja, ja, sinterklaas op 6 december. Tweedehands of niet. Adorama levert bij zijn paketten een invoice, met de waarde en portkosten. Daarop betaal je in geval van lenzen 6.7% invoer en voor Nederland 19% btw + 8 a 10 euro inklaringskosten. Als ze op de invoice een waarde zetten van 20 euro, betaal je geen heffing - als je pakket dan verloren gaat krijg je dan ook maar 20 euro. (Ze kunnen moeilijk een pakket van 20 euro verzekeren voor 1000 euro )
          Wie mocht twijfelen aan de frequentie waarmee de douane controleert: ik heb op 3 weken tijd 5 paketten gekregen uit hongkong (batterijen) opgestuurd als "gift". 4 van de 5 werden geopend en gecontroleerd op inhoud, en nadien dichtgekleefd met die mooie witte "douane-tape".

          Oli.

          Hallo Oli

          Ik heb deze lens nieuw gekocht in Duitsland voor 143 Euro + verzending. Dus binnen de EEG, geen problemen van inklaring etc.
          Bij fobay.de (via Ebay). En verzending kostte 18 Euro, met verzekering en thuisgebracht hier in België door ABX, binnen de 48 uren.
          Groetjes,

          Marc

          NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

          Comment

          Working...
          X