Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgraden van D50 of niet? En zo ja, naar wat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgraden van D50 of niet? En zo ja, naar wat?

Oorspronkelijk geplaatst door PeterGD Bekijk bericht
    Hi danielsl,

door te quoten uit postings die met een quote reageren,
    haal je het wel een beetje uit z'n verband.

Lionel gaf aan dat hij een D7000 aangeschaft, omdat zijn lenzen geen stabilisatie hadden.
    Jozef68 snapte dat niet, dus probeer ik dat uit te leggen.
    Ik leg uit hoe dat heet bij Nikon en Canon,
    maar stel nergens dat beide merken het in alle camera's inbouwen.

Een beetje teruglezen door postings kan behoorlijk verduidelijkend werken.

Enneh, het gebruik van uitroeptekens wordt in mailetikette gezien als schreeuwen,
    ik neem aan dat dat niet de bedoeling was? Van 3 achter elkaar gaan mijn oren fluiten...

Greetz, Peter.
    nee hoor absoluut niet mijn bedoeling om schreeuwerig over te komen.
    Alleen in jouw comment staat, dat als lenzen geen stabilisatie hebben, dat het dan in de camera moet zitten. En bij Nikon heet dit VR.
    Beetje misleidend als je geen Nikon hebt, want hieruit zou je af kunnen leiden dat de Nikon beeldstabilisatie IN de camera heeft zitten
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Ik heb zelf de overstap gemaakt naar de D7000, ik had geen keus omdat al mijn lenzen geen stabilisator hebben.

Lionel gaf aan dat hij een D7000 aangeschaft, omdat zijn lenzen geen stabilisatie hadden.
      Hoi Peter, ik denk dat ik het gamma en mogelijkheden van Nikon ongeveer van buiten ken, maar Lionel schrijft letterlijk dat hij geen andere keuze had dan de D7000 te kopen omdat hij lenzen zonder VR heeft. Mijn opmerking was nogal kort omdat ik eigenlijk niet kon vatten dat iemand VR met AF-S lenzen verward, want het zijn AF-S lenzen die je nodig hebt op een body zonder AF motor (als je de volledige functionaliteit incl. AF wil hebben)
      VR heeft toch helemaal niets te maken met welke body je wil kopen.

Als je beeldstabilisatie wilt hebben, en dat zit niet in je lens, moet je het dus in de camera hebben.
      Bij Nikon heet dit Vibration Reduction (VR), bij Canon Image Stabilisation (IS).
      En ik moet Daniel gelijk geven dat als je deze zin in je post leest, het lijkt dat je bedoelt dat VR bij Nikon stabilisatie in je body betreft.

Maar we horen niets van Lionel, dus ik vermoed dat hij gewoon een fout geschreven heeft, ik zeg ook al eens iets anders dan ik bedoel
      D800 en een goed glasservies

Comment

ik heb zelf de overstap gemaakt vande D80 naar D7000 en ben supertevreden.
        Vooral op hogere iso is het verschil gigantisch. Voorheen haalde iemand dit ook aan, alleen had ik al onbruikbare foto's boven de iso 400. Nu is 1600 nog steeds goed te doen!
        Mooiere foto's? Neen, want ik ben zelf de beperkende factor. Maar ik kan meer foto's nemen, onder andere omstandigheden dan voordien.

Upgraden: ja als je er het geld voor overhebt.

groeten
        http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierO Bekijk bericht
          Alles ok maar een aantal dingen beginnen te irriteren: ruis indien ISO hoger dan 200, beperkte pixels (6 megapixel camera), geen filmmodus, geen SDHC kaartjes (dus beperkt in opslag), ...
          waarom er niet mee blijven mee werken tot hij het beheeft? ruis heb je op alle toestellen als je niet correct belicht...

zie hier nog een voorbeeldje met een D50 ISO:1600

ik vind dat qua ruis best meevallen!! I kan je voorbeelden tonen met D700 die bij ISO1600 minder goed zijn... goed belichten is de boodschap!
          En de pixels... ook met de D50 heb ik prints gemaakt van 1m20*0.75m... ziet er prima uit! (zelf een banner van verschillende meters)
          SDHC, is ook niet echt een probleem, de files zijn zelfs in raw niet zo groot, er kunnen dus wel erg veel foto's op een 2Gb kaartje...

filmen... da's waar... maar m'n D700 filmt ook niet, en tenzij filmen echt je ding is, ga je 't niet veel gebruiken...

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Als je overstapt naar iets nieuws, haal je de meest recente technologie in huis, en dat is gewoon leuk. Volg je gevoel. Ga naar een goede fotozaak, neem enkele camera's in de hand, en koop wat het beste aanvoelt. Je kunt nog uren doorpraten over de onderlinge verschillen, en die zijn natuurlijk belangrijk. Maar ik zou sowieso gaan voor een camera met ingebouwde scherpstelmotor, en zoveel mogelijk instelbare knoppen, zodat je zo weinig mogelijk naar de menu's moet. Dat is gewoon handig en vergroot het plezier van het fotograferen. En als je goede optiek hebt, dan zou ik bij dat merk blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              waarom er niet mee blijven mee werken tot hij het beheeft? ruis heb je op alle toestellen als je niet correct belicht...

zie hier nog een voorbeeldje met een D50 ISO:1600

ik vind dat qua ruis best meevallen!! I kan je voorbeelden tonen met D700 die bij ISO1600 minder goed zijn... goed belichten is de boodschap!
              En de pixels... ook met de D50 heb ik prints gemaakt van 1m20*0.75m... ziet er prima uit! (zelf een banner van verschillende meters)
              SDHC, is ook niet echt een probleem, de files zijn zelfs in raw niet zo groot, er kunnen dus wel erg veel foto's op een 2Gb kaartje...

filmen... da's waar... maar m'n D700 filmt ook niet, en tenzij filmen echt je ding is, ga je 't niet veel gebruiken...

Ja, maar op een foto van dit formaat heeft geeneen toestel last van ruis.
              Feit is: Je kunt een D50 echt niet vergelijken met de nieuwere toestellen qua ruisprestaties. Hoe goed je ook belicht!!
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Working...
              X