De titel zegt al genoeg .......ik ben in het bezit van een 40 d met allerlei lenzen maar zou graag
een iets wat compacter toestel ernaast willen hebben.
Ik heb na lang zoeken mijn lijstje ingekort tot 2 toestellen.
Maar zoals iedereen weleens twijfel ik nu hèèl erg hard welke van de 2 ik zou kopen.
De fz is ietsje duurder maar je krijgt er een beter display ...een aparte zoomknop op de lens en een snellere AF mee.
De sx 40 heeft dan weer vèèl meer zoombereik.
Ik heb in een ver verleden aleens een panasonic gehad en was daar erg tevreden over.
Ook nu neig ik een klein beetje naar de panasonic ondanks ik al een hele tijd canon bezit.
Ik weet dat jullie nu gaan vragen wat ik wil doen met het toestel ......wel ....ik wil hem gewoon gebruiken op uitstapjes met het gezin , familiefeestjes en om mee te filmen zodat ik niet altijd 2 toestellen moet meenemen.
Voor het echte werk (portret,macro enz) gebruik ik mijn huidige canonset.
Wie heeft er praktijkervaring met deze 2 cameras?
een iets wat compacter toestel ernaast willen hebben.
Ik heb na lang zoeken mijn lijstje ingekort tot 2 toestellen.
Maar zoals iedereen weleens twijfel ik nu hèèl erg hard welke van de 2 ik zou kopen.
De fz is ietsje duurder maar je krijgt er een beter display ...een aparte zoomknop op de lens en een snellere AF mee.
De sx 40 heeft dan weer vèèl meer zoombereik.
Ik heb in een ver verleden aleens een panasonic gehad en was daar erg tevreden over.
Ook nu neig ik een klein beetje naar de panasonic ondanks ik al een hele tijd canon bezit.
Ik weet dat jullie nu gaan vragen wat ik wil doen met het toestel ......wel ....ik wil hem gewoon gebruiken op uitstapjes met het gezin , familiefeestjes en om mee te filmen zodat ik niet altijd 2 toestellen moet meenemen.
Voor het echte werk (portret,macro enz) gebruik ik mijn huidige canonset.
Wie heeft er praktijkervaring met deze 2 cameras?
Comment