Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 : Sluiterprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D90 : Sluiterprobleem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
      D90 : Flash X-Sync: 1/200 sec
      D7000 : Flash X-Sync: up to 1/250 sec (up to 1/320 sec in Auto FP)

Is mij met de D90 ook al overkomen. Staat auto FP aan (menu E5). Getrokken op 1ste gordijn of 2de?
      Als je met externe flitsers werkt, dan maakt dit geen drol uit. 1e of 2e gordijn heeft sowieso die balk niet tot gevolg.
      Ik heb het ook een paar keer gehad en wat bleek? de transmitter op mijn toestel was een beetje uit de flitsschoen geschoven. Dit lijkt me logischer. Batterij bijna op van je transmitter/receiver kan ook een mogelijkheid zijn
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
        Ik denk echt dat het aan de snelheid ligt, net zoals met mijn camera is de maximum snelheid 1/200. Normaal als je je flash op het toestel plaatst kun je niet hoger gaan, maar blijkbaar door een remote te gebruiken gaat dat wel. Althans, toch met dit systeem blijkbaar.
        Het is juist andersom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          Het is juist andersom.
          Bedankt voor de info, dat wist ik dus niet.

Ik heb nog nooit met een remote trigger gewerkt, en ik weet enkel dat als ik mijn SB-700 op mijn toestel plaats, ik nooit sneller dan 1/200 kan instellen op mijn toestel. Dus nam ik aan dat dit ook zo was voor de D90 en als hij toch op 1/250 kan instellen dan werkt de beperking op het fototoestel niet.

Maar, dus ik zou met mijn SB-700 mijn shutter speed dus toch sneller dan 1/200 kunnen zetten, enig idee hoe dat moet?

UPDATE: oké, ik heb mijn antwoord al gevonden op het Internet. Mijn D5100 kan dus niet sneller dan 1/200, maar de D90 dus wel als hij de 'auto FP function' gebruikt.
          Last edited by Rudy Mas; 18 augustus 2012, 17:57.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Bedankt voor de info, dat wist ik dus niet.

Ik heb nog nooit met een remote trigger gewerkt, en ik weet enkel dat als ik mijn SB-700 op mijn toestel plaats, ik nooit sneller dan 1/200 kan instellen op mijn toestel. Dus nam ik aan dat dit ook zo was voor de D90 en als hij toch op 1/250 kan instellen dan werkt de beperking op het fototoestel niet.

Maar, dus ik zou met mijn SB-700 mijn shutter speed dus toch sneller dan 1/200 kunnen zetten, enig idee hoe dat moet?

UPDATE: oké, ik heb mijn antwoord al gevonden op het Internet. Mijn D5100 kan dus niet sneller dan 1/200, maar de D90 dus wel als hij de 'auto FP function' gebruikt.
            Ja klopt. Ik werk met een D7000 en dan is het optie Auto-FP 1/320. Dit houdt in dat je met je ingebouwde flitser tot 1/320 kunt gaan, maar met een externe flitser op je flitsschoen (SB-700 in jouw geval) elke sluitertijd kunt kiezen die je wilt. Met studioflitsers en een trigger kan ik maar tot 1/250. Dit kan verschillen per model/merk camera en natuurlijk aan het type triggers

Comment

Al foto's overdag gemaakt zonder flits? En ook getest met de ingebouwde flits van de camera?
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X