Dat Canon zoveel defecten heeft aan de recente toestellen, dat ze niet kunnen volgen?
Of dat ze weinig defecten hebben en dat Canon lang moet wachten tot ze een container vol hebben vooraleer ze shippen naar één of andere Japanse haven-met-technische-dienst?
Originally posted by Pieter G.
Ik ben ook ten prooi gevallen aan de legendarische Canon service...
Dat is geen goed nieuws.Ik hoop in elk geval voor je dat je 10D perfekt in orde is als ie terug boven water komt.Zal zo wel zijn.
Anders zou ik het erg goed begrijpen dat je best 20 jaar of langer in een cel wil gaan zitten daar je in een woedeuitbarsting de ganse Canoncrew om zeep hebt geholpen in Rosendinges Misschien heb je in 't cachot wel een internetverbinding in je cel;kan je de ganse dag op BD zitten
Originally posted by CooMa
Ze zijn aan het verhuizen Ze zijn die container kwijt....
Zo'n container vinden ze wel redelijk vlug terug.Volgens de statistieken duurt het gemiddeld 3 maanden eer zo'n container weer opduikt.Probleem is dat als ze terug opduiken ze meestal leeg zijn
Don't worry... wie de uitrusting heeft om een container te stelen, zal hopelijk ook wel de brains hebben om er dan ene te stelen met NIEUWE toestellen, en niet met een lading toestellen voor reparatie
Originally posted by Koen_vervoort
Don't worry... wie de uitrusting heeft om een container te stelen, zal hopelijk ook wel de brains hebben om er dan ene te stelen met NIEUWE toestellen, en niet met een lading toestellen voor reparatie
Goh, rlo zal ook wel denken ...start hij/zij een topic (zijn/haar eerste) over het omgaan met raw-betanden, eindigt(?) het met het al dan niet zoekraken van containers die al dan niet volzitten met (niet goed functionerende/focussende) camera's...
Originally posted by roadrunner
Anders zou ik het erg goed begrijpen dat je best 20 jaar of langer in een cel wil gaan zitten daar je in een woedeuitbarsting de ganse Canoncrew om zeep hebt geholpen in Rosendinges Misschien heb je in 't cachot wel een internetverbinding in je cel;kan je de ganse dag op BD zitten
Ik denk dat als je de RAW file van je G3 wil bewerken zonder de Canon software te gebruiken (en deze laatste is in mijn ogen niet erg goed) je het beste zit met BreezeBrowser.
Die Breezbrowser is uitstekende software die voor mij de moeite al waard is om te kopen zelfs als je geen Canon hebt. Ik beschouw het nog steeds als waarschijnlijk de beste betalende download die ik ooit gedaan heb. (is wel spotgoedkoop). Ik gebruikte het programma al voor ik een Canon had en zelfs toen was het voor mij al de moeite waard. Eenmaal ik een canon had endus ook de raw opties kon gaan gebruiken werd het alleen maar beter.
Voor je G3 kan ik dit programma dus ook sterk aanraden. Voor met PS de CRW file's te openen van je G3 kan je dus de plugin voor PS 7.0 kopen of PS CS kopen. Maar ik ben niet zeker of die de G3 wel ondersteunen ik denk het eigenlijk niet dus dat zou je toch eens moeten nakijken.
@RR: natuurlijk ken ik Nikon Capture, ik werk er zowat elke dag mee. En inderdaad: om Nikon RAW's te ontwikkelen zeker een van de betere programma's,
maar:
zoals algemeen geweten ontzettende geheugenverslinder; quasi niet te gebruiken op 'oudere' PC's met beperkt geheugen
en
geen slideshow-functie, die wel terug te vinden is bij Breezebrowser. Bovendien bouwde Chris Breeze hier een 'high quality view' functie in. Er wordt een automatische verscherping toegepast die me ten zeerste kan bekoren en die ik elders nog niet kon vinden.
Ten tijde van mijn G3 en 300D ontwikkelde en bekeek ik met Breezebrowser, met m'n D100 is Capture de ontwikkeltank en blijft Breezebrowser de (JPEG)-kijktank.
Dus: zoals Kevlar stelt: leuke software, ook voor niet-Canonians.
Originally posted by fonske
@RR: natuurlijk ken ik Nikon Capture, ik werk er zowat elke dag mee. En inderdaad: om Nikon RAW's te ontwikkelen zeker een van de betere programma's,
maar:
zoals algemeen geweten ontzettende geheugenverslinder; quasi niet te gebruiken op 'oudere' PC's met beperkt geheugen
en
geen slideshow-functie, die wel terug te vinden is bij Breezebrowser. Bovendien bouwde Chris Breeze hier een 'high quality view' functie in. Er wordt een automatische verscherping toegepast die me ten zeerste kan bekoren en die ik elders nog niet kon vinden.
Ten tijde van mijn G3 en 300D ontwikkelde en bekeek ik met Breezebrowser, met m'n D100 is Capture de ontwikkeltank en blijft Breezebrowser de (JPEG)-kijktank.
Yep eigenlijk hetzelfde hier. Voor raw conversie gebruik ik bijna nooit BB want C1 is in mijn ogen de betere want handiger. Maar BB gebruik ik elke dag. Want geen enkel programma is zo gemakkelijk om foto's te bekijken aan hoge kwaliteit zonder dat je er specifieke files voor moet maken, effe een exif bekijken doet hij al standaard, een webpagina maken is een makkie en direct met adequate verscherping en auto kleiner(volledig naar wens configureerbaar) maken, en voor catalogeren, renamen, deleten en ga zo maar voort is ie ook al verdomd goed. En als je dan toch over een Canon met RAW hebt wel dan is die ook nog een van de betere convertors, En die combined mode is ook heel goed voor probleemgevallen.
maar:
en
maar:
en
Dan zullen we die breezebrowser eens bekijken.
En Nikon view dan Danny, is ook een hoogstaande viewer ? Daarmee kan ook een diashow met een hoop overgangen. Nikon view, remote en capture ik denk niet dat je meer nodig hebt.
Comment