Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juiste toestel kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Juiste toestel kiezen?

wat beeldkwaliteit, autofocus, snelheid, video en live-view mogelijkheden betreft is de a77 het beste tot veruit het beste toestel binnen de APS reeks gevolgd door de pentax k5
    de a77 gebruikt geen opklapbare spiegel meer waardoor je veel minder beperkingen hebt dan met klassieke DSLR zoals de d7000 en de d7.
    de sony a65 is iets minder snel dan a77, maar voor normaal gebruik heel erg aangewezen, biedt het meeste voor zijn geld
    Last edited by puerte; 7 augustus 2012, 14:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      toch, dus met een 2.8 lens kan je nooit op 2.8 werken dan ofwa?
      das dan ook wel fijn.
      werk zelf met nikon en kijk eigenlijk niet veel naar andere merken. (canon een beetje, maar de rest amper)
      Natuurlijk wel...de camera heeft voor eenzelfde iso gewoon een iets hoger "afgestelde" iso...bv jouw iso 1600 is op de A77 in werkelijkheid een iso 2000 ongeveer, maar de camera zegt gewoon iso 1600. Dus tenzij je er echt achter zoekt, ga je het nooit merken en werkt het zoals eender welke camera... F2.8 blijft F2.8.

Dat is dan inderdaad ook wel fijn

Comment

is het allemaal nog een beetje te volgen Jimmy.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ff bijstoken dat de 7D vanaf vandaag nieuwe firmware heeft, met in-camera standard high iso noise reduction, voor als het warm weer is. Begin dus anders maar opnieuw te vergelijken.
          Tenzij ze weet welke lens ze wilt, natuurlijk.
          Lenzen are Forever

Comment

Mijns inziens heeft deze noise reduction enkel effect op de JPG's die uit de camera komen. RAW's blijven gelijk en wat je vroeger in de nabewerking kon, kan je nu nog : niet beter, niet slechter. Voor de mensen die enkel de JPG's gebruiken, kan het een verbetering zijn.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
              Mijns inziens heeft deze noise reduction enkel effect op de JPG's die uit de camera komen. RAW's blijven gelijk en wat je vroeger in de nabewerking kon, kan je nu nog : niet beter, niet slechter. Voor de mensen die enkel de JPG's gebruiken, kan het een verbetering zijn.
              Tiens, ik kan me vergissen, maar ik dacht dat ik vroeger in RAW (niet in jpg, dat staat eronder en is lichtgrijs wegens nvt) van DPP, altijd een Luminance noice reduction van 6/20 had, en nu is dat maar 2. Er is een groot verschil in detail. Ge kunt dat met dpp altijd wel nog terugzetten in de tap NR die daarvoor dient, alvorens de foto naar fotoshop te sturen, maar de voorgekozen picture syle, contrasten, verzadiging,... gaan mijns inzien ook gewoon mee naar je eindbewerkingsprogramma.
              Hoe komt het dan dat die nu op 2 staat, voor elke foto, en vroeger op 6?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyVDE Bekijk bericht
                Zelf heb ik een lichte voorkeur voor de Canon EOS D7. Waarom, dat weet ik niet, .... Men vriendin daarentegen heeft het altijd over een Nikon.
                Als je iemand een cadeau wil geven, en je weet wat iemand wenst, dan geeft je toch niet iets anders ?

Uiteindelijk maakt het niet uit hoor welk merk er op dat ding kleeft. Het belangrijkste is dat ze het leuk vindt met dat ding te werken, en uit beide komen er uitstekende foto's.

(Bovendien vind ik persoonlijk een Nikon over het algemeen veel handiger in gebruik dan een Canon. Bij een Canon duurt het veel langer voor ik mijn weg vind in de knoppen en menu's... maar dat is waarschijnlijk wel puur persoonlijk ).
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Bedankt voor jullie vele reacties. En soms ook chinees ertussen. Natuurlijk geef je een cadeau wat de persoon wenst maar we gebruiken het beide dus. Na het lezen van de reacties kan ik toch besluiten dat ik ga vissen achter een Nikon D7000 met een goede lens. Nogmaals bedankt.

Groeten Jimmy

Comment

Working...
                  X