Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeemcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Systeemcamera

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    fout....
    Daarvoor dient het toch? Dat uw camera constant blijft herfocussen, afhankelijk als je nu 1 focuspunt geselecteerd hebt (enkel herfocussen op dat punt) of meerdere, volgt hij het onderwerp (continuous) ipv afs (single) waarbij hij stopt met focussen als hij gefocust is. Of heb ik dit volledig verkeerd begrepen?
    Alvast dank voor uitleg.

Comment

Over deOly OM DEM5:
      Ja heb hem ook gezien. Echter wel iets groter en ook flink duurder
      ... maar heb nog niets beslist, alles is nog mogelijk en ik leer hier ondertussen flink bij!
      Olympus PEN EPL-5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Om een DSLR te bedienen heb je heus niet meer kennis nodig dan met een
        systeemcamera. En een systeemcamera met een 18-200 lens er op is ook
        al niet veel kleiner.
        Deels akkoord...Misschien niet zo heel veel kleiner, maar soms telt elke centimeter in elke dimensie. Ik denk dat je alleen kijkt naar de lengte, wat ongeveer hetzelfde is.
        Toch neem ik vaker een systeemcamera mee dan een spiegelreflex, dat heeft met grootte weinig te maken, want naast dat kleine voordeel van grootte heb je een groot voordeel van gewicht!

Het is het totaalpakket van "wat kleiner" en "een stuk gewicht" dat een systeemcamera interessant maakt...!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dealan Bekijk bericht
          Over deOly OM DEM5:
          Ja heb hem ook gezien. Echter wel iets groter en ook flink duurder
          ... maar heb nog niets beslist, alles is nog mogelijk en ik leer hier ondertussen flink bij!
          Denk dat je het meeste gaat leren als je wat reviews leest op dpreview. Het is vaak niet het hele verhaal, maar meer dan wat je op fora gaat lezen. Ieder persoon heeft zo zijn voorkeur, meestal hetgeen hij op dat moment zelf heeft, inclusief verkopers Meestal ken je het andere merk niet zo goed en daarbij is het handig om op een site als dpreview terug te vallen. Ze hebben ze allemaal uitgebreid gebruikt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            Denk dat je het meeste gaat leren als je wat reviews leest op dpreview. Het is vaak niet het hele verhaal, maar meer dan wat je op fora gaat lezen. Ieder persoon heeft zo zijn voorkeur, meestal hetgeen hij op dat moment zelf heeft, inclusief verkopers Meestal ken je het andere merk niet zo goed en daarbij is het handig om op een site als dpreview terug te vallen. Ze hebben ze allemaal uitgebreid gebruikt!
            Ik ben inderdaad op Dprevieuw ook gaan kijken hoor! Maar soms is het wel moeilijk om als leek er uit te halen welk nu een beter toestel is, zo lees ik over de oly dat hij heel snel is, maar weer meer ruis heeft bij hogere iso, ... desondanks krijgen die toestellen daar een 'silver award', maar zo te zien zijn er wel veel toestellen die dat krijgen ...

Als ik op Dpreview zou afgaan, zou ik blijkbaar de sony nex 5 n moeten nemen ...
            Last edited by Dealan; 10 augustus 2012, 14:44.
            Olympus PEN EPL-5

Comment

Hoi,
              Oorspronkelijk geplaatst door Dealan Bekijk bericht
              ... zo lees ik over de oly dat hij heel snel is, maar weer meer ruis heeft bij hogere iso...
              Waar en in vergelijking met wat heeft u dat gelezen?
              Ook testfoto's bekeken?
              En/of andere praktijk foto's?
              Mijn "kerk" foto in het OM-D draadje vind ik barstend goed op ISO 1600, naar mijn mening niet slechter als ik met mijn 5D MKII zou maken.

Groet.
              Ad B

Comment

Ik bedoelde hiermee de olympus E PL3 en EPM1 en niet de OM-D ... De OM-D kreeg op Dpreview wel een zeer goede beoordeling hoor!
                In ondermeer de review van Sony Nex5n vindt je vergelijkingssamples terug met verschillende andere camera's, daar haakt de EPl3 sneller af bij hogere Iso's (nu ja, of ik die hoge iso's nodig heb is nog een vraag)

Enne, als ik hier iets fouts zeg ... eh schrijf, mijn excuses: ik ben nog geen kenner, maar probeer gewoon wat bij te leren en een goede keuze te maken zodat ik een fototoestel kies waar ik toch een aantal jaren plezier van zal hebben (en dat kiezen is niet gemakkelijk)

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Hoi,

Waar en in vergelijking met wat heeft u dat gelezen?
                Ook testfoto's bekeken?
                En/of andere praktijk foto's?
                Mijn "kerk" foto in het OM-D draadje vind ik barstend goed op ISO 1600, naar mijn mening niet slechter als ik met mijn 5D MKII zou maken.

Groet.
                Ad B
                Last edited by Dealan; 10 augustus 2012, 16:00.
                Olympus PEN EPL-5

Comment

Ik zit zo met ongeveer hetzelfde probleem.
                  Een prijs-kwaliteit deftige systeemcamera die me toch enkele jaren plezier en mooie beelden kan vastleggen.

Mijn keuze momenteel in willekeurige volgorde:

-Sony Nex 5N of de C3
                  -Olympus Pen-PL3
                  -Pana Lumix DMC-G3

Of toch maar een reflex?
                  Moeilijke keuze!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woestijn5 Bekijk bericht
                    Ik zit zo met ongeveer hetzelfde probleem.
                    Een prijs-kwaliteit deftige systeemcamera die me toch enkele jaren plezier en mooie beelden kan vastleggen.

Mijn keuze momenteel in willekeurige volgorde:

-Sony Nex 5N of de C3
                    -Olympus Pen-PL3
                    -Pana Lumix DMC-G3

Of toch maar een reflex?
                    Moeilijke keuze!!!!

Niet zo moeilijke keuze.. er zijn nog maar weinig redenen om voor en instap DSLR te kiezen met het doeleinde dat jij voor ogen hebt.
                    De door jou genoemde systeemcamera's voldoen daar prima aan

De 5N is heel goed indien het lenzen aanbod voor jou voldoende is

Indien je meer uitgebreidere Native lenzen voor je systeem wil .. ga dan voor MFT
                    Last edited by Funcky; 11 augustus 2012, 00:12.
                    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

waarom nog reflex kopen ? zwaar lomp, veel beperkingen (met uitzondering van SLT)
                      sommige systeemcamera's kun je gebruiken als compact, als systeem en als SLR

bekijk ook dit eens:

verder zou ik afwachten wat de nieuwe op komst zijnde toestellen te bieden hebben, vrij zeker dat sony vervanging van de nex5n aankondigt, de nex5F, voor photokina (september) en volgens geruchten ook een nex6 met totaal nieuwe 16mp sensor.
                      volgens wilde geruchten (kunnen ook dromen van den een of andere fantast zijn) zou dit toestel uitgerust zijn met internet connectie (android of iets anders ?) zou je apps rechtstreeks op net kunnnen afladen of plaatsen alsook je foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        waarom nog reflex kopen ? zwaar lomp, veel beperkingen (met uitzondering van SLT)
                        sommige systeemcamera's kun je gebruiken als compact, als systeem en als SLR

Zou het niet gewoon kunnen zijn dat iemand liever met een zwaar, lomp ding fotografeert
                        dan met een compact of systeemcamera? Ik vraag het maar, omdat ik zelf een 50D heb en
                        een LX5. Nu, ik fotografeer veel liever met mijn 50D. Op de één of andere manier heb ik er
                        gewoon meer plezier in. Zelfs voor straatfotografie, waar ik de LX5 voor had gekocht, werk
                        ik toch liever met een DSLR.
                        Ach, misschien ben ik een uitstervend ras, maar leef voorlopig wel nog en ga dus nog maar
                        even door met mijn zwaar en lomp ding...

Comment

Volledige akkoord met Doudeke! Naast mijn 7D (en dat toestel is nog zwaarder dan de 50D die ik vroeger gebruikte) heb ik een G9. Uitstekend ding al is ie bijna een baksteen groot en zwaar. Bijna dezelfde mogelijkheden als met een dSLR, maar wat een gedoe met die knopjes en menu's. Bovendien de gevreesde shutterlag, waardoor ie veel trager is dan een dSLR.
                          Ik neem de G9 mee als we met de kleinkinderen erop uit trekken, om toch wat gewicht te besparen, maar als het ook maar enigszins kan, zal ik naar de veel snellere 7D grijpen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Volledige akkoord met Doudeke! Naast mijn 7D (en dat toestel is nog zwaarder dan de 50D die ik vroeger gebruikte) heb ik een G9. Uitstekend ding al is ie bijna een baksteen groot en zwaar. Bijna dezelfde mogelijkheden als met een dSLR, maar wat een gedoe met die knopjes en menu's. Bovendien de gevreesde shutterlag, waardoor ie veel trager is dan een dSLR.
                            Ik neem de G9 mee als we met de kleinkinderen erop uit trekken, om toch wat gewicht te besparen, maar als het ook maar enigszins kan, zal ik naar de veel snellere 7D grijpen.
                            g9 is geen systeemcamera, sommige systeemcamera's hebben kleinere shutterlag dan pro-DSLR's, laat staan 7d
                            hebben betere beeldkwaliteit dan eender welke aps DSLR momenteel op de markt
                            betere video functies dan meeste DSLR's, zekers toz van 7d
                            denk niet dat je ooit al een systeemcamera gebruikt hebt, nogmaals g9 of lx5 moet je niet gaan vergelijken met systeemcamera's, daar is een heel groot verschil tussen.

Comment

Daar gaan we weer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                g9 is geen systeemcamera, sommige systeemcamera's hebben kleinere shutterlag dan pro-DSLR's, laat staan 7d
                                hebben betere beeldkwaliteit dan eender welke aps DSLR momenteel op de markt
                                betere video functies dan meeste DSLR's, zekers toz van 7d
                                denk niet dat je ooit al een systeemcamera gebruikt hebt, nogmaals g9 of lx5 moet je niet gaan vergelijken met systeemcamera's, daar is een heel groot verschil tussen.
                                Elkander begrijpen is al moeilijk genoeg, zelfs als we ons best doen.

Comment

Working...
                                X