Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe help je leken in de materie bij materiaalkeuze?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe help je leken in de materie bij materiaalkeuze?

Hoe help je leken: gewoon een type camera geven, de rest interesseert ze niet, want dan waren ze geen leek. Je kan een leek overstromen met feiten en wat dan?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ben dus een leek. Niet zomaar eentje, ik ga inderdaad opzoek naar modellen en reviews via google. Ook lees ik andere mensen hun bevindingen over een toestel. Dat is verwarrend omdat mensen een kant kiezen en dan heb ik het hoofdzakelijk over Canon of Nikon. Wat ik niet zo goed kan processen zijn de technische gegevens en waardes die overal vermeld staan. Van mijn standpunt gezien vraag ik dan liever aan de mensen die er echt iets van kennen wat ik moet kopen en of dit ook de juiste prijs is. Ik wil vermijden dat ik een winkel binnenloop en zeg "geef me die maar daar" "hoeveel kost hij?" "1.200€!" "Euuhm Ok dan". Bij deze denk ik dat alle leken die nog komen moeten jullie mening en advies hard waarderen.

Groeten,

Jimmy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Hoe help je leken: gewoon een type camera geven, de rest interesseert ze niet, want dan waren ze geen leek. Je kan een leek overstromen met feiten en wat dan?
        Dat lijkt me toch een beetje hard als standpunt. Dan kun je bv zeggen: hier, neem een Canon 600D met kitlens (of vergelijkbaar bij Nikon/Sony) en je zit goed. Inderdaad goed toestel. Maar dan weet die leek niet dat je daar niet ver kunt mee zoomen, dat er geen macro op zit, dat hij misschien op korte termijn opnieuw zal moeten investeren in een betere lens ... Je moet ze toch ergens duidelijk maken wat de + en - zijn, wat er nog qua kosten kan bijkomen, wat alternatieven zijn ... Anders ben jij als raadgever de schuldige als ze niet tevreden zijn. Mijn mening maar hoor ...

Comment

Als je raad laat bepalen door je eigen keuze, ben je een slecht raadgever. Ik zeg ook niet dat je niet eerst moet uithoren, maar dan slechts één of twee selecteren zonder lastig vallen met allerlei technische details.

Vertalen van niet technische wensen naar specs is eigenlijk de truuk.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ook belangrijk is het maximale budget wat je voor een camera + kitlens te besteden hebt.

Comment

Working...
            X