Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5d mark III voor vogelfotografie !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5d mark III voor vogelfotografie !

    Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht

    edit : ik moet sneller leren typen
    Ik was ook te traag, we waren met 3 tegelijk hetzelfde antwoord aan het geven.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5d mark III voor vogelfotografie !

      Bij getilte lenzen is het wel handig dat je middels je focus lock confirmation over verschillende AF-punten je focusvlak toch tegen een gebouw kan zetten, want daar kijkt ge bij Canon wel default door een dichtgepitst diafragma, waarbij de focusautomaat inderdaad niet werkt. De metering is dan trouwens ook niet juist.
      Bij te kleine maximale opening kan je dat ook doen, maar daar heeft een birder niet veel aan.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5d mark III voor vogelfotografie !

        bijdrage verwijderd
        Last edited by Silver Roller; 2 augustus 2012, 23:49. Reden: blijkbaar nutteloze info, zie posting #19 over walvissen en sardienen

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5d mark III voor vogelfotografie !

          Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          18 MP 1.6 crop is 46 MP FF : 18 MP*1,6*1,6=46 MP
          Als ik de oceaan zou vullen met sardienen, is er dan nog plaats voor de walvissen? En is die dan ook niet iets groter? En vooral -dat was de vraag- ziet zo één levende walvis niet beter dan al die sardienen zonder kop?
          ---
          Euh... ik meende vooral een verband te zien in de gerapporteerde bijna-onvolkomenheden bij details in high-key raws (ik meende het hier toen al drek te hebben gezien) , en vs. 1d4 niet zo heel zeer veel verbeterde focustracking tegen een eveneens heldere lucht. De in andere gevallen wel verbeterde (Hoera!) volgfocus, heeft misschien iets te maken met het pre-integreren van kleureninformatie om de focuslock te behouden. Bij de 1dx zou daar echter een extra processor voor nodig zijn, en nog een paar bijkomende AF-punten. Hij was dus niet helemaal af, die nieuwe AF.
          Bij de 500 f4 + X1.4 stopt het dus voor de meeste van ons in geval van 5D3, want... de centjes. Dat is zevenhonderdeniets effectieve mm's.
          Last edited by Poza; 1 augustus 2012, 13:02.

          Comment

          Working...
          X