Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 - STOF !?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Sonyke
    Het is daar inderdaad gratis en zo veel je wil.
    Ik vraag me toch af hoe jullie dat klaarspelen.
    Ik ben met mijn D100 zelf al 2x bij De Beukelaer geweest (feb.2003 en aug.2003) en beide keren hebben ze het idd wel kostenloos en op het moment zelf gedaan, maar werd me wel gezegd dat het NIET de bedoeling is dat ik daar als particulier langskom. In beide gevallen vroegen ze immers mijn klantennummer en/of BTW-nummer daar, wat ik uiteraard als particulier niet heb.

    Henk

    Comment


    • #32
      Originally posted by henkvw
      Originally posted by Sonyke
      Het is daar inderdaad gratis en zo veel je wil.
      Ik vraag me toch af hoe jullie dat klaarspelen.
      Ik ben met mijn D100 zelf al 2x bij De Beukelaer geweest (feb.2003 en aug.2003) en beide keren hebben ze het idd wel kostenloos en op het moment zelf gedaan, maar werd me wel gezegd dat het NIET de bedoeling is dat ik daar als particulier langskom. In beide gevallen vroegen ze immers mijn klantennummer en/of BTW-nummer daar, wat ik uiteraard als particulier niet heb.

      Henk
      Inderdaad eigenaardig Henk. Mij hebben ze niets gevraagd. Dhr De Beukelaer zelf zei : zo veel als je wil, we hebben liever dat je langs komt dan dat je het zelf gaat doen.....(Ik had daar toevallig een gesprek mee) Hij wist me nog te vertellen dat ze toch wel eens een camera binnen kregen van een "zelfkuiser" waaraan niets meer te verhelpen valt.....
      Ook de technische dienst maakte geen enkel probleem en alhoewel ze een spuitbus demonstreerden zeiden ze toch kom het liefst binnen, kuis enkel in uiterste nood en op eigen risico....

      Comment


      • #33
        Originally posted by Sonyke
        Inderdaad eigenaardig Henk. Mij hebben ze niets gevraagd. Dhr De Beukelaer zelf zei : zo veel als je wil, we hebben liever dat je langs komt dan dat je het zelf gaat doen.....
        Ik vraag me al af of ik op dezelfde plek geweest ben als jullie... Ik ging telkens binnen aan die ingang in het verlengde van de oprit. Rechts is een desk en daar was het telkens een soortement receptioniste die me hielp (en zij was het telkens die klantnr of BTWnr vroeg en dan zei dat het niet voor particulieren is). Links is de deur naar de technische dienst want was telkens naar daar dat ze verdween met mijne camera.
        Trouwens, was ook telkens een hele administratie voor die kuis ! Eerst inventaris opmaken (welke lens erop, welk kaartje erin, etc) met serienummers! Dan bon aanmaken op naam van een willekeurige fotohandelaar (aangezien ik zelf geen klant was). Dan toestel weg naar technische dienst. Dan dik halfuur wachten. Dan alles terug. Dan tekenen voor ontvangst.

        Henk


        Comment


        • #34
          Lens eraf, kaartje eruit, body-capje erop en geen inventaris nodig? Hoewel... misschien nog het serienummer van de camera noteren...

          Comment


          • #35
            Re: D70 - STOF !?!

            Heb ook de test gedaan nu na 3 maanden aankoop en stond versteld van aantal!Was ook al zichtbaar op foto's maar niet in dermate.
            Zal hem ook effen binnen moeten doen.Al benieuwd met welk resultaat.
            ps:Weet iemand openingsuren?????thx!
            Hou jullie op de hoogte.
            toffe bende die BD"s
            Last edited by rexabe; 23 oktober 2004, 16:58.
            [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

            Comment


            • #36
              Re: D70 - STOF !?!

              Oorspronkelijk geplaatst door FG
              Zijn er hier nog "gelukkige" D70 eigenaars die hard verschoten toen ze :
              a: een foto namen van de lucht ( of witte muur) op f22
              b: deze openden in Photoshop
              c: en "auto-levels" ("niveaus bepalen")uitvoerden?

              Ik kwam alvast uit op +/- 7 stofplekken ....

              Moet zeggen dat dit de aanvankelijke vreugde flink temperde .....

              Flash G.
              Waarom zou iemand een lucht of witte muur schieten op f22 ....

              Comment


              • #37
                Re: D70 - STOF !?!

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
                Binnenkort kan ik ook een boek schrijven over Canon service, maar swabben, dat doen wij Canonians toch gewoon zelf, of niet? We kunnen het in elk geval beter en vooral sneller dan die kerels in Roosendaal.
                Wij zijn dan ook grote jongens he , wij doen alles zelf !

                Comment


                • #38
                  Re: D70 - STOF !?!

                  Oorspronkelijk geplaatst door tweetty
                  hallo iedereen
                  zijn er hier mensen uit de buurt van st lievens houtem
                  die dat zelf goed kunnen de censor kuisen ?
                  en die mij dit eventueel eens zouden kunnen tonen hoe je dat het best en veilig kan doen
                  het is mijn eerste dslr en zou er graag nog een heel tijdje mee verder kunnen fotograveren met mijn d70ken
                  en hoe kan je dit het best zien dat er stof op de censor zit??
                  groetjes tweetty
                  Witte muizen fotograferen bij diafragma 32

                  Comment


                  • #39
                    Re: D70 - STOF !?!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
                    Binnenkort kan ik ook een boek schrijven over Canon service, maar swabben, dat doen wij Canonians toch gewoon zelf, of niet? We kunnen het in elk geval beter en vooral sneller dan die kerels in Roosendaal.
                    Ik heb anders geen klachten over die kerels in roosendaal.Had(met een spuitbus) een vettige laag gemaakt op m'n matglas.(eigen schuld ik weet het)Matglas moest dus vervangen worden wou alles terug glashelder zijn.Op maandag mijn toestel binnengebracht en diezelfde week donderdag mocht ik hem terug gaan halen.Op mijn sensor zaten ook een paar vuile spotjes vanuit het fabriek en had dit ook vemeld.Dus...matglas vervangen en sensor gekuist en dat voor de prijs van 0 euro.Te weten dat ze het matglas moesten bestellen vindt ik dit toch vrij vlug en vooral gratis!!!!!Ik noem dat goeie service!!
                    Vitarake


                    Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

                    Comment


                    • #40
                      Re: D70 - STOF !?!

                      momenteel los ik mijn stof probleemke op met photoshop. ik heb een 4 tal zichtbare stofjes en op 1 min is da allemaal opgelost.

                      om het halfjaar breng ik mijn fototoestel binnen en laat ik het opsturen door hen, ik moet het dan 1 weekje missen en na die week heb ik weer een schone ccd.
                      alles gratis, persoonlijk vind ik dit het beste geen risecos en geen kosten.

                      in het begin vond ik stof ook erg maja het het simpel optelossen je kan immers ook een referentie foto nemen en dan via een actie is ook alles weg
                      stof zal er denk ik nog een heel tijdje zijn in het dslr milieu.

                      Comment

                      Working...
                      X