Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D800/d800e

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D800/d800e

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Ik vind het vreselijk dat je zoveel tijd moet stoppen in dit probleem in plaats van met een gerust hart te kunnen fotograferen.

Ik wacht ook nog altijd op een duidelijk signaal van Nikon alvorens de D800E te kopen
    Ik denk dat het probleem zwaar overroepen is. Er zullen best camera's zijn die het probleem hebben, de kans dat je er persoonlijk mee te maken krijgt is relatief klein. En dan nog: Nikon erkent het probleem en herstelt het gratis.

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Ik denk dat het probleem zwaar overroepen is. Er zullen best camera's zijn die het probleem hebben, de kans dat je er persoonlijk mee te maken krijgt is relatief klein. En dan nog: Nikon erkent het probleem en herstelt het gratis.

Walter

Die van mij heeft er last van en ik ken er nog.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        In zo'n geval bied je je dan toch onmiddellijk aan bij Procirep om het snel te laten herstellen?

Walter
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Door drukte typisch aan mijn eerste week verlof is dit uitgesteld naar volgende week en wordt deze getest met de 14-24mm f2.8, de lens die de "fouten" toont als er iets verkeerd is met de D800(E).
          Rob, I am going to use Fo-Cal next week indeed, bought it a few weeks ago but didn't had the time yet to test is. Couple days ago a newer version was released with new test sheets. Will print them on the recommoneded type of paper and keep you all informed.
          Zijn er al meetresultaten ( wil deze ongeduldige jongen weten )

Walter
          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht

Zijn er al meetresultaten ( wil deze ongeduldige jongen weten )

Walter
            Nog steeds geen meetresultaten?

Walter
            D850

Comment

Oei, nee, zaterdag . Verlof is vandaag afgelopen en dus heb ik terug tijd
              Ik stuur je zelfs een PB met de uitslag Walter.

Comment

Oei, nee, zaterdag . Verlof is vandaag afgelopen en dus heb ik terug tijd
                I see. De juiste werkhouding

Walter
                D850

Comment

De "E" is nog zo slecht niet :

Comment

Helemaal niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                      En de onze zijn ondertussen binnengeweest en bijgeregeld door procirep
                      Ik heb daar wel vernomen dat er veel hun kamera binnendoen omdat ze 'iets' gelezen hadden op internet.
                      Ik had de mijne in ieder gevan goed nagekeken en er zat idd een afwijking langs de linkse kant op de focus.

Comment

Hier geen last van het linkse focuspunt, camera doet het prima!
                        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                          Als je pixelpeept zie je het verschil wel duidelijk, bij prints zal het (volgens mij) slechts duidelijk worden wanneer je billboards print. Voor 90% van de toepassingen in de fotografie is de D 800 al meeer dan genoeg.
                          Enkel voor billboards, mode, landschap, macro... Zie ik een potentieel voor de E. En dan nog volstaat de D800. Moiré in video ziet er idd niet zo goed uit op de E, maar is toch zeldzaam. Als video belangrijk is, neem dan de gewone.

Voor mijn toepassingen ( waaronder ook video) is de D800 meer waard dan de E.
                          Als je 100% crops regelmatig wilt uitprinten en gebruiken, dan is een D800 E wel handig. Maar zeker niet noodzakelijk.
                          Daar kom ik even op terug, E is beter aangezien ik nu weet dat mensen de Moiré slechts merken in 1 op 1000 foto's en een andere hoek lost dit ALTIJD op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                            Daar kom ik even op terug, E is beter aangezien ik nu weet dat mensen de Moiré slechts merken in 1 op 1000 foto's en een andere hoek lost dit ALTIJD op.
                            Om nog maar te zwijgen over het feit dat je 90% van de moiré niet bemerkt op je schermpje, maar pas bij 100% pixelpeepen.
                            Dus je moet dan al tijdens de opname 2 fotos nemen vanuit een lichtjes andere hoek om het zgn probleem te vermijden.....
                            Waarom wordt er ZOOOOOO veel gezeverd over de "mogelijke" moiré van de E-versie, terwijl er zo vele professionals zijn die mode-fotografie doen met een MF camera, en daar wordt er nog niet 5% zo vaak gezeverd over moiré als over de E.

Comment

Ik heb in Januari 2013 een D800 gekocht bij Grobet in Antwerpen.
                              Dit toestel heeft de zogenaamde Left focus issue. Ik heb deze tot 3 weken terug gewoon gebruikt aangezien ik meestal toch in single focus mode werk.
                              Nu had ik toch zo iets van... de garantie is bijna voorbij, laten we hem toch maar eens in orde brengen.
                              Ik heb het toestel nog niet terug maar ik hoop dat het probleem opgelost is. Want de left focus punten hadden een enorm back focus probleem.
                              Nu schiet ik terug met mijn D700 en merk ik dat deze toch beter en sneller focust dan de D800 en Alle focus punten zijn spot on Scherp.
                              Wat ik ook merk bij de D800 is dat de bouw van het toestel echt niet kan tippen aan de D700. De AF-ON knop daar is de text zo goed als verdwenen.
                              Links waar het instelwieltje CL, CH, enz zit daar is dat wit streepje (Markering) gewoonweg verdwenen (afgesleten).
                              Qua beeldkwaliteit is de D800 fenomenaal als hij deftig focust Maar de bouwkwaliteit is toch een sterretje of 2 minder!
                              http://www.waarisjan.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
                                Ga morgen mijne d800 oppikken wat is moire?
                                Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                                1 neem google
                                2 type moire
                                3 zoeken
                                4 afbeeldingen.

1000den voorbeelden
                                For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.

Comment

Working...
                                X