Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4.... Overkill?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D4.... Overkill?

    Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
    Maar zijn die 4bps net niet te traag voor concerten? (d7000 heeft nu zelfs 5bps dacht ik)
    Als je zelf over 5fps beschikt met je D7000 en regelmatig concerten doet, dan zou je de impact van 4fps zelf moeten kunnen inschatten.

    Ik kan moeilijk afleiden om welke reden je juist naar ff wil. Als je ff wil, dan denk ik persoonlijk dat je prijs/kwaliteit niet beter zal vinden dan een d700, al dan niet tweedehands.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D4.... Overkill?

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      ...
      ...de d3 en d700 reeks zijn verouderd en zou ik afblijven...
      Spijtig dat er bij het posten van zo'n 'statements'

      "Oppassen: nonsense"

      niet automatisch wordt bijgevoegd
      http://lerrante.be/etoile/

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D4.... Overkill?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Door een Sony te nemen natuurlijk.....
        Of beter nog ...een canon...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D4.... Overkill?

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          d4 is een toestel ontwikkeld voor fotojournalistiek, daar waar snelheid primeert over de beeldkwaliteit.
          de d800 is een toestel met nadruk op beeldkwaliteit
          dus in feite beide toestellen zijn overkill.
          de d3 en d700 reeks zijn verouderd en zou ik afblijven.

          zou wachten op de goedkopere 24mp FF welke volgens geruchten op komst is, denk dat dit het toestel is wat je nodig hebt.

          en als je een zeer goede 24-70 f2,8 lens wenst kijk dan is naar de tamron versie
          Ik kies een camera omwille van beeldkwaliteit en waarom zou de beeldkwaliteit ook niet mogen primeren bij concertfotografie zoals de TS aangaf
          Qua merk heb je alvast het beste gekozen .

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D4.... Overkill?

            overkill maak je vooral zelf uit.

            kan je je een d4 kopen, dan zou ik het niet laten.
            een D3s is zeker ook niet mis, snelheid, iso, ...

            D700 met grip of D3 ook nog hoor.
            maar mss dan toch wachten tot nikon met D600 (entry FX) en/of D400(top dx) komt.
            expeed 3, mogelijk 24mp, redelijke iso, ...

            aan u de keuze
            nikon stuff

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D4.... Overkill?

              Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
              Hallo allen,

              heb al vele topics afgegaan hier en ook al in professionele winkels gegaan en ik ben er nog niet uit.
              Ik ben vooral concertfotograaf en dus donkere toestanden.
              Momenteel werk ik met een d7000 en een 17-55 2.8 en een 70-200 2.8

              Nu wou ik overschakelen naar een FF en eventueel een 24-70 2.8 lens ipv de 17-55

              Ik weet niet welke te kiezen eigenlijk. Maar die D4.... kwijl... ma miss wel overkill of toch een goeie investering? Aangezien ik na enige tijd ook een centje wil bijverdienen met fotografie (communies, trouwfeesten, modellenshoot,...)

              Wat is jullie mening aub?
              Mijn mening ?
              Naar wat ik hier lees, vooral veel nonsens zou ik het toch even anders aanpakken.
              1) probeer eens af te spreken met een paar vrienden, BD-ers die ook bezig zijn met concertfotografie en kijk even hoe zij het doen. Het is niet het fototoestel wat de mooie foto maakt hoor. je toestel is enkel een hulpstuk.
              2) Gebruik je eigen objectieven op eventueel diverse fototoestellen (van je vriendengroep hierboven) en kijkt met wat je het beste weg kan. Dit betekent nu niet het gemak van kennis hoe je iets moet doen, enkel waarmee je je met je toestel een kan voelen.
              3) Hou er vooral rekening mee dat je met een FF je onderwerpen wel iets dichter zal moeten benaderen om dezelfde beeldvulling te hebben. Dit wordt nogal vlug vergeten. je 70-200mm gedraagt zich plots kompleet anders. De afstand die je normaal aanhield wordt plots te groot. Dit geldt voor al je lenzen.
              4) niet alle lenzen gaan op een FF. Ja, je kan ze er wel op zetten, maar wel ten koste van.

              Je merkt op dat je maar 4b/s haalt en er 5 wenst ? wat is hier de bedoeling ? OK, concerten zijn nu niet bepaald statisch, maar zo snel nu ook weer niet.

              leuk om horen dat de D700 en de D3s, D3 ... en alle met uitzondering van D800 en D4 achterhaalde, verouderde toestellen zijn. Wel, ik zou er toch eentje uit die oude kast halen hoor. Spotgoedkoop en ik heb daar toch al schitterende beelden van gezien ook in de omstandigheden die je opnoemt. Tenzij je inderdaad de mening bent toegedaan dat de recentere toestellen betere en mooiere beelden geven. Ook de D800 en de D4 zijn verouderd want op de tekentafel ligt al lang de opvolger en daar is men al volop bezig met brainstormen, eventueel aan ontwikkelen met een prototype.
              Als je naar aangeboden kijkt, merk je dat van deze recente toestellen er al een paar werden aangeboden wegens overkill ...
              Hou ook rekening dat met een D800 je snel aan nieuw informaticamateriaal toe bent. 36 MP zijn kanjebestanden en zeker in NEF-formaat. En heb je tenslotte deze resolutie echt nodig ? Voor een web-foto is een 1000 op 768 momenteel een standaard. Om een goede afdruk te hebben al je ruimschoots meer dan over met een 4000 op 3000 en dan heb je al overkill aan pixels, tenzij je natuurlijk foto's maakt à la vierkante meter.
              Juist, je kan dieper croppen met de D800 ... maar dat kan je veelal ook door je object dichter te benaderen of door een zwaarde tele te gebruiken. De eerste heeft minder impact. Uit de verschillende recenties die ik gelezen heb is de D800 wel heel sekuur voor wat de objectieven betreft.

              Besluit. bezint eer je begint , neen, probeer eerst verschillende opties uit eer je tot aankoop over gaat. Spreek af met andere fotografen en zie hoe zij het doen en stel dat ook in vraag en probeer het. Of het nu over 1000 Euro, 2000 Euro of meer gaat is misschien wel belangrijk, maar het resultaat en het genot van fotograferen primeert volgens mij dan toch hoor. Trouwens, je spreekt met woorden van vooral ... eventueel ook wel rekening houden met het overblijvende gedeelte
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D4.... Overkill?

                Wow! Dank je purlut!
                Ja de D4 gaat volgens mij en volgens velen zijn geld niet waard zijn voor hetgeen ik gebruik.
                De d800 heeft idd hoge resolutie maar lijkt me juist interessant als je de drummer er zuiver op wilt (staat meestal achteraan).
                Heb me net de nieuwe MacBook pro retina gekocht en dus "maar" 256gb SSD HDD maar ik maak gebruik van externe HDD van 1TB dus das geen probleem.
                Ja idd ik moet bij FF korter gaan staan, maar sta practisch altijd frontstage dus dat is geen probleem lijkt me.
                Ik twijfel nu vooral tussen een nieuwe D800 en een occasie D700 of D3s. Ik denk wel dat ik goed zit met een 24-70mm 2.8 en mijn 70-200mm VR1 2.8
                Enkel die eerste lens moet ik me nog aanschaffen want mijn 17-55 mm is gereserveerd.
                Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D4.... Overkill?

                  beste toestel momenteel voor je doeleinden is zoals schoonSpikke (sarcastisch) al aanhaalde is de canon 5dmkiii, je kunt daar beginnen over de zeveren en te leuteren dat is nu eenmaal zo.
                  de 5dmkii is bvb heel goed bruikbaar kunt daar schoon belekes mee maken als je iet of wat fotograaf ben, maar dat toestel is juist zoals de d3/d700 verouderd toz van de 5dmkiii

                  zet alles is op neen rijtje, we gaan de verschillende nikon toestellen is taxeren op een aantal punten, veronderstel dat d600 de naam gaat zijn van nieuw 24mp toestel
                  in volgorde onderstaande punten d3/d700, d4, d600?, d800

                  beeldkwaliteit (kleur, resolutie.. detail): 7,8,9,10
                  dynamisch bereik : 7,9,9,9 *
                  hoge ISO : 7,10,9,8 *
                  snelheid: 8,9,8,8
                  crop mogelijkheden: 6,7,8,9 *
                  AF: weet ik niet maar zullen allemaal ruim voldoen voor concertfotografie
                  prijs: 9,6,9,8

                  telt alles op en je ziet wat het beste is, heb een * geplaatst achter die items die ik denk belangrijk te zijn voor concertfotografie.
                  je kunt die cijfers een beetje aanpassen naar eigen gevoel of ander gewicht aan toe kennen maar tracht gewoon van eerlijk te blijven met jezelf
                  er is ontzettend veel vooruitgang geboekt de laatste 4 jaar wat sensor technologie en beeldprocessing betreft, is praktisch niet meer te vergelijken. (sensor d3/d700 is al ouder dan 4 jaar)

                  niet onbelangrijk punt den dag van vandaag is ook video en dan is voor concertfotografie 1080 50p aangewezen, ik verwacht dat nikon in de d600 wel 50p gaat plaatsen
                  Last edited by puerte; 20 juli 2012, 09:44.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D4.... Overkill?

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    niet onbelangrijk punt den dag van vandaag is ook video en dan is voor concertfotografie 1080 50p aangewezen, ik verwacht dat nikon in de d600 wel 50p gaat plaatsen
                    Voor mij is dat totaal onbelangrijk, er is niets saaier dan een concertvideo die niet is gemaakt met een totale inzet om een video te maken en niet even erbij, daarbuj ik heb alleen de video gebruikt om te kijken of het werkt.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D4.... Overkill?

                      Ja video gericht zit ik daar niet op te wachten. Ik zeg niet dat canon slechter is ofzo maar dan moet ik weer investeren in andere lenzen etc.
                      De 1 zegt zus, de ander zo, dat zal bij alles zo zijn en blijven en respecteer echt iedereen zijn mening maar ik wil een vlotte camera die niet hapert, die mooie beelden kan maken in soms moeilijke (lees: donkere) omstandigheden en liefst een Nikon. Ben deze toestellen nu gewoon (D7000).

                      Wanneer zou de D600 uitkomen?
                      Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D4.... Overkill?

                        Ik vermoed, indien niet vroeger, dat de D600 in September tijdens Fotokina wordt voorgesteld.

                        Maar dit is pure speculatie natuurlijk, en óf er daarwerkelijk een "D600" komt
                        flickr
                        facebook

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D4.... Overkill?

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          beste toestel momenteel voor je doeleinden is zoals schoonSpikke (sarcastisch) al aanhaalde is de canon 5dmkiii, je kunt daar beginnen over de zeveren en te leuteren dat is nu eenmaal zo.
                          de 5dmkii is bvb heel goed bruikbaar kunt daar schoon belekes mee maken als je iet of wat fotograaf ben, maar dat toestel is juist zoals de d3/d700 verouderd toz van de 5dmkiii

                          zet alles is op neen rijtje, we gaan de verschillende nikon toestellen is taxeren op een aantal punten, veronderstel dat d600 de naam gaat zijn van nieuw 24mp toestel
                          in volgorde onderstaande punten d3/d700, d4, d600?, d800

                          beeldkwaliteit (kleur, resolutie.. detail): 7,8,9,10
                          dynamisch bereik : 7,9,9,9 *
                          hoge ISO : 7,10,9,8 *
                          snelheid: 8,9,8,8
                          crop mogelijkheden: 6,7,8,9 *
                          AF: weet ik niet maar zullen allemaal ruim voldoen voor concertfotografie
                          prijs: 9,6,9,8

                          telt alles op en je ziet wat het beste is, heb een * geplaatst achter die items die ik denk belangrijk te zijn voor concertfotografie.
                          je kunt die cijfers een beetje aanpassen naar eigen gevoel of ander gewicht aan toe kennen maar tracht gewoon van eerlijk te blijven met jezelf
                          er is ontzettend veel vooruitgang geboekt de laatste 4 jaar wat sensor technologie en beeldprocessing betreft, is praktisch niet meer te vergelijken. (sensor d3/d700 is al ouder dan 4 jaar)

                          niet onbelangrijk punt den dag van vandaag is ook video en dan is voor concertfotografie 1080 50p aangewezen, ik verwacht dat nikon in de d600 wel 50p gaat plaatsen
                          Puerte, je neemt hier een nog niet geïntroduceerde d600 op in je puntenlijstje. Hoe kan je nu al weten dat deze zo gaat presteren tov de vorige modellen? Dat is enkel gissen. Tot nu toe is het gerucht dat het om een 24 ff sensor gaat, als het dezelfde is als uit de d3x, klopt je redenering al niet meer.

                          Bovendien zou het mij verwonderen dat er 1080 50p op de d600 zal zitten. Dat zou schieten onder de duiven van de hogere modellen zijn.

                          Daarnaast lijkt bouwkwaliteit behoorlijk belangrijk voor concertfotografie. Je wilt dat de combo blijft werken als er een glas bier over gekapt wordt.
                          Ik zou kijken naar een d3s.
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D4.... Overkill?

                            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                            Puerte, je neemt hier een nog niet geïntroduceerde d600 op in je puntenlijstje. Hoe kan je nu al weten dat deze zo gaat presteren tov de vorige modellen? Dat is enkel gissen. Tot nu toe is het gerucht dat het om een 24 ff sensor gaat, als het dezelfde is als uit de d3x, klopt je redenering al niet meer.

                            Bovendien zou het mij verwonderen dat er 1080 50p op de d600 zal zitten. Dat zou schieten onder de duiven van de hogere modellen zijn.

                            Daarnaast lijkt bouwkwaliteit behoorlijk belangrijk voor concertfotografie. Je wilt dat de combo blijft werken als er een glas bier over gekapt wordt.
                            Ik zou kijken naar een d3s.
                            Hmmm D3s is ook wel een pareltje
                            Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D4.... Overkill?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                              Puerte, je neemt hier een nog niet geïntroduceerde d600 op in je puntenlijstje. Hoe kan je nu al weten dat deze zo gaat presteren tov de vorige modellen? Dat is enkel gissen. Tot nu toe is het gerucht dat het om een 24 ff sensor gaat, als het dezelfde is als uit de d3x, klopt je redenering al niet meer.

                              Bovendien zou het mij verwonderen dat er 1080 50p op de d600 zal zitten. Dat zou schieten onder de duiven van de hogere modellen zijn.

                              Daarnaast lijkt bouwkwaliteit behoorlijk belangrijk voor concertfotografie. Je wilt dat de combo blijft werken als er een glas bier over gekapt wordt.
                              Ik zou kijken naar een d3s.
                              och die verhaaltjes heb ik al tientallen keren gehoord in het verleden, gewoon een beetje gezond verstand gebruiken man.
                              en daarbij ben ik heel voorzichtig met taxatie van de prestaties van dat toestel, ze zouden al heel erg moeten klungelen om dat niet te halen, mogelijk zullen die in de positieve zin moeten bijgestuurd worden.
                              zou over de d3s geen glas bier kappen, zijn er die al heel slechte ervaring hebben met water en de d3s, daarbij alle toestellen van rond de 1000€ en hoger zijn sealed.
                              Last edited by puerte; 21 juli 2012, 09:39.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D4.... Overkill?

                                zeg niet dat je moet overschakelen op Canon, zeg gewoon dat de 5dmkiii momenteel het toestel is dat het meest voldoet aan jou eisen, en dat er waarschijnlijk binnenkort een nikon toestel komt dat daar vrij dicht zal bij aanleunen, mogelijk op een aantal punten beter.

                                Zeg niet dat nu zo zal gebeuren, daar zijn verschillende factoren die dat bepalen, maar niet zelden kondigen de camerafabrikanten nieuwe modellen aan in augustus in een photokina jaar.

                                Comment

                                Working...
                                X