Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon VS Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon VS Nikon

Een 550d zou je in die prijsklasse moeten vinden.

Verder heb ik voor canon gekozen omdat er meer 2de hands objectieven voor lijken te vinden.
    Canon 550D + Canon 18-55 IS II + Canon 50 1.8 MKII + Tamron 70-300 VC USD + M42 glas: 50mm + 50mm macro + 35 mm + 135mm + 2xTC
    Op zoek naar fotomateriaal voor een prikje? Zoek hier eens

Comment

Ik bedoel dat je geen appelen met peren moet vergelijken. De Nikon D3100 is kwa specs duidelijk beter dan de Canon 1100D. Als je de vergelijking Canon-Nikon wil maken moet je dit doen met twee toestellen die ongeveer elkaars evenbeeld zijn. Anders gaat de vergelijking niet op he. Daarom lijken de specs van de Canon 550D me dichter aanleunen bij de specs van de Nikon D3100.
      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Jappaners zijn gekent om dit soort spelletjes te spelen, je koopt een Nikon D80 en na een jaar komen ze uit met een Nikon D90, en je voelt je helemaal achtergelaten als je niet kan upgraden van een 5D mark II naar een mark III of als jou scherm "maar" 2.7" i.p.v. jou buurman's 3".

Als ik jou was, zou ik niet *te* veel naar de specificaties kijken. Overweeg eerder wat je kan krijgen voor je budget (heb je al gedaan) en welk toested het natuurlijkste in jou hand ligt (grootte van de grip, plaatsing van de knopjes, gemak van ISO & WB instelling en zelfs de richting van de zoom-ring, enz.), b.v. ik zou nooit Canon kopen, omdat ik gewoon niet met de ISO instelling van Canon om kan...

Comment

Ik heb na lang twijfelen tussen Nikon en Canon, recencies lezen in de winkel gaan testen, uiteindelijk gekozen voor Sony. Je krijgt gewoon veel meer camera voor je geld.

Voor mij was ook de ergonomie van de Sony A65 perfect. Ik vond vergelijkbare toestellen van Canon te klein en Nikon te grof. De snelheid van het toestel was ook veel beter dan dat van de grote 2.

Comment

Proficiat,zoals je ziet,zijn er buiten canikon ook nog andere merken aanwezig,alhoewel als je op deze site kijkt zou je dat niet merken.Hier is het al canikon wat de klok slaat.
            volgens mij zal je geen spijt hebben,kijk gerust naar mijn foto's die zijn ook gemaakt met sony's(deze van in het begin wel met mijn minolta dynax 7D)

Comment

Ook geen slechte keus. Heb hem ook overwogen maar was naar mijn doen toch niet een 'echte' dslr. Niet dat het een slechte is maar vond juist in tegenstelling te duur voor wat je krijgt. Maar met elke camera kun je mooie plaatjes maken, zolang je maar goed composeert. Veel plezier met je nieuwe camera.

Groet,
              Ook een nieuweling.
              Last edited by marijntje42; 1 augustus 2012, 15:50. Reden: woordfout
              Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
              35mm f/1.8G

Comment

Je eigen merk is altijd het beste, edoch is het gras altijd groener aan de overkant

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Het is niet of Canon beter is dan Nikon. Goede foto's nemen gaat over je eigen skills en kennis. Zelfs met een compactje zijn goede foto's te nemen.
                  Een gouden raad : volg een cursus. (ook als je alles al weet of denkt te weten).

Veel mensen die een reflexcamera kopen zijn nadien teleurgesteld, spijtig genoeg ligt het probleem dan niet bij hun camera.
                  Fotografie is leren kijken.
                  http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Je eigen merk is altijd het beste, edoch is het gras altijd groener aan de overkant

Zou het? En is dit voor iedereen zo? Want ik fotografeer met een Canon,
                    maar ben altijd jaloers op mensen met een Nikon.
                    En zou ik zelf een Nikon hebben, dan zou ik jaloers zijn op mensen met
                    een Canon. Tsja.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=AAdA9DkPCrk&feature=plcp

"enough said"

Canon versus Nikon. De eeuwige discussie.

Ik sluit me aan bij eerdere comments.
                      Ga naar de winkel en pak de toestellen in je hand. Het toestel dat het best aanvoelt is jouw toestel.
                      Zo heb ik mijne canon gekozen, nikon lag goed in de hand maar de knopjes stonden op een rare plaats voor mij . Ik vond sony te hoekig en tja Pentax liet ik buiten beschouwing wegens een (zeer) kleine tweedehandsmarkt.

Veel succes.
                      Mijn 1000D is een goed toestel voor zijn geld, de 1100 zal wel beter zijn (alhoewel ik het een afknapper vind dat er geen apart sd-kaart slot is ==> zeer handig als je een grip bevestigt)
                      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                      hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Toen ik mijn eerste camera kocht wist ik niet welk merk te kiezen, ik ben naar de winkel gegaan, heb toen 2 toestellen geprobeerd, een canon en een nikon, ik werkte toen nog met een analoog merk waarvan ik de naam kwijt ben.
                        Beide toestellen lagen in dezelfde prijscategorie, dus het kwam er gewoon op aan het toestel te kiezen dat het best aanvoelde en waar de knopjes op de meest logische plaats stonden wanneer ik dit voor de eerste keer vastnam, toen was voor mij de keuze snel gemaakt, bij de Nikon vond ik alles direct terug zonder te moeten zoeken, bij de Canon moest ik het toestel meerdere keren draaien en keren voor ik alles vond.
                        Maar alles is een gewoonte .... ik zou me aan de canon later ook wel aangepast hebben . . . het zou enkel wat langer geduurd hebben . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                        X