Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon s100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon s100

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Beetje meer me gespeeld nu.
    Image quality is wel wat beter dan de S100. Maar ergonomie....
    De menus van de Sony zijn zeer uitgebreid, maar weer die stomme beperkingen. Geen autoflits mode in P???? En je zoekt een half uur naar sommige zaken (scherpte zit niet direkt in het zicht) . Ook de lensring als zoomring werkt stukken beter op de Canon, veel direkter, met klikjes.
    Mooie camera, maar niet zonder minpuntjes.
    Tja Rudy... Ergonomie...Ik denk dat dat het verschil is tussen merken die al jaren camera's maken. ( en waarmee je opgegroeid bent).
    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Tja Rudy... Ergonomie...Ik denk dat dat het verschil is tussen merken die al jaren camera's maken. ( en waarmee je opgegroeid bent).
      Klopt natuurlijk.
      Ondertussen heeft mijn S100 een nieuwe eigenaar gevonden, en sluit ik dat hoofdstuk af. Uiteindelijk is de beeldkwaliteit voor mij net iets belangrijker.
      Maar voor mij blijft de S100 de kampioen in de kompaktheid en het gebruiksgemak.

Comment

Klopt natuurlijk.
        Ondertussen heeft mijn S100 een nieuwe eigenaar gevonden, en sluit ik dat hoofdstuk af. Uiteindelijk is de beeldkwaliteit voor mij net iets belangrijker.
        Maar voor mij blijft de S100 de kampioen in de kompaktheid en het gebruiksgemak.
        Volledig mee eens , de S serie is verhouding grootte/beeldkwaliteit de beste (indien je de kleinste wil)
        Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Klopt natuurlijk.
          Toch de RX100 bijgehouden dus . De mijne ga ik straks halen en dan zien we wel wat ik ervan vind. Ik ga er van uit dat dit de oplossing is die ik al jaren zoek, nu wel hopen dat het gebruiksgemak geen problemen oplevert...... en dat hij ook echt doet wat ik wil op vlak van compactheid en beeldkwalteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
            Toch de RX100 bijgehouden dus . De mijne ga ik straks halen en dan zien we wel wat ik ervan vind. Ik ga er van uit dat dit de oplossing is die ik al jaren zoek, nu wel hopen dat het gebruiksgemak geen problemen oplevert...... en dat hij ook echt doet wat ik wil op vlak van compactheid en beeldkwalteit.
            Ik ben ook benieuwd wat je van de Sony vind ... ik heb de Camera die jij wou kopen (g1x) maar is ook niet 100 % wat ik zocht. Ik denk dat ik naar hetzelfde opzoek ben dan jij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Dat zal wel los lopen.
              Ondertussen heb ik de voornaamste funkties onder de Fn knop gezet. Dan moet je niet door veel te veel en uitgebreide menu's. Enkel het zoomen heb ik van de ring afgehaald, in tegenstelling tot de S100, waar dit goed werkte. Hier dus niet, te traag naar mijn zin.
              Beelden zijn echt wel mooi, lekker scherp (ik werk niet in Raw, probeer alles in de cam te fiksen), scherpte staat op +2.
              Als je hem hebt, weet eens te zeggen of dat flitske ook zo raar dichtgeklapt moet worden? Ik vind dat je daar hard op moet duwen, voelt niet zo kwalitatief aan. Misschien ligt het aan mij.
              Succes ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Ik ben ook benieuwd wat je van de Sony vind ... ik heb de Camera die jij wou kopen (g1x) maar is ook niet 100 % wat ik zocht. Ik denk dat ik naar hetzelfde opzoek ben dan jij
                Ik heb mijn eerste ervaring maar in het rx100 threadje gepost.

Comment

Working...
                X