Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dslr en video

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dslr en video

Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
    Niet L-lenzen gaan volgens mij niet op 5D
    Alle EF-lenzen gaan op een 5D van de goedkoopste prul tot de duurste L.
    L-lenzen zijn vooral nuttig in lowlight conditions maar de ruisonderdrukking (software) wordt alsmaar beter
    Waarom zou een L-lens beter zijn in low-light? L wil niet zeggen lichtsterk. Van de 70-300 4-5.6 IS zal de niet L net zo goed kwa licht presteren als de L en de 50mm's zonder L nog vele malen beter.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Alle EF-lenzen gaan op een 5D van de goedkoopste prul tot de duurste L.
      Waarom zou een L-lens beter zijn in low-light? L wil niet zeggen lichtsterk. Van de 70-300 4-5.6 IS zal de niet L net zo goed kwa licht presteren als de L en de 50mm's zonder L nog vele malen beter.
      Klopt maar je moet rekening houden met de cropfactor, niet?
      L-lens: ik bedoelde de 2.8 maar je hebt gelijk de 4-5.6 is uitstekend en zoals ik zei is de ruisonderdrukking fel verbeterd zodat je met hogere iso's kan werken
      http://www.stich.be

Comment

Sinds kort film ik ook met mijn DSLR. (voorbeeld)
        Het hangt er idd vanaf wat je vooral wil filmen.
        Ikzelf ben tevreden met mijn 600D + tokina 11-16mm set-up.
        Het kan misschien beter, maar dat kan het altijd hé...

En als het filmen toch maar 2de keus is, is het dan de moeite om voor dit alles te switchen van gear?

Als het video's zijn voor online gebruik + je verdient er niets mee, denk ik dat je prima bij nikon kan blijven.
        Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

zou toch ook bij nikon blijven.
          D7000 is mss nog niet 100% dat on te filmen.
          D800(E) is al beter, D3200 puur om te filmen moet ook wel lukken! (effe goolgelen hiervoor en Youtube)
          nikon stuff

Comment

Waarom zou bij automotive een DSLR niet nuttig zijn?
            Wanneer ik een kleine scherptediepte wil dan kan ik dit bereiken met een DSLR, wanneer ik op 12mm wil werken kan ik dit bereiken met een DSLR (en geschikte lens)
            Ik kan zelf mijn instellingen kiezen om de belichting correct te krijgen ed.

Go pro is mooi materiaal, maar dit is verre van te vergelijken met een DSLR.. Ik wil mijn DSLR niet monteren op een helm of stuur, dan pas komen de go pro zijn sterke kanten naar boven.

Een andere reden waarom ik 5d mkii zou gaan is de FF, en wanneer ik FF zou gaan bij Nikon zou ik alsnog mijn materiaal moeten vernieuwen.

D7000 zou mogelijk zijn, maar dan spendeer ik liever enkele 100€ meer voor superieure videokwaliteit.
            D800(E) is dan een optie bij Nikon, maar dan spreken we over +€3000.

Hoofddoel van de switch blijft nog steeds de fotografie zelf, en wanneer ik een overgang maak van een D80 naar een D3200 bezie ik dit niet als een upgrade...
            Last edited by ~B~; 10 juli 2012, 20:30. Reden: Nieuwe replies
            flickr
            facebook

Comment

Klopt maar je moet rekening houden met de cropfactor, niet?
              cropfactor is een cameraeigenschap en geen lenseigenschap.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het verschil tussen een 50/1.8 en een 50/1.2 ga je echt niet zien op video, dan bedoel ik op vlak van scherpte.
                Op vlak van scherptediepte is er volopen natuurlijk wel een verschil.
                De scherpte van de DSLR-output is relatief laag voor het moment waardoor er geen onderscheid is tussen een retescherpe en een 'OK'-lens.

De D7000 is best wel een mooi toestel, ook voor fotografie. De output videokwaliteit van de D800 ligt nauwelijks hoger.
                Dit natuurlijk naast het feit dat het een grotere sensor heeft en dus betere ISO en minder scherptediepte etc.

Jammer inderdaad dat er niet een toestel ligt tussen de D7000 en de D800 qua prijs, maar de geruchten over een FX D600 leven nog steeds.
                Op vlak van fotografie blijft Nikon wel nog voorstaan op Canon, daarom is het ook wel aangeraden om bij Nikon te blijven.

Comment

Bedankt voor de info over de lenzen

De D7000 is idd een krachtige machiene, maar als ik een update maak zou ik het liefst naar FF overstappen.

Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                  Jammer inderdaad dat er niet een toestel ligt tussen de D7000 en de D800 qua prijs, maar de geruchten over een FX D600 leven nog steeds.
                  Op vlak van fotografie blijft Nikon wel nog voorstaan op Canon, daarom is het ook wel aangeraden om bij Nikon te blijven.
                  Toeval treft dat ik net wat info heb gevonden omtrent de D600.
                  Als ik de specs mag geloven (rumors) dan is dit het toestal dat ik zoek.

Nog even geduld tonen dus!

Sidenote:
                  Ik lees veel over de slechte AF bij de Canon 5D mkII.. Iemand hier ervaring mee?
                  flickr
                  facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ~B~ Bekijk bericht
                    Sidenote:
                    Ik lees veel over de slechte AF bij de Canon 5D mkII.. Iemand hier ervaring mee?
                    De laatste review die ik zag over de 650D met de speciaal ontworpen pancake lens voor vooral video, was ook maar zeer mager inzake AF.

Voor velen is het hier als vloeken in de kerk, onterecht weliswaar, maar ik zou de Sony A77 eens bekijken in dit geval.

Comment

Ik zou blijven bij Nikon en even wachten op de D7100 of D600, je zal er veel beter video uit krijgen dan uit de 5D mk2 dat ondertussen ook al zeer oud is. Als de video van de D600 = of beter zal zijn den D800 , dan is er geen discutie mogelijk: Nikon! Ik zou zeker niet overschakelen voor enkel de video. Weet wel dat 5D en 650D totaal geen goede af hebben... Dit is wel belangrijk in foto!

Comment

Inderdaad nog best even wachten op de D600.

Hoewel ik denk dat de D600 meer entry-level gericht gaat zijn (beetje zoals mijn D80, zoveel jaren terug) maar dan FF..
                        Nuja, afwachten is de boodschap.
                        flickr
                        facebook

Comment

Dag

Het schijnt dat de 650D van Canon toch een erg goede AF heeft, de nieuwe 'Hybrid AF',
                          + nu 9 kruisgevoelige punten en niet 1 zoals de 600D. En fase-detectie voor de afstand en dan contrast-detectie.

groeten,
                          Paul
                          Last edited by paulmedusa; 13 juli 2012, 09:36. Reden: Bijgewerkt

Comment

AF zal toch nog steeds ver van de D7000 of eender wat in die aard liggen... Ze passen gewoon hetzelfde toe als op de D7000, knop moet niet volledig half ingedrukt houden om te focussen en afdrukken hetzelfde. Laat het veel sneller lijken, maar echte af kan je pas testen bij veel beweging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                              AF zal toch nog steeds ver van de D7000 of eender wat in die aard liggen... Ze passen gewoon hetzelfde toe als op de D7000, knop moet niet volledig half ingedrukt houden om te focussen en afdrukken hetzelfde. Laat het veel sneller lijken, maar echte af kan je pas testen bij veel beweging.
                              Ik zou toch opletten met zo'n uitspraken. Meer focuspunten is niet per sé beter. Ik heb liever 20 crosstype focuspunten dan 100 focuspunten waarvan er 10 crosstype zijn. Hoe goed de 650D is qua autofocus zal de tijd uitwijzen, maar alle 9 focuspunten zijn wel crosstype. Los daarvan denk ik ook wel dat de autofocus van de D7000 beter is.
                              Last edited by jocau; 13 juli 2012, 12:54.
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Bedankt voor de info omtrent de Canon 650D, hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik meer geneigd ben om FF te gaan

Nog even afwachten wat de Nikon D600 gaat voorstellen, dan zal het ofwel de D600 worden, ofwel de 5D mkII
                                flickr
                                facebook

Comment

Working...
                                X