Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 flits met rare kuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 flits met rare kuren

Snelhandleiding opgevolgd. Alles op auto,200ASA,jpg-fine.
    Tijdens scherpstelling in volle daglicht met lichte bewolking klapt de flits regelmatig open. Onderwerp niet contrastrijk. Focuslengte 35mm. Belichting bv 1/500 f8 en toch gaat de flits af bij opname. Bij scherpstellen op minder heldere onderwerpen gebeurt dit praktisch niet. Zelfde effect met en zonder AF-licht,in alle AF scherpstelmodes en ook bij manuele scherpstelling.
    Is dit een defekt of doe ik iets verkeerd ?

zal wel de invulflitsfunctie zijn van het auto-programma... Lijkt me niet abnormaal... Je mag ook niet verwachten dat de D70 in AUTO-mode doet wat JIJ wil... hij doet dan wat HIJ wil... HIJ en alleen HIJ analyseert het beeld, en jij mag op het knopje duwen...

Als je controle wil hebben op het al-dan-niet-invulflitsen, werk dan in A-mode (Aperture Priority)...

De snelhandleiding leert je op welke knopjes je mag duwen op dag 1 als je geen geduld hebt om de handleiding te lezen... de andere handleiding leert je waarvoor welke knopjes dienen, wanneer de flits opklapt en hoe je de camera kan laten doen wat jij wil, en niet omgekeerd...

En pas dan kan je beginnen met fotograferen zoals een liefhebber het woord fotograferen begrijpt...

no hard feelings hee... maar echtwaar: auto-mode is NIET de manier om uw camera echt onder controle te houden...

Comment

idd Koen, heb nog geen tijd gehad om de handleiding te lezen. Vroeg me af waarom de invulflits in werking kwam bij afstandsinstelling op oneindig,in volle daglicht met opnames van lichtkleurige gevels,zon in de rug op de Antwerpse Grote markt.

Comment

Originally posted by notex
        Vroeg me af waarom de invulflits in werking kwam bij afstandsinstelling op oneindig,in volle daglicht met opnames van lichtkleurige gevels,zon in de rug op de Antwerpse Grote markt.
        Hij wil zeker de aandacht trekken, in plek van de foto

kruimeltje
        10D | 28-135 IS | 50 mm f 1.8 II | 17-40 L | 550 EX | Archos Gmini 220

Zoals het muisje thuis klikt, klikt het nergens!

Comment

lol...

De aandacht trekken En waar kan je die laten afdrukken...

@ notex: Het is inderdaad een vreemde keuze van het toestel om bij ruglicht de invulflits te gebruiken, maar misschien is het ergens een schaduw tegengekomen die het wilde oplichten, of heeft het de gouden torentjes op de Grote markt geinterpreteerd als tegenlichtbron

Comment

Working...
          X