Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van D50 naar D7000 de moeite waard ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: van D50 naar D7000 de moeite waard ?

    Ik heb hier nu twee lenzen om te testen liggen ;

    De Tamron SP AF 28-75 mm F/2.8 XR DI LD Aspherical (IF) Macro

    De Tamron SP AF 70-200 mm F/2.8 DI LD (IF) Macro Jesus wat een zware gust zeg !!!


    Zou de bovenste een verbetering kunnen zijn vergeleken met men Nikon lens ?
    De tweede 70-200 zie ik mezelf niet mee rondsleuren, weegt enorm veel.
    Mvg, Robby
    Nikon D7100 - Nikkor AF-S 18 - 200 mm 3.5 - 5.6 G ED DX VR - Nikkor AF-S 35 mm F 1.8 G DX

    Comment


    • #32
      Re: van D50 naar D7000 de moeite waard ?

      Naar het schijnt zou de Tamron 18-270 ook goed zijn?
      Kan iemand dit bevestigen?
      Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

      Comment


      • #33
        Re: van D50 naar D7000 de moeite waard ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
        Nou... Ik vind eerlijk gezegd verre van. Ik heb hem zelf ook en gebruik hem alleen op vakanties omdat het dan een zeer makkelijk compromis is. Ik vind de hoeken zeer donker en echt superscherp is die ook niet. Aan de andere kant als ik er a3 boeken van laat maken is de kwaliteit gewoon goed. Een lens met een groot diafragma geeft je ook meer mogelijkheden tot wat meer creativiteit in foto's te leggen.
        Ik vind die 18-200 best wel OK als allrounder maar je moet hem nu ook niet vergelijken met de 17-55
        Nadat ik de 17-55 aangeschaft heb is die 18-200 niet meer uit de kast gekomen. Ik ben geen telemens.

        Comment


        • #34
          Re: van D50 naar D7000 de moeite waard ?

          Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
          Neen! De kwaliteit van foto's wordt grotendeels bepaald door de fotograaf zelf. Of je nu met een D50 werkt of met een dure D4, het enige wat camera's doen is vastleggen wat JIJ ziet.
          Ah zo, wel ik daag je uit.
          Ik zit nogal in de Urbex; je mag mijn D2x met 17-55 gebruiken en ik gebruik mijn D3 met 24-70. Verder niks. Ik ga foto's nemen waar jij dat niet kan.
          En als ik hier ongelijk krijg dan geef ik je de Panasonic FZ-8 van mijn vrouw en dan gaan we bewegende dingen fotograferen.

          Er is wel degelijk serieuze toegevoegde waarde aan een D4 ivm een D50, wat is dat nu.

          Comment

          Working...
          X