Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Tja kijk Jochen hier hebben we een meningsverschil anderzijds hier mijn ervaringen want ik heb ook een xdrive(wel het is een image tank maar dat maakt niet uit). Mijn HDD heeft het al eens laten afweten dus kom mij niet vertellen dat HDD niet kapot gaan. Daarenboven werk ik in de IT hardware sector (geen HDD) en weet ik via mijn collega's dat HDD wel degelijk vaak falen gewoonweg in PC's die blijven staan en nooit versleurd worden(veel minder risico dan een xdrive dus). Zij krijgen immers die kapotte HDD drives terug en mogen de RMA behandeling doen (het gaat dus zelf nog over HDD onder garantie hun retourcijfers spreken van boven 8% retour met defect das dus bijna 1 op 10). CF kaarten die terugkomen zogoed als nihil en als er al eens 1 terugkomt werkte hij initieel niet en dus geen verlies van data. Dus jij mag denken dat het risico zo goed als nihil is maar de realiteit is anders. Maar of je dat extra risico wilt lopen is een eigen keuze natuurlijk. Ik liever niet.

We zijn helemaal akkoord dat hij te weinig geheugen heeft maar primordiaal is je basisbehoefte aan CF verhogen volgens mij, jij denkt anders ok voor mij. Ik heb anders al wel foto's gemist (een beer als meest memorabele) omdat ik van CF kaartje moest wisselen. Beeld je in dat ik mijn CF nog eerst moest gaan downloaden op mijn IT en dus minimaal 15 min moest wachten nu had ik tenminste toch nog een foto van die beer met enkel een xdrive..... weg beer. Veel te onpraktisch dus volgens mij. Van een groter kaartje heb je volgens mij veel meer plezier dan van een xdrive.

Het gebruik van mijn IT ligt buiten vakanties helemaal stil en omdat ik nu een hele mooie reis ga maken met veel foto opportuniteiten heb ik mij dus een xdrive bijgekocht(moet nog geleverd worden) omdat ik geen foto's wil verliezen en alles dus 2 keer ga overzetten. 2 HDD die crashen op 3 weken dat lijkt mij toch wel heel dikke pech. En die HDD ga ik enkel gebruiken s'avonds in het hotel want gedurende de dag vind ik dat te onpraktisch en onhandig + ik wil er niet de hele tijd mee blijven rondlopen. Ik heb daar ondertussen nu wel 4 GB aan CF voor wat voor velen begrijpelijk teveel is. Maar ja ik trek graag foto's en neem er teveel.

Comment

bedankt, nu zit ik wel nog met het duel tussen CF vs Xdrive, maar ondertussen weet ik wat de voor-en nadelen zijn van beide...

ik denk dat ik ga gaan voor 1 kaartje van 512 MB of 2 van 256 MB.

ok, Minder foto's maar dan denk ik nog altijd trug aan de tijd van de analoge camera's waar op zo een rollele maar gemiddeld 30 konden...
      verder kun je er nog altijd wissen, uit de gallery of het lcd+de zoom kan je wel afleiden of ze scherp en een goede compo hebben...

met veel geluk kan ik ms een kaart van iemand lenen...

Comment

Flashcard... nostalgie naar Filmrolletjes???

Ik had dan ook gemiddeld 5 a 10 rolletjes reserve mee voor als ik er eens een dag ter plaatse geen vond aan een betaalbare prijs...

Mijn X's-drive is onderweg...

Comment

typhon ,ge zult u beklagen met alleen maar 512 mb

Comment

be prepared or miss the shots, it's that sipmle. Als ge op congé gaat, neem genoeg kaartjes mee en opslag voor op de hotelkamer.

Ge kunt zomaar een filmrolleke bijhalen op de hoek in het gazettewinkeltje als de rollekes op zijn.

Dus, ofwel geniet je met volle teugen van je reis en hbe je steeds de camera in aanslag voor elk leuk beeld, ofwel ga je zitten rekenen van 'nu even niet schat, het kaartje is haast vol en het is nog geen middag' ...

Goed gerief kost geld, dus minstens een paar high speed CF cards op zak en een goede opslag in het hotel.

Ge kunt natuurlijk ook op verlof vertrekken zonder camera, gene stress

Comment

Toen ik mijn Olympus kocht, juist voor de vakantie, heb ik direct een extra kaartje bijgekocht (256 Mb) .
              Op mijn eerste vakantie (2 weken Belgische kust) al direct een kwaliteit lager gezet zodat ik toch ±400 foto's kon bijhouden (elke avond moeten trieeren ).
              Nu een X-drive gekocht: resultaat SD Oostende > 600 foto's op beste kwaliteit! (2 dagen) .

Met je kleine kaartjes duurt het overzetten helemaal niet lang en je kan altijd foto's trekken op de tweede kaart terwijl je de eerste overzet.

Digitaal reken je helemaal niet zoals analoog voor het aantal foto's (ik toch niet) dus ik denk dat je een heel deel meer foto's gaat trekken dan je 30 per dag.

Mijn 2 cent: Koop eerst een x-Drive...
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Misschien een alternatief... binnen enkele dagen vertrek ik voor een weekje op reis. Heb 4 CF-cards te weten 16MB, 2x 128MB en 1 van 256MB. Ik weet dat ik hier nooit ga mee toekomen (misschien twee dagen) dus heb ik me een tweedehands laptop aangeschaft enkel en alleen voor opslag van de foto's.
                Draait slechts op een PII/400MHz en heeft een harddisk van 18,5 GB. Heb daar Win98SE opgezet wegens niet al te groot, snel opstarten en goede usb ondersteuning ... heeft nog iets meer dan 18GB vrije ruimte over, daar kan je qua foto's toch wat op kwijt, zelfs RAW. Uiteindelijk kost me dat niet meer dan een X's drive of een Hama cd-brander maar ik kan er meer mee doen. Nadeel is dat hij iets zwaarder is dan die toestellen maar ik hoef hem tijdens shootings eigenlijk niet mee te sleuren, kan eventueel in de koffer van de wagen liggen in geval van nood.

Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

bedankt

https://secure3.ozhosting.com/powermarket/pm_stores/PINStore/client/goodslist.asp?productid=134
                  dit de goedkoopste xdrive?
                  (liefst de pro want tschijnt dat je op de two niet kan lezen hoe vol ie zit dachtek)

+ welke kosten komen er bij?
                  zal het 200 euro worden?

Comment

Er komen nog verzendingskosten bij (staat er bij), en blijkbaar ook nog douanekosten:
                    http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=43986
                    klik

Comment

isteren kwam er desbetreffend nog een factuurke van DHL toe met 4,95 Euro "administrative fee" (of administratiekost) en 9,42 Euro "Vat Import" (of BTW op import), samen 14,37 Euro.

als het maar 15 euro is wilk het wel doen...

Comment

Hallo allemaal,

Ik heb zelf de SuperDigibin (20GB) aangeschaaft waarmee ik op reis mijn CF kaarten kan overzetten (Overige diskjes hebben een adaptertje nodig).

Hier de link van het product:
                        http://www.leadingspect.com

Ik heb het al es uit mijn handen laten vallen en het werkt nog steeds!

Groet,
                        Don
                        Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
                        http://dosaas.myjalbum.net

Comment

Working...
                        X