Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een goed alternatief voor de Nikkor AFS 18-70mm ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een goed alternatief voor de Nikkor AFS 18-70mm ?

    Zijn onderstaande SIGMA lenzen een mooi alternatief voor de Nikkor AFS 18-70mm F3.5-4.5 ?

    Ik weet dat de Nikkor Phille zijn test goed doorstaan heeft. Maar mensen die bijvoorbeeld op huttentocht gaan, willen misschien maar 1 lens meenemen en dan kan zulk een bereik wel belangrijk zijn neem ik aan.

    1. SIGMA 18-125mm F3.5-5.6 DC
    De minimale focusafstand van de SIGMA 18-125mm F3.5-5.6 DC
    69.3° tot 11.4° is wel 0.5m en dus verder als de Nikkor

    2. SIGMA 24-135mm F2.8-4.5
    Deze zou een bereik hebben van 84.1° tot 18.2° en begint echter bij 24mm.Heeft tov de Nikkor wel een F2.8 aan boord

    Heeft mss iemand al een review kunnen lezen over deze lenzen?
    Zouden zij evt een goed alternatief zijn?

    Greetz The E@sterbunny

  • #2
    Originally posted by The E@sterbunny
    1. SIGMA 18-125mm F3.5-5.6 DC
    De minimale focusafstand van de SIGMA 18-125mm F3.5-5.6 DC
    69.3° tot 11.4° is wel 0.5m en dus verder als de Nikkor
    Ik denk niet dat je hier al veel gaat van vinden. Deze lens is nog niet zo lang geleden aangekondigd. Heb zelfs geen prijs kunnen vinden. Ben zelf ook wel nieuwsgierig, en ook naar de levertermijn.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

    Comment


    • #3
      Ik wilde ook een D70-body kopen en dan die SIGMA 18-125mm F3.5-5.6 DC erbij, maar omdat ze enkel nog maar is AANGEKONDIGD, wilde ik er niet op wachten... Bovendien is de kitlens waarschijnlijk verkoopbaar met weinig verlies...

      Comment


      • #4
        Wat ik eigenlijk niet begrijp:

        de 18mm (69,3°)heeft een kleinere hoek dan de 24mm (84,1°) Zouden de gegevens op de site niet kloppen, of zie ik dit verkeerd !? Mss de hoeken van beide lenzen omwisselen?

        Comment


        • #5
          Originally posted by The E@sterbunny
          de 18mm (69,3°)heeft een kleinere hoek dan de 24mm (84,1°) Zouden de gegevens op de site niet kloppen, of zie ik dit verkeerd !? Mss de hoeken van beide lenzen omwisselen?
          Zou inderdaad kunnen. Angle of view van een 24mm ligt in de buurt van de 70 graden.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Mijn oog viel ook op de die Sigma-lens als alternatief voor de kitlens, maar er is nergens iets van planning en prijs te vinden... Ze zijn wat mij betreft een beetje te laat, want m'n kitlens is intussen op komst...

            Comment

            Working...
            X