Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 1D X versus 5D Mk III

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 1D X versus 5D Mk III

Dit is al een wat ouder topic.
    Ondertussen heb ik een 5D MKIII én een 1DX, en ik merk dat ik de 1DX meer gebruik dan de 5D MKIII.
    Dat is voor het grootste deel te verklaren omdat ik veel evenementen fotografeer, en dat ik dat in alle mogelijke weersomstandigheden wil kunnen doen, en dan is de 1DX nog net iets beter dan een 5D MKIII.

Wat de beeldkwaliteit betreft, daar zit eigenlijk maar heel weinig verschil op, de 1DX doet het nog net iets beter op de extreem hoge iso's, maar het verschil is zeker geen hele stop.

Beide camera's zijn gewoon héél goed, maar als het regent of als je heel veel foto's per seconde moet kunnen maken (dat is bij sommige sporten erg handig) dan is de 1DX de betere.
    De autofocus van de 5D MKIII is vergelijkbaar met die van de 1DX, op de tracking na (daarvoor heeft de 1DX ook een extra processor).

Het gewicht van de 1DX is lager, maar als je aan de 5D MKIII een grip hangt en daar 2 accu's in steekt, dan zal er ook daar niet veel verschil meer inzitten.
    Met een grip op de 5D MKIII zijn beide camera's ook ongeveer even groot.
    Maar met die grip zal een 5D MKIII nog minder goed tegen de regen kunnen, want het zal erg moeilijk zijn om de ruimte tussen de camerabody en de grip perfect af te dichten.

Voor de prijs van een 1DX + 24-70 f2,8 L II + 70-200 f2,8 L IS II kan je inderdaad een nieuwe auto kopen (bij een Dacia Sandero kan je er dan zelfs nog wat opties bij kiezen), maar zolang mijn 12 jaar oude Clio niet aan vervanging toe is geef ik dat geld liever uit aan mijn hobby.
    Het is maar wat voor jou het belangrijkst is, als je een nieuwe auto koopt, dan is die een paar jaar later ook veel minder waard.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

@Black B@ndit.

wat betreft de beeldkwaliteit:
      weinig verschil met de 5d.
      ISO:
      Alleen bij extreme ISO een klein verschil.
      Gewicht:
      Klein verschil
      Alleen als je een snelle camera nodig hebt dan is de 1dx de absolute winnaar.
      conclusie n.a.v. je gebruikerservaring is de 1dx een overkill [qua prijs] voor portret, landschap, BIF[?], behalve voor [snelle] sporten en bij een flinke regenbui.
      Last edited by shinobi; 29 september 2013, 08:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Dit is al een wat ouder topic.
        Ondertussen heb ik een 5D MKIII én een 1DX, en ik merk dat ik de 1DX meer gebruik dan de 5D MKIII.
        Dat is voor het grootste deel te verklaren omdat ik veel evenementen fotografeer, en dat ik dat in alle mogelijke weersomstandigheden wil kunnen doen, en dan is de 1DX nog net iets beter dan een 5D MKIII.

Wat de beeldkwaliteit betreft, daar zit eigenlijk maar heel weinig verschil op, de 1DX doet het nog net iets beter op de extreem hoge iso's, maar het verschil is zeker geen hele stop.

Beide camera's zijn gewoon héél goed, maar als het regent of als je heel veel foto's per seconde moet kunnen maken (dat is bij sommige sporten erg handig) dan is de 1DX de betere.
        De autofocus van de 5D MKIII is vergelijkbaar met die van de 1DX, op de tracking na (daarvoor heeft de 1DX ook een extra processor).

Het gewicht van de 1DX is lager, maar als je aan de 5D MKIII een grip hangt en daar 2 accu's in steekt, dan zal er ook daar niet veel verschil meer inzitten.
        Met een grip op de 5D MKIII zijn beide camera's ook ongeveer even groot.
        Maar met die grip zal een 5D MKIII nog minder goed tegen de regen kunnen, want het zal erg moeilijk zijn om de ruimte tussen de camerabody en de grip perfect af te dichten.

Voor de prijs van een 1DX + 24-70 f2,8 L II + 70-200 f2,8 L IS II kan je inderdaad een nieuwe auto kopen (bij een Dacia Sandero kan je er dan zelfs nog wat opties bij kiezen), maar zolang mijn 12 jaar oude Clio niet aan vervanging toe is geef ik dat geld liever uit aan mijn hobby.
        Het is maar wat voor jou het belangrijkst is, als je een nieuwe auto koopt, dan is die een paar jaar later ook veel minder waard.
        Oorspronkelijk geplaatst door shinobi Bekijk bericht
        @Black B@ndit.

wat betreft de beeldkwaliteit:
        weinig verschil met de 5d.
        ISO:
        Alleen bij extreme ISO een klein verschil.
        Gewicht:
        Klein verschil
        Alleen als je een snelle camera nodig hebt dan is de 1dx de absolute winnaar.
        conclusie n.a.v. je gebruikerservaring is de 1dx een overkill [qua prijs] voor portret, landschap, BIF[?], behalve voor [snelle] sporten en bij een flinke regenbui.

ik heb ook beide toestellen en kan alleen maar bevestigen wat Bart stelt .

ik heb op de 5DIII geen grip geplaatst, zo heb ik ook een "kleinere" camera
        en een reservebatterij plaatsen op de 5D III duurt niet lang ( en is meestal niet nodig want die batterijen zijn echt goed en niet snel leeg )

shinobi : uw conclusie is juist .

onlangs bij het fotograferen van rally-wagens (in burst modus) kon mijn 5D III niet volgen en de 1DX zonder enig probleem wel .
        bij regen blijf ik altijd wel in de mate van het mogelijke voorzichtig voor beide toestellen.
        prijs/kwaliteit is de 5 D III zeker de beste keuze, maar het beste toestel is toch wel de 1DX .

ik gebruik beide toestellen evenveel, in functie van wat ik wil fotograferen.( zie uitleg bij Bart )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door falcon-photos Bekijk bericht
          ik heb ook beide toestellen en kan alleen maar bevestigen wat Bart stelt .

ik heb op de 5DIII geen grip geplaatst, zo heb ik ook een "kleinere" camera
          en een reservebatterij plaatsen op de 5D III duurt niet lang ( en is meestal niet nodig want die batterijen zijn echt goed en niet snel leeg )

shinobi : uw conclusie is juist .

onlangs bij het fotograferen van rally-wagens (in burst modus) kon mijn 5D III niet volgen en de 1DX zonder enig probleem wel .
          bij regen blijf ik altijd wel in de mate van het mogelijke voorzichtig voor beide toestellen.
          prijs/kwaliteit is de 5 D III zeker de beste keuze, maar het beste toestel is toch wel de 1DX .

ik gebruik beide toestellen evenveel, in functie van wat ik wil fotograferen.( zie uitleg bij Bart )
          Ik heb ook nog een 700D met een kitlensje, vorige zondag heb ik die gebruikt, samen met de 5D + 70-300 L IS.
          Er was voldoende licht, en daardoor moest de kwaliteit van de foto's die gemaakt zijn met de 700D + 18-55 IS STM eigenlijk niet onder doen voor die van de 5D MKIII + 70-300 L IS.
          Tijdens die halfvastenstoet heb ik zo'n 70% van de foto's gemaakt met de 700D + kitlens, als je naar die foto's kijkt op mijn website kan je niet zien dat die slechter (of beter) zijn dan de foto's die met de veel duurdere combinatie gemaakt zijn.
          Ook op een groter formaat zijn de verschillen heel klein.
          Maar voor evenementen met snelle actie, en weinig licht, daar is de 5D MKIII beter dan de 700D, de 1Dx is nog wat beter dan de 5D MKIII (en als het regent, dan durf ik de 700D niet zonder bescherming te gebruiken, de 1Dx + 70-200 f2,8 L IS kan daar wel tegen).
          Zolang de omstandigheden goed genoeg zijn heb je zelfs geen dure camera en lenzen nodig...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X