Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 550d EF-S 18-55 IS II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 550d EF-S 18-55 IS II

hallo iedereen

ik heb me vandaag de canon 550D gekocht, nu ben ik vollop aan het uitzoeken hoe alles werkt enzo. wat ik ondertussen wel al gemerkt heb is dat de lens die erbij zat 18-55 mm niet zo een groot zoom vermogen heeft, wat wel wat min is. dus zoek ik nog een andere lens voor en betere zoom, binnen 12 dagen vertrekken we op reis en ik zou toch redelijk wat ver gezichten willen nemen,
    nu zit ik dus te twijfelen tussen de 18-135 voor ver gezichten of de 55-200 voor zowel ver als kort, zo moet ik niet telkens verwisselen van lens, wat raden jullie aan?

grtz
    Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Re: canon 550d EF-S 18-55 IS II

de 55-250 IS is de telezoom kitlens en deze gaat het beste passen in combinatie met je huidige 18-55 IS II, degelijke set om te beginnen
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Als je geen zin hebt om van lens te wisselen dan heb je een verkeerd type camera gekocht. De 55-200 sluit mooi aan bij je kitlensje.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

het is niet dat ik niet wil veranderen, maar het is soms wel gemakkelijk als je zowel dichte als vere foto kan nemen met de zelfde lens
        Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Comment

De Tamron 18-270mm vind ik een goede lens om mee te starten.
          Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

Aangezien je eigenlijk al een standaard lensje hebt kan deze mss intersant zijn: Klik
            Is ietjes duurder maar vele beter en L glas
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door montana Bekijk bericht
              het is niet dat ik niet wil veranderen, maar het is soms wel gemakkelijk als je zowel dichte als vere foto kan nemen met de zelfde lens
              +1 agreed lol

Comment

Ik heb ook zitten twijfelen wat ik moest nemen als vervanger van de kitlens. Ik zou je willen adviseren wat reviews te lezen op internet. De 18-135mm is kwa image kwaliteit net iets beter dan de kitlens en zeer betaalbaar. Wil je echter een flinke stap vooruit maken dan zou ik de 15-85mm nemen, is wel een prijscategorie hoger.

Ik heb uiteindelijk de 15-85mm gekocht vorige week, geen seconde spijt van gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                  de 55-250 IS is de telezoom kitlens en deze gaat het beste passen in combinatie met je huidige 18-55 IS II, degelijke set om te beginnen
                  Dit is inderdaad een goede combinatie om mee te starten.

Comment

Ik zou die komende twaalf dagen vooral benutten met het nemen van vele,
                    vele foto's, daar uit leren en vooral bijleren. Het is al moeilijk genoeg met
                    je nieuwe toestel en één lens.
                    Moet er dan heus een nieuwe bij, dan lijkt me die 55-200 een goede keuze.

Comment

Working...
                    X