Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DSLR - D70] DPREVIEW in detail !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    [QUOTE] Originally posted by fredericrom
    de D70 lijkt me echt wel een schitterende camera te zijn maar in mijn ogen geen meerdere tegenover de 10D , tov de D100 daarintegen
    tsk tsk fredericom zoiets mag je niet zeggen hoor. Diegenen die dat doen worden beschouwd als mensen die een veel te gekleurde opinie hebben en zich niet houden aan de BD-spirit. Ik weet waarover ik spreek hoor ik zeg dit namelijk al maanden....

    Comment


    • #32
      En volgens mij is er binnen afzienbare tijd ook een grip voor de D70, zo slim zullen ze bij Nikon ook wel zijn.
      Het is niet omdat het er vandaag niet is dat het er nooit komt.
      NIKON D70
      NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

      Comment


      • #33
        Originally posted by Vussie
        En volgens mij is er binnen afzienbare tijd ook een grip voor de D70, zo slim zullen ze bij Nikon ook wel zijn.
        Het is niet omdat het er vandaag niet is dat het er nooit komt.

        Vussie, vraagje, (een van de neens voor de d70 is net deze mogelijkheid tot grip), kan het batterijklepje verwijdert worden? Dit lijkt me dan toch al een indicator te zijn of het al dan niet mogelijk gaat zijn.
        Bedankt
        Rudy

        Comment


        • #34
          hey kev, hier zwart op wit door mijn naamgenoot himself :

          in many instances the D70 delivering more detail than our previous benchmark, the EOS 300D / EOS 10D CMOS sensor.

          ik kan toch nog engels lezen, awel ik lees dat de D70 meer detail uit de sensor haalt dan de vorige gezette maatstaaf, dat was de 300D en 10D die voordien de kroon mochten dragen, maar ondertussen 'old news' chap

          hahaha, I love these things, ge ziet hier toch ook lekker aan de postings wie z'n canon nu wil verdedigen, we roepen allemaal 'geen nikon/canon' gedoe, maar iedereen wil toch steeds zijn zegje doen, en zijn toestel verdedigen, ik zal er ook wel niet aan ontsnappen.

          De trend is alvast gezet, let's bash volgens de aloude postings :

          - D100 = soft jpegs
          - 10D = focus problems
          - 300D = plastic fantastic met weinig instellingen (play toys)
          - D70 = moiré

          Who's next ?

          Toedeloe gents and galls, genen tijd momenteel, back 2 work !

          Comment


          • #35
            Originally posted by Phille

            hahaha, I love these things, ge ziet hier toch ook lekker aan de postings wie z'n canon nu wil verdedigen, we roepen allemaal 'geen nikon/canon' gedoe, maar iedereen wil toch steeds zijn zegje doen, en zijn toestel verdedigen, ik zal er ook wel niet aan ontsnappen.

            Hallo,

            Inderdaad ... ik merk wel dat jij altijd het voortouw neemt in die zaken ...

            Groetjes.

            Comment


            • #36
              Originally posted by Phille
              hey kev, hier zwart op wit door mijn naamgenoot himself :

              in many instances the D70 delivering more detail than our previous benchmark, the EOS 300D / EOS 10D CMOS sensor.

              ik kan toch nog engels lezen, awel ik lees dat de D70 meer detail uit de sensor haalt dan de vorige gezette maatstaaf, dat was de 300D en 10D die voordien de kroon mochten dragen, maar ondertussen 'old news' chap
              Het is niet omdat de sensor meer detail geeft dat de D70 een beter toestel is dan de 10D he!

              Wel grappig de hele discussie overigens. Ik sta er zelf volledig buiten met mijn Oly
              Gallery: http://www.fotogallerij.be

              Comment


              • #37
                in het testen van spullen ja, en daarop volgen dan meestal de discuties ... er moeten er toch steeds een paar knotsgekken zijn die haast alles aankopen om te weten of het goed is

                Originally posted by Froto
                Originally posted by Phille

                hahaha, I love these things, ge ziet hier toch ook lekker aan de postings wie z'n canon nu wil verdedigen, we roepen allemaal 'geen nikon/canon' gedoe, maar iedereen wil toch steeds zijn zegje doen, en zijn toestel verdedigen, ik zal er ook wel niet aan ontsnappen.

                Hallo,

                Inderdaad ... ik merk wel dat jij altijd het voortouw neemt in die zaken ...

                Groetjes.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Phille
                  hey kev, hier zwart op wit door mijn naamgenoot himself :

                  in many instances the D70 delivering more detail than our previous benchmark, the EOS 300D / EOS 10D CMOS sensor.

                  ik kan toch nog engels lezen, awel ik lees dat de D70 meer detail uit de sensor haalt dan de vorige gezette maatstaaf, dat was de 300D en 10D die voordien de kroon mochten dragen, maar ondertussen 'old news' chap

                  hahaha, I love these things, ge ziet hier toch ook lekker aan de postings wie z'n canon nu wil verdedigen, we roepen allemaal 'geen nikon/canon' gedoe, maar iedereen wil toch steeds zijn zegje doen, en zijn toestel verdedigen, ik zal er ook wel niet aan ontsnappen.

                  De trend is alvast gezet, let's bash volgens de aloude postings :

                  - D100 = soft jpegs
                  - 10D = focus problems
                  - 300D = plastic fantastic met weinig instellingen (play toys)
                  - D70 = moiré

                  Who's next ?

                  Toedeloe gents and galls, genen tijd momenteel, back 2 work !
                  Allee Phille geef je dan toe dat je eerste conclusie verkeerd was en zoals altijd nogal sterk gekleurd? Want je quote hier gaat enkel over resolutie hmm niet over camera's. Misschien toch effe je engels oppoetsen of die nikon bril effe afzetten.
                  Dat Phil Askey de resolutie beter vind betwist ik niet hoor maar wat jij kwam vertellen namelijk "hij beëindigt zijn pleidooi met het feit dat de D70 de 300D en 10D voorbijgaat" Wel dat zie ik toch nergens staan als algemene conclusie wat jij wel deed. Ik kwam dus effe je optimisme temperen zoals ik wel vaak moet doen.

                  Dat Phil Askey de vergelijking niet maakt met een 10D is nogal logisch het is immers een camera uit een andere klasse en die vergelijking gaat dus sowieso niet op.

                  Als je het over dat resolutievoordeel wilt hebben wel Phil askey lijkt er een voordeel in te zien(alhoewel hij in zijn resolution charts nog steeds de canon eerst zet). Zelf zie ik het niet want naargelang het gedeelte van het beeld dat ik bekijk zie ik soms een voordeel voor Nikon soms een voordeel voor Canon. Maar het staat online dan kan iedereen het toch zelf wel bekijken en zijn eigen mening opmaken. Je eigen mening is immers de beste.

                  Comment


                  • #39
                    je hoeft me echt niet te temperen, ik ben niet te houden

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Phille
                      je hoeft me echt niet te temperen, ik ben niet te houden
                      Weet ik Phille je verliest er spijtig genoeg ook je objectiiteit mee.

                      Comment


                      • #41
                        in mijn 'echte' reviews, dat het nu canon of nikon spul is, ben ik echt wel objectief, ik ben je gewoon een beetje op je paard aan het zetten

                        Ik denk wel dat je me daarvoor genoeg kent en volgt ... je leest veel van mijn postings en reageert zelf ook veel, dus je heb info genoeg. Ik denk dat ik niks verlies, anders zouden zovelen de postings niet als waardevol ervaren, maar, een mens moet af en toe de teugels eens lossen en relativeren ... ik merk in jou postings even goed een 'C' tintje, van mij mag alles hoor

                        Comment


                        • #42
                          het is toch de normaalste zaak als een nieuw toestel op de markt gebracht word dat het de beste in zijn klasse is zo niet is het een slecht toestel
                          alfons

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Rudy
                            [br
                            Vussie, vraagje, (een van de neens voor de d70 is net deze mogelijkheid tot grip), kan het batterijklepje verwijdert worden? Dit lijkt me dan toch al een indicator te zijn of het al dan niet mogelijk gaat zijn.
                            Bedankt
                            Rudy
                            idd Rudy, het klepje kan wel degelijk verwijdert worden. Dit viel mij deze week ook al op. Wel is het zo dat er binnenin het batterij compartiment niet onmiddelijk extra contacten te vinden zijn van aansturing.

                            Dit zou natuurlijk via een kort kabeltje naar de USB poort kunnen geregeld worden.... vermits je via deze USB poort de camera ook vanaf de PC kan bedienen....
                            Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Aragorn
                              Originally posted by Rudy
                              [br
                              Vussie, vraagje, (een van de neens voor de d70 is net deze mogelijkheid tot grip), kan het batterijklepje verwijdert worden? Dit lijkt me dan toch al een indicator te zijn of het al dan niet mogelijk gaat zijn.
                              Bedankt
                              Rudy
                              idd Rudy, het klepje kan wel degelijk verwijdert worden. Dit viel mij deze week ook al op. Wel is het zo dat er binnenin het batterij compartiment niet onmiddelijk extra contacten te vinden zijn van aansturing.

                              Dit zou natuurlijk via een kort kabeltje naar de USB poort kunnen geregeld worden.... vermits je via deze USB poort de camera ook vanaf de PC kan bedienen....
                              Raar is het wel, zelfs de 5700 heeft een grip voorziening. En net nog de 300d getest, kan het zijn dat de zoeker van de d70 kleiner en donkerder is dan de 300d???

                              Comment


                              • #45
                                Bon... Weer eentje die de discussie wil aanzwengelen? In geen geval... Misschien eerder een goed woord over Canon uit de mond van een Nikon-user, om de meningen wat dichter bij elkaar te brengen... Neen... ook niet... geen olie op het vuur, en geen sussende taal, maar een impulsieve (en subjectieve) reactie op de D70-DPreview. Ik ben toch wel wat geschrokken over het verschil tussen mijn visuele waarnemingen van wat er getoond wordt en wat de review tekstueel laat blijken...


                                Nemen we in beschouwing:

                                - Ik ben behoorlijk Nikon-minded dankzij tien jaar F-801 en zo...
                                - Diezelfde ik kuist de laatste maanden meer dan eens per dag brol-files op van klanten, om ze klaar te maken voor projecties, soms met de vrolijke afmeting van een flinke zijgevel, dus ik ben gewend om bitmaps te bekijken in 200%
                                - Koen stelt zich tevens de vraag of er in de JPG's in de review nog extra artefacts verschenen zijn door ze weer als JPG op te slaan voor opname in de site (artefacts manifesteren zich vaak in gebieden met de meeste ruis/ fijnste detail)...

                                Here we go:

                                Nu ik de D70-review grondig bekeken heb, vind ik de CMOS van de 300D precies toch straffer qua resolutie. Vooral in de kleine letters en zo, zie je heel snel dat de D70 zuiver op de sharpening zit te werken, waar de 300D nog zuivere beeldpixels toont. De D70 lijkt dan weer meer details in extreem lichte densiteitsafwijkingen te tonen, maar gebaseerd op mijn visuele perceptie van het scheidend vermogen, lijkt de 300D mij straffer. En da's vreemd, want in de review ziet Phil het vaak anders.

                                In elk geval... M'n D70 is besteld, en ik kan me niet neerleggen bij de functionele limitaties van de 300D ten opzichte van m'n F-801 van 10 jaar oud, dus ik heb voor mezelf ongetwijfeld een goede keuze gemaakt,... maar het lichtvangende hart van de 300D moet wat mij betreft zeker niet onderdoen!



                                Comment

                                Working...
                                X