Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D nu nog kopen of wachten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 7D nu nog kopen of wachten?

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Als het alleen daarom gaat, had je ook een 600D kunnen nemen. Camera is meer als een sensor.
    Ik heb hem idd voor nog een aantal andere zaken genomen maar neemt niet weg dat de beelden die je er intrinsiek kan uitkrijgen met hetzelfde glas niet zo heel veel van elkaar verschillen.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

    Comment


    • #17
      Re: 7D nu nog kopen of wachten?

      Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
      Zelfde hier - om die reden keuze 60D
      Een aantal features van de nieuwe firmware zitten blijkbaar al in de 60D.

      Het wordt geen nieuwe camera ermee, maar het is prettig voor wie al jaren een 7D heeft.
      En een 7D MarkII is ook niet voor direct.

      Comment


      • #18
        Re: 7D nu nog kopen of wachten?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Als het alleen daarom gaat, had je ook een 600D kunnen nemen. Camera is meer als een sensor.
        Klopt als een bus. Er is bijvoorbeeld ook zoiets als afmetingen, gewicht,...
        Ik heb grotere handen en een 70-200 l-lens. Vind de 7d met grip iets meer in evenwicht dan de 60d bij deze zware lens.

        Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Ik heb hem idd voor nog een aantal andere zaken genomen maar neemt niet weg dat de beelden die je er intrinsiek kan uitkrijgen met hetzelfde glas niet zo heel veel van elkaar verschillen.
        Tot één van je lenzen wat backfocus blijkt te hebben

        Maar toch: echt niks mis met de 60d. Vééééééél plezier aan gehad. Die is zeker zijn meerprijs waard tov de 600d. En ik mis echt het swivelscreen. Maar neemt niet weg dat de 7d, ondanks dezelfde sensor,toch weer net dat stapje meer is. De Af met zijn 19 punten is echt subliem om vliegtuigen, auto's, moto's,... te fotograferen. Mij geen 450 euro meer waard, maar wel, nu tweedehands, een 150 euro tussen de verkoopprijs van mijn 60d en de aankoopprijs van de 7d.

        Comment


        • #19
          Re: 7D nu nog kopen of wachten?

          Ik kwam indertijd van een 350D als ik de 7D kocht en het was een hemelsbreed verschil. Hij (7D) is een zeer snel toestel (AF) wanneer ik echt actiefoto's moet nemen heb ik altijd de 7D bij en blijft de 5DmkII in de donkere tas zitten want daar moet deze voor onderdoen .Wachten kan je altijd maar dan zit je op je honger ik heb ook geen spijt dat ik op de 5DmkIII niet gewacht heb .Je moet weten waarom je een toestel wil en als het dan voldoet gewoon kopen.Ik ben zeer tevreden van het formaat van het toestel , zelfs mijn vrouw gebruikt het meer dan indertijd de 350D.

          Comment


          • #20
            Re: 7D nu nog kopen of wachten?

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

            Ik vind de prestaties van de 7D op hoge Iso niet zo goed en vind het n overroepen toestel.
            Met het eerste wil ik volgen, maar leg eens uit wat er zo overroepen is aan dat toestel? Dat heb je trouwens al wel eens vaker verkondigd, dus neem ik aan dat je daar een goede reden voor hebt. Heb je er zelf één gehad dan?
            Het is en blijft echt wel een zeer goed toestel dat heel wat kan en breed inzetbaar is naar mijn mening. Maar goed, wie ben ik hé

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #21
              Re: 7D nu nog kopen of wachten?

              Er is net een nieuwe firmware update voor 7D, misschien zal die 7D mk2 toch nog lang kunnen duren. Blijf toch bij mijn prachtige D7000, of straks mss D800.

              Comment


              • #22
                Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                Met het eerste wil ik volgen, maar leg eens uit wat er zo overroepen is aan dat toestel? Dat heb je trouwens al wel eens vaker verkondigd, dus neem ik aan dat je daar een goede reden voor hebt. Heb je er zelf één gehad dan?
                Het is en blijft echt wel een zeer goed toestel dat heel wat kan en breed inzetbaar is naar mijn mening. Maar goed, wie ben ik hé

                Grtz,
                Kurt
                Op gevaar van relletjes kan ik het toch niet nalaten Kurt bij te treden.
                Canon heeft zelden of nooit een toestel uitgebracht met zoveel mogelijkheden voor z"n geld (wat nog meer geldt als je een tweedehands koopt).

                Met de firmware upgrade rekken ze de levensduur, waarschijnlijk omdat ze tijd nodig hebben om de concurrentie te overklassen (en niet alleen bij te benen).

                Of de opvolger (het is redelijk onwaarschijnlijk dat ze het cropformaat voor het amateursegment gaan laten, dat is sowieso verloren voor DSLR's) een stuk duurder gaat worden zoals de 5DIII, of integendeel op prijs gaat concurreren weten we niet.

                Maar hij komt niet in augustus, en mijn 7D gaat nu niet weg voor 800 of 900 EUR .

                Comment


                • #23
                  Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                  Ik denk dat de beperkende factor vooral de persoon achter het toestel is, en niet het toestel zelf!
                  De canon 7d scoort voor mij op alle gebieden goed en ik zou niet weten wat er nog kan verbeteren bij dit toestel. Alleen ... er staan zoveel instellingen en snufjes op, dat je door het bos de bomen soms niet meer ziet.
                  Voor mij de grootste stap voorwaarts is de verbeterde viewfinder bij de 7d, maakt echt wel heel veel verschil uit voor mij!
                  Mvg, Tin_tin
                  Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                  Comment


                  • #24
                    Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                    Nu met het uitkomen van de nieuwe firmware vraag ik me nog meer af waarom ze een 7DII zouden uitbrengen.
                    Al gaan er "rumours" rond dat dit jaar enkel de firmware z'n werk zal doen en er voorlopig geen opvolger van dit toch al zeer uitgebreide model zal komen.
                    Dus degene die er ééntje hebben

                    En over de ruis bij hoge iso ... alles begint bij een goede instelling van je toestel qua belichting.
                    Zelfs met een 5D die slecht is ingesteld ga je ruis hebben op low iso

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      En over de ruis bij hoge iso ... alles begint bij een goede instelling van je toestel qua belichting.
                      Zelfs met een 5D die slecht is ingesteld ga je ruis hebben op low iso
                      Dit snap ik nooit...ruis bij hoge iso...alles begint bij een goede belichting...

                      Als ik hoog in de iso ga, is dat toch een teken dat ik aan mijn grens zit qua belichtingsinstellingen? Als dat namelijk niet zo zou zijn, zou ik de hoge iso niet hoeven kiezen...
                      Men roept altijd meteen ETTR...dat kan echter niet meer omdat het te donker is...daarom hoge iso's...

                      Of zie ik iets over het hoofd?

                      Comment


                      • #26
                        Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                        Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                        Dit snap ik nooit...ruis bij hoge iso...alles begint bij een goede belichting...

                        Als ik hoog in de iso ga, is dat toch een teken dat ik aan mijn grens zit qua belichtingsinstellingen? Als dat namelijk niet zo zou zijn, zou ik de hoge iso niet hoeven kiezen...
                        Men roept altijd meteen ETTR...dat kan echter niet meer omdat het te donker is...daarom hoge iso's...

                        Of zie ik iets over het hoofd?
                        Je moet altijd juist belichten (volgens sommigen iets teveel = "expose to the right" , maar dan ben je je voordeel aan het weggeven, ik doe het niet meer), dus gewoon zoals het toestel aangeeft.

                        Op die manier krijg je uit een 7D tot ISO 1600 acceptabele fotos, alhoewel hij vanaf 640 details begint te verliezen.

                        Als je jezelf ongelukkig wil maken moet je in de donkere partijen gaan zien, maar dat is bij elke camera zo.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                          Mee eens, maar het volgende voorbeeld:
                          het is donker. Met 3200 ISO kan ik een foto maken met een sluitertijd van bv 1/40. Hoe moet ik dan ETTR belichten? Ik kan belichtingscompensatie uitvoeren, maar dan gaat mijn sluitertijd naar beneden. Dan zou ik al voor bv statief moeten kiezen, maar dan hoef ik niet meer op 3200 ISO.

                          Leg uit...

                          Comment


                          • #28
                            Re: 7D nu nog kopen of wachten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                            Mee eens, maar het volgende voorbeeld:
                            het is donker. Met 3200 ISO kan ik een foto maken met een sluitertijd van bv 1/40. Hoe moet ik dan ETTR belichten? Ik kan belichtingscompensatie uitvoeren, maar dan gaat mijn sluitertijd naar beneden. Dan zou ik al voor bv statief moeten kiezen, maar dan hoef ik niet meer op 3200 ISO.

                            Leg uit...
                            Ik deel je mening dat overbelichten (zodat je histogram naar rechts verschuift = E(xpose) T(o) T(he) R(ight)) bij hogere ISO om de ruis te verminderen het probleem niet oplost, je kan dan evengoed op een lagere ISO blijven.
                            Als je aan de limiet van de camera bent in een bepaalde situatie moet je een andere oplossing vinden (zoals een statief).
                            Maar dikwijls heb je bij weinig licht een paar hel verlichte partijen, zodat je toch moet compenseren - met uitgebrande lichten ben je ook niets - zodat je sluitertijd aanvaardbaar blijft.
                            En er is nog altijd nabewerking.

                            Comment

                            Working...
                            X