Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

    Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
    Ik ken wel relatief goed de Nikon en Canon reeksen maar heeft Sony bvb een 18-105mm tegenhanger die even goed is?
    Net uitgebracht van Sony, de DT 18-135mm SAM F/3.5-5.6.

    De primes van Sony staan algemeen bekend als zeer goed, ook de goedkopere versies.

    De sensor in de A57 is trouwens dezelfde als de D7000.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #17
      Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

      Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
      @Puerte, wel ik had die indruk ook als ik de recente reviews las. De Sony A57 heeft bvb 12fps (!), kan filmen in Full HD aan 60p en de ISO prestaties zouden ook goed zijn. Alleen heb ik geen ervaring met Sony body's en/of lenzen. Ik ken wel relatief goed de Nikon en Canon reeksen maar heeft Sony bvb een 18-105mm tegenhanger die even goed is? Wat met de prime lenzen van Sony? De A57 is sneller dan de D7000 en beeldkwaliteit valt enorm goed mee als ik sample images bekijk zelfs op hogere ISO. Bovendien is hij iets goedkoper dan de D7000. Gisterenavond nog een Nex5 en Nex7 in m'n handen gehad maar deze toestellen gaan helaas niks voor mij zijn.
      Wat primes betreft, de meeste zijn van uitzonderlijk goede kwaliteit, verschillende dragen ook Zeiss signatuur, en daar is ook een 50mm Zeiss op komst.
      daarbij heb je in tegenstelling tot canon en nikon ook nog eens beeldstabilisatie met elke prime.
      Als je streeft naar beeldkwaliteit zijn de primes op zich alleen al de moeite om voor Sony te kiezen.
      Heb ook de nieuwe 500mm op A77 gebruikt, en dat is een wereld apart.

      war de 18-105 vergelijk betreft zie antwoord alex606


      de a57 heb ik zelf nog niet gebruikt maar ik lees wel dat eigenaar heel enthousiast zijn over dit toestel. gebruikte sensor is verbeterde versie van wat in de nikon d7000 te vinden is. (sony 16mp sensor 1ste versie nikon d7000, pentax k5, sony a580 ...., 2de versie nex5n ...., 3de versie a57 ...) een ander voordeel is dat je zowel in live view mode als in video mode zonder enige poespas beschikt over volwaardige AF functionaliteit en zelfde geldt voor lichtmeting. Toestel is uiteraard heel snel was al zo met de voorgangers.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        een ander voordeel is dat je zowel in live view mode als in video mode zonder enige poespas beschikt over volwaardige AF functionaliteit en zelfde geldt voor lichtmeting. Toestel is uiteraard heel snel was al zo met de voorgangers.
        Dat kan ik vanuit de eerste hand bevestigen. Doordat mijn neus en gezicht ingewreven waren met zonnecrème (en ik dat moest laten intrekken) vandaag, heb ik voor een behoorlijk aantal foto's het LCD-scherm 'moeten' gebruiken. Buiten dat hij (de A77 met vertical grip en 70-400G SSM) iets beter in de hand ligt als je de zoeker gebruikt (qua stabiliteit bedoel ik), is er geen verschil te merken. Razendsnel is wel het juiste woord, vergeleken met de live view van andere toestellen.

        (De A77 gebruikt ook 'Translucent Mirror Technology'.)
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

          De A57 heeft beter iso prestaties dan de D7000 en is sneller dan elke mid-range camera als ik het goed begrijp? Wat is het verschil dan ten opzichte van de A65? Ik ben niet te lui om te zoeken maar zoveel verschil lijkt er niet tussen te zitten en eveneens qua specs ook niet tov de A77 of ben ik verkeerd? Verder ziet het er mij een heel aantrekkelijke camera uit, damn toch mijn Nikon verkopen dan?

          Comment


          • #20
            Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

            Opvolger van Nikon D7000 komt er toch aan binnen het jaar (waarschijnlijk binnen 6maanden). Als je al een camera hebt van een bepaald merk, blijf er dan maar bij. Tenzij een ander merk qua lensen echt veel beter te bieden heeft (zoals Nikon). Body's worden toch geupgrade, dit jaar is Sony beter, volgend jaar Nikon, dan weer Canon...

            Comment


            • #21
              Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

              De A77 heeft nog een paar voordelen vergeleken met de A65 of A57 - een gesofisticeerder autofocussysteem dat sneller en nauwkeuriger is (11 kruisgevoelige sensoren, 19 in totaal, met drie zones) met micro-adjustmogelijkheden, weathersealing voor zowel de body als de grip, meer knopjes, een extra draaiwieltje, schermpje bovenaan, de beste EVF op de markt momenteel, 12 fps, meer mogelijkheden met het scherm, instelbare Auto ISO-limieten, enz...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                De A57 heeft beter iso prestaties dan de D7000 en is sneller dan elke mid-range camera als ik het goed begrijp? Wat is het verschil dan ten opzichte van de A65? Ik ben niet te lui om te zoeken maar zoveel verschil lijkt er niet tussen te zitten en eveneens qua specs ook niet tov de A77 of ben ik verkeerd? Verder ziet het er mij een heel aantrekkelijke camera uit, damn toch mijn Nikon verkopen dan?
                de EVF van de a65 en a77 heeft een grotere resolutie dan van de a57 en is geloof ik ook groter.
                de a65 en a77 gebruiken een 24mp sensor de A57 16mp

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                  Dit is een heel raar verhaal, wat mij betreft...(ik bedoel de originele vraagstelling)
                  http://lerrante.be/etoile/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                    Dit is een heel raar verhaal, wat mij betreft...(ik bedoel de originele vraagstelling)
                    Ik had de opmerking al eerder verwacht Echter is er volgens mij niks mis met het feit dat ik zou verwachten dat er een beter (en dat is allemaal relatief) mid-range toestel ter beschikking is tov de D90 die bijna 4 jaar op de markt is? De technische evolutie gaat enorm snel. Ik gebruik de D90 nog steeds graag en (terug) heel frequent maar mijn kennis van zake was omwille van bepaalde redenen niet meer zo up-to-date. Vandaar mijn vraag op dit forum. Er zijn sterke kandidaten op de markt bij elk merk en elk toestel zal z'n voor/nadelen hebben. Alleen zag ik bij Nikon, waar ik verschillende lenzen van heb, geen opvolger van de D7000 in de pipeline maar wel een D600 (full-frame, niet voor mij) en een D400 volgens de geruchten (kost?).

                    Niet teveel zorgen om maken, 't is maar een vraag hé

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      Alleen zag ik bij Nikon, waar ik verschillende lenzen van heb, geen opvolger van de D7000 in de pipeline maar wel een D600 (full-frame, niet voor mij) en een D400 volgens de geruchten (kost?).
                      Waar is dat kijkgat?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon Dxx(x), Canon 650D, Sony A57, Pentax K30 to name a few...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                        Niet teveel zorgen om maken, 't is maar een vraag hé
                        Natuurlijk geen zorgen.

                        Mijn "zorgen" zijn dat je naar iets zoekt dat niet bestaat en zal niet bestaan- een ideaal toestel. Als je dat een plezier zal doen om een nieuw gadget te kopen, geen probleem, ga je gang, iemand koopt een dure paar jeans, iemand ...

                        Als ik 'to the point' mag komen: probeer eerst uit uwzelf maximum te halen, zonder naar de voorbijrazende toestellen te kijken, en kijk pas daarna naar uw toestel (met 'u' bedoel ik niet u persoonlijk, maar liever veel onder ons, soms mezelf)... Ik denk dat dit al meermaals werd gezeg....
                        http://lerrante.be/etoile/

                        Comment

                        Working...
                        X