Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje Nikon D3100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraagje Nikon D3100

Oorspronkelijk geplaatst door Franssen Bekijk bericht
    Ik heb hem sinds vandaag eindelijk terug , Zijn wat stofjes minder maar zijn er toch nog enkele te zien , Natuurlijk als je op f22 waarde zet , op bijvoorbeeld 5,6f zie je niets,.
    Toch vind ik het raar dat er nog zitten omdat ik hem helemaal laten kuisen heb.
    in mijn zoeker zitten ze er nog steeds zelf nog 1ntje bijgekomen klein haartje :S

Maar met leren leven zeker

kan ik iets aanpassen in adobe lightroom of dergelijke voor het direct al weg te werken ?

ik heb de functie in de camera gevonden maar doet niet veel laat maar 1 foto nemen ?
    Je moet een foto nemen van een perfect witte muur vanop +- 2-5 meter afstand, dan in je menu zoeken om die foto als referentie te nemen voor vuiltjes, camera verwijderd deze automatisch!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
      Toch raar als je moet betalen voor iets wat niet goed gedaan is.
      Je mag toch aannemen dat zij ook een testfoto nemen.

Ruud
      Jah dit dacht ik ook , is speciaal opgestuurd naar Amsterdam en volledig goed proper gemaakt.
      er zijn er een groot deel weg , maar toch nog 4 tal stofjes te zien op foto met f22 waarde.
      En jammer van het haartje plots in de zoeker maar zal er maar met moeten leven.
      zal eens proberen van die stofreferentiefoto

Comment

Jah dit dacht ik ook , is speciaal opgestuurd naar Amsterdam en volledig goed proper gemaakt.
        er zijn er een groot deel weg , maar toch nog 4 tal stofjes te zien op foto met f22 waarde.
        En jammer van het haartje plots in de zoeker maar zal er maar met moeten leven.
        zal eens proberen van die stofreferentiefoto
        Edit ; heb gewoon een foto genomen van een witte achtergrond maar is nergens een optie om deze als referentie te kiezen op mijn camera

Comment

Edit ; heb gewoon een foto genomen van een witte achtergrond maar is nergens een optie om deze als referentie te kiezen op mijn camera
          Op mijn D7000 staat het onder "het moertje" en dan ergens in het midden onder "automatische beeldrotatie" en boven "batterij-informatie" het wordt getoond als "stof-referentiefoto".

Comment

Hoi ,

Ik heb een vraagje ik heb een niko 3100 en gisteren trek ik foto's en 2 min ernaa kan ik geen fot's meer van dichtbij trekken het is al wazzig wat ik zie en trek hoe komt dat??????
            Kan iemand me helpen ?
            Het is of ik nu aan de kleine lens gans vooraan ook moet gaan draaien en dat heb ik ervoor nooit moeten doen???

Comment

toevallig uw lens op manual focus gezet ipv Auto.

Kijk eens naar het knopje AF/M op uw lens

Comment

kan ik iets aanpassen in adobe lightroom of dergelijke voor het direct al weg te werken ?
                in LR kun je met de "vlekken verwijderen" functie (cirkel met pijltje in ontwikkelingsmodule) de vlekken verwijderen
                als je een reeks foto's hebt kun je dit doen bvb op de eerste foto en dan alle andere foto's synchroniseren dan worden die ook automatisch aangepast.

je kunt ook een voorinstelling maken om deze vlekken te verwijderen, deze kun je dan toepassen tijdens importeren van je foto's, dit zowel voor jpeg als RAW, en dan wordt tijdens de import deze vlekken verwijdert.

Comment

Working...
                X