Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterpas fototoestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Rudy
    tis iets wat we vroeger al gebruikten, analoog, toen hadden we nog geen schermkes, en niet elk statief heeft een waterpaske.
    Het hangt er dan nog vanaf waar de waterpas zit op je statief. Ik heb al gemerkt dat het pasje op de poten soms niet gecentreerd is, terwijl die in de kop dat wel zijn. Het lijkt me dat een waterpas op de camera dan ook de zekerste methode is. Maat wat doe je dan met portrait-foto's? Heeft zo een blokje voor de flitsschoen ook een verticaal pasje?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Horizontaal & verticaal +
      #Dyslexie#
      Fotoacademie Amsterdam Digitaal

Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

Comment

Kirk (van de bekende Ballheads) heeft er ook een: http://www.kirkphoto.com/accessories.html#bubble
        Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

als je op internet zoekt onder 'bubble level tripod', dan vind je waterpasjes voor je toestel.
          Zo is er bijvoorbeeld het pasje Manfrotto 337 voor op je flitsschoen.
          Een pasje voor onder de body lijkt me persoonlijk ook wel handig. De Manfrotto 438 (foto) is hier een voorbeeld van.

Jeroen
          http://www.jvermeulen.be

Comment

Re: Waterpas fototoestel

Je kunt die waterpasjes inderdaad los kopen, ze schuiven in je flitsschoen. Ideaal hulpmiddel als je met statief werkt. Let er wel op dat je er één aanschaft met 2 x axis. Dan staat je toestel niet alleen recht in de lengte richting, maar ook in richting die daar haaks op staat. http://gadget.brando.com/cube-hot-sh...5c073d003.html.

Comment

Hier is helemaal niks mis mee .
              Ik heb er eentje in Hong Kong besteld , en heb er 2 gekregen .
              Kijk maar eens op Linkdelight via e-bay of op de site zelf.
              Groeten ,
              VDS Digit@l
              Rohnny
              Groeten , VDSDigit@l

Comment

Voor panoramafoto's wellicht wel handig maar voor de rest? Ik zal mijn foto's wel rechtzetten met de computer : is in een wip gedaan...

Comment

Of hoe een topic van 6 jaar oud opnieuw leven wordt ingeblazen
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Is dat niet een beetje ver gezocht Een waterpas om rechte foto's te trekken!
                    Zeker nooit een panootje gemaakt? Waarom zou Nikoon ze in de duurdere camera's inbouwen als het een beetje ver gezzocht is?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                      Ik zal mijn foto's wel rechtzetten met de computer : is in een wip gedaan...
                      en nog nooit een essentiëel onderdeel verloren?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je der graag 1tje hebt, krijg je der eentje van mij, bij een babbel en een trappist van 't vat in Kontich, op een terrasje bij zomerweer, zoals vandaag.
                        ik heb er nog twee te verdelen!

MVG, Jeff c.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          en nog nooit een essentiëel onderdeel verloren?
                          In die zeldzame gevallen waar ik door een te krappe kadrering een "essentieel onderdeel" afsneed, heb ik het gewoon opnieuw bijgecloond in PS. Geen enkel probleem.
                          Last edited by Ludovicus; 23 juni 2010, 16:55. Reden: typo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Als je je toestel met waterpas in flitsschoen (op voorwaarde dat die natuurlijk parrallel met de statiefaansluiting staat) waterpas zet, mag je zoveel draaien als je wil met je camera, je zal altijd level blijven.
                            Geheel verkeerde veronderstelling. Als de as van het statief niet loodrecht op de aarde staat, kun je camera nog zo mooi waterpassen, maar bij een pano krijg je een prachtige golfbeweging.

Comment

Ik gebruik de waterpas waar ik mee werk bv om mijn lavabo's te plaatsen dus lekker groot en juist en kan ik dan voor 2 doeleinden gebruiken hé
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Working...
                              X