Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
In een caravan winkel hebben ze kleine waterpasjes.
Er staan twee waterbuisjes op in de vorm van een T. Dus voor verticaal en horizontaal Dus met een beetje hobbyen goed te gebruiken dacht ik.
suc6
Cullman maakt zo'n dingetje;
bvb bij technik direkt voor 15.40 €
bij de tripods and accessories 'Cullman' selecteren
en dan de lijst aflopen naar 'wasserwaage'
http://www.technikdirekt.de
(betrouwbare shop , heb daar ooit mijn Fuji F601 gekocht en krijg sindsdien een paar keer per jaar hun - dikke - catalogus)
Originally posted by hub2805
Is dat niet een beetje ver gezocht Een waterpas om rechte foto's te trekken!
Nee hoor zeker niet, voor een beginner die op zijn schermpje kijkt en niet door de zoeker is het een ideale tool om je foto's zeker weten recht te krijgen.
Originally posted by Rodolfo
Inderdaad, niks dom aan. Ik heb bij het trekken van de horizon van de oceaan dikwijls een grid nodig en zet dat dan op. Dat werkt goed.
Rudy
da's iets heel anders dan een waterpas hè... met een waterpas ben je volgens mij helemaal niks aan een grid wel...als je horizon scheef staat, gaat je waterpas echt niet mee scheef staan hoor...een grid daarentegen wel
De waterpas is ideaal, en eigenlijk hét beste hulmpmiddel om met een statief panoramas te trekken, een grid is ook een oplossing, maar minder nauwkeurig.
Als je je toestel met waterpas in flitsschoen (op voorwaarde dat die natuurlijk parrallel met de statiefaansluiting staat) waterpas zet, mag je zoveel draaien als je wil met je camera, je zal altijd level blijven.
tis iets wat we vroeger al gebruikten, analoog, toen hadden we nog geen schermkes, en niet elk statief heeft een waterpaske.
Comment