Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mecablitz 45CL-4 op D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mecablitz 45CL-4 op D70

Heeft iemand al ondervinding in het gebruik van Mecablitz 45CL-4 met Nikon D70?
    Is het mogelijk via een hot shoe adapter?
    Is er synchronisatie?
    Kan men automatisch werken of enkel manueel?
    lidnummer: BD0435BE

Ik stelde eveneens deze vragen aan Metz (afdeling customer service) maar mocht tot hiertoe nog geen antwoord ontvangen.
    Gezien ik geen testen wil uitvoeren via de hotshoe i.v.m. eventuele hoge doorslagspanning heb ik intussen een oplossing uitgedokterd door de Mecablitz 45CL-4 als slave te gebruiken mits een optisch koppelstukje dat ik op de zonnekap van de lens fixeer met een elastiekje en de ingebouwde flits in de Nikon D70 reduceer tot 1/8ste van zijn output. De resultaten zijn prima en laten me toe te werken met richtgetal 45 (ref 100 ISO)

Iemand een andere oplossing????

Comment

Voor alle geïnteresseerden, hierna de antwoorden van Metz en van De Beukelaer

Dear Mr. H,
      please note, digital cameras like a Nikon D70 were only loaded with a different electronic inside as well as a so called i-TTL flash control which is currently not possible with a Metz flash unit.
      In this case we recommend to you to list in under www.metz.de, English, photo electronics, Novelties & latest cameras in test to be informed as soon as we are able to provide any solution.
      As long we recommend to use your 45 CL-4 on your D70 with manual settings of F-stop. For a connection of them the sync cable 45-54 is enough.
      With Best regards
      Metz Werke GmbH & Co KG
      Technical Support
      Mr. Lutz Goeschel

Beste heer H.
      U kan de Metz flits in kwestie zonder probleem gebruiken op uw D70. Let wel dat u NIET in TTL kan werken, enkel in A of M mode.
      Met vriendelijke groeten
      Ellen Quix
      Marketing & Communications Assistant

Dit noem ik Service!!!

Hartelijk dank.

Comment

Een kennis heeft de D70 getest met mijn Metz 54MZ4 (adapter voor D100). Conclusie: flash werkt helemaal niet, ook niet in A- of M mode
        Groeten,
        Bert

Comment

Originally posted by Bmattern
          Een kennis heeft de D70 getest met mijn Metz 54MZ4 (adapter voor D100). Conclusie: flash werkt helemaal niet, ook niet in A- of M mode
          dat zou nogtans moeten werken, anders scheelt er wat aan het centraal contact

Comment

Het is eigenlijk simpel en schandalig eigenlijk
            er werkt geen enkele externe flits op de D70 buiten de sb-600 en sb-800
            zo simpel is het
            NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

Comment

Originally posted by Lucske
              zo simpel is het
              Dus i-TTL is niet meer compatibel met vorige versies van TTL bij Nikon? Inderdaad een beetje schandalig.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Wat schelen aan het centraal contact? Dat denk ik toch niet hoor...
                Ik heb hetzelfde voorgehad toen ik overstapte van cd CP5700 naar de D100. De camera wou gewoon geen foto meer nemen. Omdat de camera een ander protocol gebruikte, was het veranderen van SCA adapter geen oplossing.

Originally posted by w00ha
                dat zou nogtans moeten werken, anders scheelt er wat aan het centraal contact
                Groeten,
                Bert

Comment

Waarschijnlijk zal je voor de werking op een d70 zal je de standaard voet moeten hebben (sca301 denk ik). Al de dedicated voeten zullen problemen geven, van simpel, niet werken, tot het defect maken van de cmaer en of flits. Let hiermee dus op!!

Nikon heeft een nieuw flitssyteem gemaakt, weer beter dan het vorige , dat al zeer goed was. Je kan ze dus niet kwalijk nemen dat er andere flitsen niet op werken.

Comment

Originally posted by Lucske
                    zo simpel is het
                    Je bedoelt dat geen enkele flits in TTL-mode werkt op de D70 buiten de sb-600/800. Ik heb hier namelijk nog een SB-20 die wel werkt op de D70, zei het in A mode en ik alles manueel moet instellen.
                    D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

Comment

Bovendien kan je sommige flitsen op de D70 gebruiken in auto-mode als ze zelf en sensor hebben die het weerkaatste licht berekend... Wel niet zo nauwkeurig als TTL...

Denk eraan dat je ook de flits in de juiste mode moet zetten en niet enkel de D70...

--
                      M'n SB-800 is besteld...

Comment

Ik gebruik mijn Mecablitz 45CL-4 via een hot shoe adapter1 (11.00 € bij Hama) met mijn Nikon D70 zonder probleem (wel opletten voor goede contacten ). Camera werkt in A en M setting. Gezien mijn flits ook een ingebouwde meting heeft voor het door het onderwerp teruggekaatste licht kan ik automatisch werken met keuze uit 6 diafragma's. Heb vandaag een ganse huwelijks-reportage verwerkt in zeer comfortabele omstandigheden. Voor mij geen SB-600 of extra dure SB-800.

Comment

Working...
                        X