Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600 - FX for less

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D600 - FX for less

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
    Dat is toch wat de nokia pureview doet? En de a99 zal wel 2x zoveel kosten als de D600...
    ja dat is die techniek die voor zover ik weet eerst door nokia (in samenwerking met onbekende japanse sensor fabrikant) ontwikkelt heeft.(straf dat GSM fabrikanten de weg moeten tonen !)
    ja sony zal haast dubbel zoveel kosten als d600 en mogelijk meer dan d800 zowat in de category van 5dmkiii.
    is ook een toestel dat 10fps haalt met waarschijnlijk aparte AF mogelijkheden, en sony legt ook heel sterk de nadruk op video, maar dat is een discussie die buiten dit draadje valt denk ik.

wat ik gewoon wil zeggen sony AF op sensor en pixelbinding of iets in die trend, dat is min of meer geweten, als nikon die sensor zou overnemen zoals in het verleden wat met AF op sensor en pixelbinding.

Comment

hopla en nog meer

ook een wu-... transmitter voor draadloze actie via Ios en android.
      heel wa duidelijker aan't komen!!
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Verblind? Hier sla je de bal toch wat mis denk ik.

De D3200 en D5100 zijn als DX instappers te sterk gestript om de veeleisender gebruiker te bekoren (geen AF motor, M-up, voorste scrollwiel en keuze tussen focus en release prioriteit).

De D600 als FF instapper zal sowieso rijker uitgerust blijven en al deze essentiële opties bevatten. In veel fotografiedisciplines zal het toestel door zijn betere sensor sowieso beter presteren dan de D700. Enkel voor actie/FPS/autonomie met EN-EL4a heeft de D700 nog een (flinke?) streep voor.
        Enig idee van de kostprijs Frank?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Enig idee van de kostprijs Frank?
          Blijft een gok: Adviesprijs 2000 en retail rond de 1500?

Comment

Blijft een gok: Adviesprijs 2000 en retail rond de 1500?
            Zojuist gelezen op Nikonrumors. Prijs toch hoger dan velen dachten.

The price of the Nikon D600 in Japan is rumored to be ¥215,000 (around $2,700), the price of a D600 with 24-85mm kit lens: ¥270,000 (around $3,400). The camera is expected to start shipping on September 27, s012. I have received several indications that this time Nikon is ready to start shipping this camera very soon after the announcement.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht

The price of the Nikon D600 in Japan is rumored to be ¥215,000 (around $2,700), the price of a D600 with 24-85mm kit lens: ¥270,000 (around $3,400). The camera is expected to start shipping on September 27, s012. I have received several indications that this time Nikon is ready to start shipping this camera very soon after the announcement.
              Ik ben 1 -2 en 3 oktober in Japan, dat betekent actief op zoek gaan naar een D600 om er eens mee te "spelen" . Benieuwd of de D400 ook zijn levenslicht gaat zien en dit de grote verrassing gaat worden.

Comment

Ik wacht nog wat af, twijfel tussen D800/D600
                D600 heeft pixels genoeg voor mij. Spijtig dat de af iets minder is en de sluiter 1/4000 ipv 1/8000 en ook de sync zou maar 1/200 zijn? Klopt dit? bron
                Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht

Dan zijn we alweer een illusie armer Dat bedrag betaal ik nooit

Comment

Bij ons zal het dus 1900 euro worden en 1800 na een maand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Bij ons zal het dus 1900 euro worden en 1800 na een maand.
                      Veel te duur voor wat het is afgaande op de specificaties.
                      Vroeger heb ik veel gewerkt met FF en met film (Nikon F 501 bijv.).
                      De overgang naar digitaal mét kleinere censor heb ik nooit gemerkt.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Veel te duur voor wat het is afgaande op de specificaties.
                        Vroeger heb ik veel gewerkt met FF en met film (Nikon F 501 bijv.).
                        De overgang naar digitaal mét kleinere censor heb ik nooit gemerkt.
                        Ik weet het zo niet, 6fps, FF en 24mp's, in een D7000 body met 39 af-points.
                        Ik verwachte deze prijs wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                          Ik weet het zo niet, 6fps, FF en 24mp's, in een D7000 body met 39 af-points.
                          Ik verwachte deze prijs wel.
                          Ok
                          Kijk dan eens naar de "simpele" D3200
                          Vooral naar de kostprijs en wat je er voor krijgt.
                          4 fps of 6 maakt mij niet echt zo veel uit hoor.
                          Goede lenzen zijn wel een (noodzakelijke) voorwaarde om er alles uit te halen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Jongens toch, wat een drama over het feit dat 1/4000" de max. sluitersnelheid is...

Ik werk reeds meer dan 6 jaar met mijn oude vertrouwde D80 met máar een max shutterspeed van 1/4000", nog nooit heb ik nood gehad aan hoger.
                            Alsook de sync van "maar" 1/200.. Het zou mij verwonderen dat je daadwerkelijk het verschil tussen 1/200 & 1/250 zou zien op je foto's...

Zijn in mijn ogen ook maar puntjes om puntjes te kunnen opnoemen.
                            flickr
                            facebook

Comment

hmmm kleine 2000 € is idd iet s te veel volgens mij.
                              gaat bijna onmogelijk worden omda thuis uitgelegd te krijgen aan de boekhouder van dienst.
                              D400 of D7100 moeten we dan maar zeker zijn dat dit zeker niet minder gaat zijn, integendeel.
                              nikon stuff

Comment

Inderdaad.
                                Voor mij ook niet wat ik versta onder een betaalbare FF.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X