Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 40D ineens langzaam bij continu opname

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EOS 40D ineens langzaam bij continu opname

Mijn EOS 40 D die normaal gesproken 6 foto's per seconde aan kan is ineens heel langzaam geworden bij continu opname. Ook wanneer ik de camera instel op lage kwaliteit JPG is dit het geval. De sluitertijd korter dan 1/1000 sec. AF op AI servo of One shot, het maakt allemaal niet uit.

IS er een defect aan mijn body (verwisselen van objectief maakt ook niet uit) of heb ik per ongeluk ergens in een menu iets verkeerd ingesteld. Bovenin het LCD display staat wel C Fn, Ik heb er niet op gelet of dit altijd zo is geweest of dat dit van de laatste tijd is en met een bepaalde instelling te maken heeft die dit veroorzaakt.
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

Re: EOS 40D ineens langzaam bij continu opname

Na het instellen van "Gebruiker 2" was het probleem over en schoot de camera weer als een mitrailleur. Daarna heb ik weer Gebruiker 1 ingeschakeld en de camera blijft dan ook snel schieten. Ik kan het niet verklaren maar mijn fotoshoot met actieopnamen kan vanmiddag doorgaan.
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

Comment

Heeft waarschijnlijk met het wijzigen van instelling te maken. Heb even mijn 40D bovengehaald en in de display bovenaan staat nergens C Fn vermeld.

Comment

Kijk eens of je een ruisonderdrukker hebt aangezet,daar worden
        ze ook een stuk langzamer van.

gr.ron.
        http://exhi-fotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
          Heeft waarschijnlijk met het wijzigen van instelling te maken. Heb even mijn 40D bovengehaald en in de display bovenaan staat nergens C Fn vermeld.
          Weet iemand wat C Fn op het display bovenop de camera betekent?

Overigens is het probleem nu opgelost maar C Fn staat nog steeds in (maakt niet uit welke Af methode ingeschakeld is).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
            Kijk eens of je een ruisonderdrukker hebt aangezet,daar worden
            ze ook een stuk langzamer van.

gr.ron.
            Ik zal even de handleiding doornemen, kan in het menu zo 1,2,3, niet de optie voor ruisonderdrukking vinden.

Comment

C.Fn staat voor persoonlijke voorkeuzen.
              In het menu kan je deze veranderen naar smaak.

gr.ron.
              http://exhi-fotografie.nl

Comment

Bij Nikon kan dit komen door beeldinstellingen als ruisonderdrukking en active D-lighting (ook in RAW)...vermoed dus ook een instelling die bij gebruiker 1 aanstond, zoals ruisreductie.
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                X