Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's zomaar weg..!!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's zomaar weg..!!!!!

Beste fotovrienden,

Gister is mij de nachtmerrie van iedere fotograaf overkomen. Op een afscheidsfeest van een collega heb ik gefotografeerd ( het resultaat staat op www.meeder.tk ).
    Gelukkig had ik af en toe mijn Lexar CF geleegd richting de laptop. De laatste 50 foto's heb ik op de camera bekeken..natuurlijk de mooiste. CF eruit..andere erin. Bij thuiskomst leken alle fotos weg. De Canon 300D gaf aan dat ik nog 20 foto's kon maken..dus ze stonden wel op de CF kaart.
    Om een lang verhaal kort te maken. Via Photo recovery heb ik 30 van de 50 foto's terug weten te halen.
    Heeft iemand eerder zo'n ervaring gehad? En..hoe kon dit gebeuren?

De CF kaart is gekocht bij een fotospeciaalzaak...de andere bij de Aldi en daar had ik geen problemen mee...

Vast bedankt voor de reacties,

Robbert
    EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Statische elektriciteit kan een nefaste invloed hebben op Compact flash, meen ik begrepen te hebben. Droge lucht in combinatie met tapijten en dergelijke, zijn ideale condities voor hoge statische ladingen... De pinnetjes van je compact Flash aanraken, kan de kaart beschadigen. Bij heel hoge ladingen moet je zelfs de pinnetjes niet raken, de lading kan bijvoorbeeld overspringen bij het in de cardreader plaatsen of zo...

flash card verwijderen terwijl ze aan het schrijven is kan de table of contents beschadigen (alles staat er nog op, maar de tabel met wat waar precies staat en hoer het heet is weg, meestal te redden met recoverysoftware)

Verder; Buigen, klemmen, nijpen... geen goede ideeen...

En natuurlijk: er kan ook iets mis zijn met het kaartje...

Comment

Working...
    X